πόνος-στα-γόνατα-5-τροφές-για-να-το-αντι-458407
ΥΓΕΙΑ | 08.02.2024 | 04:00

Πόνος στα γόνατα: 5 τροφές για να το αντιμετωπίσεις φυσικά

Συχνά περνάς τη μέρα σου χωρίς να συνειδητοποιείς πόσο βασίζεσαι στα γόνατά σου μέχρι να αρχίσουν να πονάνε. Ένας από τους πιο δύσκολους πόνους για διαχείριση είναι ο χρόνιος πόνος στα γόνατα γιατί είτε είσαι όρθιος είτε απλά κάθεσαι, τα γόνατά σου είναι επιβαρυμένα.

Όταν περπατάς, ανεβαίνεις σκάλες, κάνεις ποδήλατο ή ακόμα προσπαθείς να βρεις μια άνετη θέση ύπνου στο κρεβάτι σου, τα γόνατά σου ταλαιπωρούνται. Γι’ αυτό οποιοσδήποτε πόνος στα γόνατά μπορεί να επηρεάσει εντελώς ολόκληρη την ημέρα σου.

Αυτός ο χρόνιος πόνος στα γόνατα μπορεί να προκληθεί από θυλακίτιδα, αρθρίτιδα ή σε ορισμένες περιπτώσεις ορισμένους τραυματισμούς, αλλά ευτυχώς υπάρχουν διαφορετικές θεραπείες που μπορούν να σε βοηθήσουν να θεραπεύσεις τον πόνο, ώστε να επιστρέψει στην κανονική του κίνηση.

Δυστυχώς, όμως, τα συνταγογραφούμενα φάρμακα συνοδεύονται από μια σειρά από ισχυρές παρενέργειες που μπορούν να προκαλέσουν ορισμένες επιπλοκές στο σώμα σου.

Κάτι ενδιαφέρον, λοιπόν, που πρέπει να σημειωθεί είναι ότι η διατροφή επηρεάζει κατά πολύ τα επίπεδα του πόνου, ειδικά όταν περιλαμβάνουν φλεγμονή. Και ο πόνος στα γόνατα οφείλεται συνήθως σε φλεγμονές που έχουν προκύψει.

Καρότα

Τα καρότα έχουν πολλαπλά οφέλη για την υγεία, και ένα από αυτά είναι ο πόνος στις αρθρώσεις. Η κατανάλωση τους μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου στα γόνατα, σύμφωνα με παλιές κινέζικες θεραπείες. Είναι αποτελεσματικό επειδή τα καρότα είναι πλούσια σε βιταμίνη Α και βήτα-καροτίνη που είναι και οι δύο ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ενώσεις.

Κουρκουμάς

Αν σου αρέσει το κάρι, τότε έχεις έναν ακόμη λόγο να το προσθέσεις στα φαγητά σου. Το κάρι έχει συνήθως κουρκουμά που είναι ο λόγος που φαίνεται πορτοκαλί. Αυτός ο κουρκουμάς περιέχει κουρκουμίνη σε μεγάλες ποσότητες. Η κουρκουμίνη χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες στην ιατρική, ιδιαίτερα στη φυτική, επειδή έχει αντιφλεγμονώδεις ικανότητες. Η συχνή κατανάλωση του θα μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο να εμφανίσεις πόνους στα γόνατα και οποιοδήποτε άλλο είδος πόνου στις αρθρώσεις.

Μηλόξυδο

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανακούφιση του πόνου στο γόνατο είτε επιλέξεις να το πιεις είτε να το εφαρμόσεις τοπικά στην περιοχή του πόνου. Μπορείς να πίνεις τουλάχιστον δύο κουταλιές της σούπας μηλόξυδο την ημέρα, καθώς αυτό θα σε βοηθήσει να διαλύσεις τις τοξίνες γύρω από το επιβαρυμένο γόνατο που είναι γνωστό ότι προκαλούν φλεγμονή.

Μπορείς να επιτύχεις το ίδιο αποτέλεσμα με το να ανακατεύσεις μηλόξυδο με ελαιόλαδο και στη συνέχεια να κάνεις μασάζ στα γόνατά σου τουλάχιστον μία φορά την ημέρα για περίπου μία εβδομάδα.

Τζίντζερ

Το τζίντζερ περιέχει ένα δραστικό συστατικό που ονομάζεται τζιντζερόλη και είναι μια ισχυρή αντιφλεγμονώδης ουσία. Σύμφωνα με μελέτες που σχετίζονται με άτομα που πάσχουν από αρθρίτιδα, όταν προστίθεται τζίντζερ στη φαρμακευτική τους αγωγή, ο πόνος τους μειώνεται ακόμη περισσότερο σε σύγκριση με όταν παίρνουν μόνο τα φάρμακά τους.

Καρύδια

Όσον αφορά τους ξηρούς καρπούς, τα καρύδια είναι μία από τις κορυφαίες επιλογές όσον αφορά την ποσότητα των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που περιέχουν και το γεγονός ότι είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά.

Αυτά τα συστατικά κάνουν τα καρύδια ιδανικά για να απαλύνεις τον πόνο στα γόνατα. Παρά το γεγονός ότι τα καρύδια έχουν υψηλό αριθμό θερμίδων, η τακτική κατανάλωση τους μειώνει τη λαχτάρα σου για πρόχειρο φαγητό. Ως εκ τούτου, η κατανάλωση καρυδιών βοηθά στην απώλεια βάρους.

Με το να χάσεις, λοιπόν, και αυτά τα λίγα παραπάνω κιλά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μειώσεις τον πόνο στα γόνατά σου.