Τα «τρίποντα» του Παναγιώτη Φασούλα στον Πειραιά

Συμπληρώνεται σε λίγο καιρό, ένας χρόνος από την επίσημη ανάληψη των καθηκόντων του Παναγιώτη Φασούλα, ως δημάρχου Πειραιά.
 
Ο κ. Φασούλας βρέθηκε αντιμέτωπος με μεγάλα και ανυπέρβλητα εμπόδια, κορυφαίο εκ των οποίων είναι το μεγάλο οικονομικό χρέος του δήμου που παρέλαβε από τον προκάτοχό του.
Έθεσε ως κορυφαία προτεραιότητα την εξυγίανση των οικονομικών του δήμου, χωρίς να επιβαρυνθούν οι πολίτες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έχει γίνει καμία απολύτως αύξηση στα δημοτικά τέλη κατά την διάρκεια της θητείας της Νέας δημοτικής Αρχής. Ο κ. Φασούλας πιστεύει ότι «η εύκολη λύση θα ήταν να προχωρήσουμε σε αύξηση των δημοτικών τελών, όπως κάνουν άλλοι δήμοι και όπως είχε γίνει την προηγούμενη οκταετία στο δήμο Πειραιά. Εμείς όμως δεν είμαστε εδώ για τα εύκολα, αλλά για να δώσουμε μία μόνιμη και βιώσιμη λύση στο οικονομικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο δήμος».

Παράλληλα όμως ο νέος δήμαρχος έδειξε από τις πρώτες κιόλας ημέρες του στο δημαρχείο ότι δεν σκοπεύει να ακολουθήσει πολιτική διαχείρισης και ισσοροπιών. Πολύ περισσότερο έδειξε να μην υπολογίζει την έννοια του πολιτικού κόστους αφού όπως λέει «η αποφυγή του πολιτικού κόστους είναι συνώνυμη της απραξίας και της αδράνειας».

Ο Πειραιάς ταλαιπωρείται για δεκαετίες από μία σειρά ανοιχτών μετώπων, από προβλήματα που κανείς δήμαρχος δεν τολμά να θίξει και να αντιμετωπίσει.
Η έλλειψη πρασίνου και ελεύθερων χώρων είναι ένα μεγάλο και υπαρκτό πρόβλημα της πόλης που έχει συνδεθεί με τα οικόπεδα της ΧΡΩΠΕΙ στην περιοχή του Νέου Φαλήρου. Τα οικόπεδα αυτά, που ανήκουν στην ιδιοκτησία του Ομίλου Χαραγκιώνη, είχαν χαρακτηρισθεί κατά το παρελθόν ως χώροι πρασίνου ενώ καθολική σχεδόν απαίτηση των πολιτών ήταν ο χώρος αυτός να γίνει χώρος πρασίνου και αναψυχής.
 
Μέχρι σήμερα, ο δήμος Πειραιά είχε περιοριστεί στο χαρακτηρισμό του συγκεκριμένου χώρου, ως χώρου πρασίνου. Η κίνηση αυτή είχε μείνει στα λόγια, ενώ κατά την διάρκεια της θητείας της προηγούμενης δημοτικής Αρχής δεν έλειψαν και οι «δεύτερες σκέψεις» που ήταν πιο κοντά στην οικιστική αξιοποίηση της περιοχής, με εμπορικό κέντρο και κατοικίες . Οι πολίτες του Πειραιά αντέδρασαν και ένας από αυτούς που τους στήριξαν ήταν ο Παναγιώτης Φασούλας.
 
Πριν από ένα περίπου μήνα, ο κ. Φασούλας, ως δήμαρχος πλέον, κατέθεσε πρόταση απαλλοτρίωσης των οικοπέδων της ΧΡΩΠΕΙ μέσω δανείου που θα πάρει ο δήμος Πειραιά . Η πρόταση αυτή ψηφίστηκε ομόφωνα από το δημοτικό Συμβούλιο της πόλης και αποτελεί το πρώτο σοβαρό βήμα για να επιλυθεί ένα πρόβλημα που αποτέλεσε σημείο τριβής και « ανοιχτή πληγή» για χρόνια.
Στη μεγάλη αυτή έκταση ο δήμαρχος Πειραιά οραματίζεται το Μητροπολιτικό Πάρκο του Πειραιά, ένα πνεύμονα οξυγόνου και ζωής, πόλο έλξης και σημείο αναφοράς για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά .
 
Ο Παναγιώτης Φασούλας έδωσε ένα σαφέστατο δείγμα γραφής των προθέσεων του.
Είναι αποφασισμένος να αντιμετωπίσει μετωπικά τα προβλήματα που χρονίζουν και αποτελούν βαρίδια στην προσπάθεια αλλαγής της εικόνας του Πειραιά .
Στα άμεσα σχέδια του, τα οποία έχουν ήδη πάρει το δρόμο της υλοποίησης , είναι η ανάπλαση της περιοχής του Μικρολίμανο, ο εξωραϊσμός και η ανάδειξη των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων. Ο δήμαρχος Πειραιά έχει ήδη τα σχέδια και τις προθέσεις και η ενημέρωση των φορέων της πόλης και του δημοτικού Συμβουλίου .
Ο στόχος του είναι να αποκτήσει το Μικρολίμανο την χαμένη του αίγλη, να γίνει ένας χώρος που θα σφύζει από ζωή, ένα εμβληματικό κομμάτι του Πειραιά .

Ο δήμαρχος Πειραιά τολμά επίσης να αγγίζει ένα θέμα-ταμπού για την πόλη, όπως είναι το παζάρι .Είναι κοινό μυστικό ότι η λειτουργία του παζαριού συνδέεται με πολλές « υπόγειες διαδρομές» ενώ τα τελευταία χρόνια είχε πλήρως τον παραδοσιακό του χαρακτήρα. Ο Παναγιώτης Φασούλας όπως έχει τονίσει πολλές φορές στις δημόσιες τοποθετήσεις του δεν σκοπεύει να είναι ένας δήμαρχος διαχείρισης. Πιστεύει ότι η ανάπτυξη του Πειραιά περνάει μέσα από τομές και ρήξεις με κατεστημένα συμφέροντα και αντιλήψεις. Απέναντι στην απραξία, στην ακινησία και στη θεωρία του πολιτικού κόστους ο Παναγιώτης Φασούλας αντιπαραθέτει την τόλμη , το ρεαλισμό και το πνεύμα νικητή που τον χαρακτηρίζει.

Ο δήμαρχος Πειραιά πέτυχε μία αξιοζήλευτη συμφωνία με το Υπουργείο Μεταφορών για την χάραξη της γραμμής του τραμ στην πόλη. διεκδίκησε και κέρδισε μία σειρά από αντισταθμιστικά οφέλη που εντυπωσιάζουν. Η υπογειοποίηση της γραμμής του ΗΣΑΠ από το Ν. Φάληρο έως τον Πειραιά, ο νέος υπόγειος σταθμός του ΗΣΑΠ στη Γρ. Λαμπράκη που θα εξυπηρετεί τα Καμίνια είναι κάποια από αυτά.
Η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών μέσα από τη δημιουργία νέων υποδομών είναι βασικός στόχος της δημοτικής Αρχής. Με τις μονοδρομήσεις κεντρικών αρτηριών, όπως είναι η Ηρ. Πολυτεχνείου και η Γρ. Λαμπράκη είναι βέβαιο ότι θα ανακουφιστεί ο Πειραιάς από το κυκλοφοριακό κάτι που αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για την καθημερινότητα της πόλης.

Το στοίχημα αυτό ο δήμαρχος θέλει να το κερδίσει, όπως και αυτό της καθαριότητας στην οποία δίνει μεγάλη σημασία. Άνθρωπος που πιστεύει στη δυναμική των νέων τεχνολογιών, ο Παναγιώτης Φασούλας προσανατολίζεται στην αναμόρφωση του μοντέλου λειτουργίας της υπηρεσίας καθαριότητας του δήμου. Το νέο μοντέλο θα είναι προσανατολισμένο στις νέες τεχνολογίες, θα είναι ευέλικτο και θα διατηρεί καθαρή την πόλη του Πειραιά.
Όπως όλα δείχνουν, οι Πειραιώτες μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, θα δουν να αλλάζουν πολλά στην πόλη τους.

ΟΤΑ, ΔΗΜΟΙ, ΔΗΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ


Αφήστε μια απάντηση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!