αλτσχάιμερ-το-φρούτο-που-θωρακίζει-το-61962
ΥΓΕΙΑ | 08.02.2017 | 07:30

Αλτσχάιμερ: Το φρούτο που θωρακίζει τον εγκέφαλο

Ακούστε το άρθρο
Προσθήκη του aftodioikisi.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Η νόσος του Αλτσχάιμερ έχει ως αποτέλεσμα την έκπτωση των διανοητικών ικανοτήτων, που επηρεάζει τα γνωστικά πεδία και δημιουργεί πρόβλημα στην κοινωνική και επαγγελματική ζωή του ατόμου.

Η ήπια εξασθένηση της μνήμης θεωρείται χαρακτηριστικό σημάδι πρώιμης νόσου Αλτσχάιμερ.

Επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες παρατήρησε ότι η κατανάλωση ενός συγκεκριμένου φρούτου δύο φορές την ημέρα επί έξι μήνες παρείχε προστασία έναντι της σημαντικής μεταβολικής εξασθένησης εγκεφαλικών περιοχών που σχετίζονται με τη νόσο Αλτσχάιμερ.

Εκτός από την προστασία της μεταβολικής δραστηριότητας, η συστηματική κατανάλωση αυτού του φρούτου συντέλεσε και σε αυξημένο μεταβολισμό σε άλλες περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με μεμονωμένες βελτιώσεις στην προσοχή και την επίδοση της λειτουργικής μνήμης.

«Η μελέτη είχε στόχο να εξετάσει την επίδραση των σταφυλιών, ως ολόκληρο φρούτο έναντι των μεμονωμένων συστατικών και δείχνει ότι η τακτική κατανάλωσή τους παρέχει προστασία έναντι της πρώιμης εξασθένησης που σχετίζεται με τη νόσο Αλτσχάιμερ. Η πιλοτική αυτή έρευνα ενισχύει την άποψη ότι τα σταφύλια έχουν ωφέλιμο ρόλο στη νευρολογική και καρδιαγγειακή υγεία, αν και θα πρέπει να επαληθευθούν τα δεδομένα σε μεγαλύτερο κλινικό δείγμα», εξηγεί ο Δρ Ντανιελ Σιλβερμαν, επικεφαλής ερευνητής.

Στη μελέτη οι συμμετέχοντες με πρώιμη εξασθένηση της μνήμης επιλέχθηκαν τυχαία να φάνε 21/4 κούπες σταφύλια την ημέρα σε μορφή σκόνης ή σκόνη χωρίς πολυφαινόλες που έμοιαζε όμως σε εμφάνιση και γεύση με την πρώτη.

Η γνωστική επίδοση μετρήθηκε στην αρχή της μελέτης και έπειτα από έξι μήνες. Οι αλλαγές στον εγκεφαλικό μεταβολισμό καταγράφηκαν μέσω απεικόνισης PET, στην αρχή και έπειτα από έξι μήνες.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η κατανάλωση σταφυλιών διατήρησε την μεταβολική δραστηριότητα σε υγιή επίπεδα στις εγκεφαλικές περιοχές που επηρεάζονται από τα πρώιμα στάδια της νόσου Αλτσχάιμερ, όταν ξεκινά η μεταβολική φθορά. Τα άτομα που δεν κατανάλωσαν σταφύλια είχαν σημαντική μεταβολική εξασθένηση σε αυτές τις καίριες εγκεφαλικές περιοχές. Επίσης, όσοι έκαναν πλούσια σε σταφύλια διατροφή είχαν θετικές αλλαγές στον περιφερειακό εγκεφαλικό μεταβολισμό που συσχετίζεται με βελτιώσεις στην γνωστικότητα και την λειτουργική μνήμη.

Οι πολυφαινόλες που περιέχουν τα σταφύλια ενισχύουν την υγεία του εγκεφάλου μειώνοντας το οξειδωτικό στρες και ευνοώντας τη ροή του αίματος.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Experimental Gerontology.

Aftodioikisi News

Η aftodioikisi.gr είναι η βασική Διαδικτυακή πύλη για τους ΟΤΑ, το Δημόσιο και την Εργασία στην Ελλάδα, λειτουργώντας από τον Απρίλιο του 2008 ως πηγή έγκυρης και συνεχούς ροής ενημέρωσης με ειδήσεις και θέματα από το χώρο της Αυτοδιοίκησης, της Δημόσιας Διοίκησης, της Εργασίας, της Ασφάλισης αλλά και γενικότερης επικαιρότητας από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο. Τον Μάιο του 2010, μόλις δύο χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας της τιμήθηκε με το δημοσιογραφικό Βραβείο Μπότση. Παράλληλα, αποτελεί κόμβο αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ πολιτικών, αιρετών της Αυτοδιοίκησης αλλά και επιχειρηματιών με τους πολίτες και τους εργαζόμενους στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ενώ λειτουργεί ως δίαυλος διαδραστικής ενημέρωσης και επικοινωνίας μεταξύ της Περιφέρειας και του Κέντρου. Καθημερινά δέχεται εκατοντάδες χιλιάδες επισκέψεις από εργαζόμενους στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, πολιτικούς, αιρετούς της Αυτοδιοίκησης, επιχειρηματίες και, κυρίως, πολίτες που ενδιαφέρονται για τοπικά, εργασιακά, ασφαλιστικά αλλά και για γενικότερα θέματα της επικαιρότητας.