σπίρτζης-δεν-θα-δώσουμε-κοψοχρονιά-τι-107002
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 06.06.2018 | 11:03

Σπίρτζης: Δεν θα δώσουμε κοψοχρονιά τις υποδομές της χώρας

Στο στρατηγικό σχέδιο της κυβέρνησης για τον τομέα των μεταφορών εστίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην ημερίδα «Συνδυασμένες Μεταφορές και ο Ρόλος της Ελλάδας».

Όπως, τόνισε, η χώρα μας πραγματικά έχει αλλάξει σελίδα και ακολουθεί τις κεντρικές ευρωπαϊκές πολιτικές, με σεβασμό στο περιβάλλον και στους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τη μείωση των εκπομπών των ρύπων, καθώς επενδύει στρατηγικά στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς.

Ωστόσο, κατά την αναφορά του στην αξιοποίηση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου, το οποίο χαρακτήρισε έργο-κόμβο για τις Συνδυασμένες Μεταφορές και σημαντικό σημείο για τις διεθνείς και ευρωπαϊκές μεταφορικές δυνάμεις, τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν σκοπεύει “να δώσει κοψοχρονιά” της υποδομές της χώρας.

Όπως εξήγησε, κάποιοι ήθελαν το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο να προκηρυχθεί σε ενιαίο τμήμα, ήθελαν να το πάρουν σε χαμηλή τιμή και απαξιωμένο, προσθέτοντας ότι τελικά η κατάτμηση του διαγωνισμού έφερε θετικά οφέλη για το ελληνικό δημόσιο, καθώς εξασφάλισε μεγαλύτερες επενδύσεις από τον ανάδοχο.

Παράλληλα, ο Χρ. Σπίρτζης διαμήνυσε πως αν υπάρξουν αντίστοιχες πιέσεις και για το Εμπορευματικό Κέντρο στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, το υπουργείο δεν θα ενδώσει και ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί στα πρότυπα του Θριασίου.

«Όσα συμφέροντα και αν υπάρχουν που θέλουν να πάρουν κοψοχρονιά τις υποδομές της χώρας, πρέπει να ψάξουν για άλλη χώρα έξω από την Ευρώπη», δήλωσε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι «εμείς αυτό που κάνουμε, είναι να προχωράμε τον σχεδιασμό με διαφάνεια και με την υπηρέτηση του στρατηγικού σχεδίου της χώρας και της Ευρώπης για τις συνδυασμένες μεταφορές».

Επίσης, ο Χρ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στον διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ για το Εμπορευματικό Κέντρο στη Θεσσαλονίκη, για το οποίο σημείωσε ότι ο παραχωρησιούχος έχει αναλάβει την υποχρέωση ολοκλήρωσης της πλειοψηφίας των έργων την πρώτη τριετία. Όπως εξήγησε, αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα «δε θα έχουμε μόνο το σημερινό έργο που έχει ολοκληρωθεί, αλλά θα έχουμε ένα πλήρες Εμπορευματικό Κέντρο για να μπορεί να παίξει το δικό του ρόλο».

Ο Χρ. Σπίρτης τόνισε μάλιστα τη σημασία που έχουν τα Εμπορευματικά Κέντρα και οι υποδομές στον τομέα των μεταφορών για τη χώρα. «Είναι ένας πολύ σημαντικός κρίκος στο να προσελκυθούν παραγωγικές επενδύσεις στην Ελλάδα. Δε θέλουμε να είμαστε μόνο μεταφορείς, δε θέλουμε να έχουμε μόνον παροχή υπηρεσιών, δεν θέλουμε μόνο να παίζουμε έναν κρίσιμο ρόλο -που παίζουμε ήδη- και στη ναυτιλία και στις συνδυασμένες μεταφορές. Θέλουμε το κομμάτι του παραγόμενου ευρωπαϊκού προϊόντος που ανήκει στη χώρα μας να είναι στη χώρα μας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στο σχέδιο της κυβέρνησης για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, στάθηκε στα έργα που έχουν ήδη γίνει. Όπως τόνισε, στον άξονα Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ήδη πραγματοποιούνται δρομολόγια με ηλεκτροκίνητους συρμούς από τον Πειραιά μέχρι την Τιθορέα και από το Δομοκό ως τη Θεσσαλονίκη, ενώ επίκειται άμεσα η δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων συρμών από την Τιθορέα ως το Λιανοκλάδι και μετά στο τμήμα από το Λιανοκλάδι ως το Δομοκό.

Οπότε, όπως τόνισε ο υπουργός, μέσα στο Φθινόπωρο θα είναι ηλεκτροκινούμενος όλος ο άξονας και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως και οι υπόλοιπες εταιρείες που θα δραστηριοποιηθούν, θα κάνουν το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε λιγότερο από 3,5 ώρες μέχρι το τέλος του χρόνου.

Παράλληλα, σημείωσε ότι στον άξονα Αθήνα-Πάτρα, έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή μέχρι το Κιάτο μήκους 104 χιλιομέτρων, ολοκληρώνεται σε μήκος 72 χιλιομέτρων από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο η υποδομή και η επιδομή και μένει στη συνέχεια η ηλεκτροκίνηση, και όσον αφορά το τμήμα Αίγιο-Ρίο, μήκους 32 χιλιομέτρων, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη δύο εργολαβίες. Σύμφωνα με τον υπουργό, μένει να γίνει ο διαγωνισμός στο τελευταίο τμήμα από το Ρίο μέχρι το λιμάνι της Πάτρας, για το οποίο εκτίμησε ότι σε λίγους μήνες θα υπάρξει συμφωνία.