Η διατροφή που προστατεύει από τον καταρράκτη

Όσες περισσότερες συγκεκριμένες βιταμίνες και καροτενοειδή καταναλώνει κανείς τόσο μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσει καταρράκτη κατά την τρίτη ηλικία, σύμφωνα με μετα-ανάλυση ερευνών που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο The American Journal of Clinical Nutrition.

Ερευνητές από το Πανεπιστημιακό Κέντρο Επιστημών Υγείας Xi’an Jiaotong της Κίνας επαναξιολόγησε τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες μελέτες και κλινικές έρευνες που είχαν δημοσιευθεί έως και τον Ιούνιο του 2018, θέλοντας να καταγράψουν την πρόσληψη βιταμινών και καροτενοειδών ως προς τον κίνδυνο εκδήλωσης καταρράκτη που σχετίζεται με τη γήρανση.

Εστίασαν σε οκτώ τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες μελέτες και 12 κλινικές έρευνες.

Από την ανάλυση διαπίστωσαν ότι όσες περισσότερες βιταμίνες και καροτενοειδή (κυρίως βιταμίνη Α, C, Ε, βήτα-καροτένη και λουτεΐνη ή ζεαξανθίνη) κατανάλωνε κανείς τόσο μικρότερος ήταν ο κίνδυνος για την εκδήλωση καταρράκτη στην Τρίτη Ηλικία.

Στις τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες μελέτες, συγκριτικά με το εικονικό σκεύασμα, η κατανάλωση βιταμίνης Ε ή βήτα-καροτένης δεν μείωνε σημαντικά τον κίνδυνο εκδήλωσης καταρράκτη. Αλλά στις κλινικές έρευνες, ο κίνδυνος καταρράκτη ήταν μειωμένος κατά 26% για κάθε 10-mg/d αύξησης της προσλαμβανόμενης λουτεΐνης ή ζεαξανθίνης και κατά 18% για κάθε 500-mg/d αύξηση στην πρόσληψη βιταμίνης C, κατά 8% για κάθε 5-mg/d επιπλέον βήτα-καροτένη και κατά 6% για κάθε 5-mg/d αύξηση της προσλαμβανόμενης ποσότητας βιταμίνης Α.

ΥΓΕΙΑ, ΔΙΑΤΡΟΦΗ, ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΗ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!