ερώτηση-κκε-σε-υπαιθ-απαράδεκτη-η-κατ-406783
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 17.11.2022 | 12:36

Ερώτηση ΚΚΕ σε ΥΠΑΙΘ: “Απαράδεκτη η κατάσταση στα σχολεία της Αίγινας και του Αγκιστρίου”

ΕΡΩΤΗΣΗ για την απαραδεκτη κατασταση που επικρατει στα σχολεια της Αιγινας και του Αγκιστριου με τις ελλειψεις εκπαιδευτικων κατέθεσε η ΚΟ του ΚΚΕ προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

Αναλυτικά:

Η χρόνια υποστελέχωση των σχολείων, οι ελάχιστοι διορισμοί των τελευταίων ετών (μετά από μια δεκαετία μηδενικών διορισμών), που δεν φτάνουν να καλύψουν ούτε καν τις συνταξιοδοτήσεις και η προσπάθεια να καλυφθούν όπως-όπως τα κενά με ελαστικές σχέσεις εργασίας (αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, 3μηνίτες, ωρομίσθιοι) δημιουργούν μια εκρηκτική κατάσταση στα σχολεία, που έχει σοβαρές επιπτώσεις τόσο στη μόρφωση των μαθητών, όσο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Χιλιάδες είναι οι χαμένες διδακτικές ώρες από την αρχή της χρονιάς σε πολλά σχολεία, σε μια σειρά ειδικότητες, όπως Μουσική, Καλλιτεχνικά, Φυσική Αγωγή, Πληροφορική, Τεχνολογία, Θρησκευτικά κ.ά. Ακόμα σχολεία κάνουν 4ωρα και 5ωρα, αντί για πλήρες πρόγραμμα και μάθημα, ενώ μεγάλες είναι οι ελλείψεις και στην Παράλληλη Στήριξη (π.χ. τουλάχιστον 19 Φιλόλογοι Ειδικής Αγωγής), αλλά και Σχολικών Νοσηλευτών και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού».

Χαρακτηριστικές είναι οι ελλείψεις και στα σχολεία της Αίγινας και του Αγκιστρίου. Συγκεκριμένα:

Υπάρχουν ελλείψεις ειδικοτήτων και καθηγητών μαθημάτων Γενικής Παιδείας στο ΕΠΑΛ της Αίγινας (3 ώρες ΠΕ01 θρησκευτικών, 4 ώρες ΠΕ02 φιλολογικών μαθημάτων, 11ώρες ΠΕ87.04 για το τμήμα υγείας, 2 ώρες ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας, 16 ώρες ΠΕ82 μηχανολόγων, 11 ώρες ΠΕ83 ηλεκτρολόγων) και σε καθηγητές του προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ (ΜΝΑΕ).

Στο 2ο Γυμνάσιο Αίγινας μέχρι και την Παρασκευή 4/11, μαθητές του σχολείου δεν είχαν διδαχθεί ούτε μια ώρα Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με εξαίρεση δύο τμήματα, που τη Φυσική δίδαξε ο καθηγητής Τεχνολογίας (το έχει Γ’ Ανάθεση). Ακόμα όμως και μετά τη Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, παραμένει κενό 5 ωρών σε αυτά τα μαθήματα.

Υπάρχει φανερή απαξίωση των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των παιδιών γενικά, αλλά και ειδικά για τα παιδιά με γνωματεύσεις από τα ΚΕΔΑΣΥ. Στο μοναδικό Γυμνάσιο της Αίγινας (2ο Γυμνάσιο Αίγινας) με Τμήμα Ένταξης (Τ.Ε) δεν έχει προσληφθεί Μαθηματικός Ειδικής Αγωγής, αλλά ούτε Φυσικός, Χημικός ή Βιολόγος (ΠΕ04) Ειδικής Αγωγής, ενώ χρειάζεται άλλη μία φιλόλογος Ειδικής Αγωγής (για το Τ.Ε).

Αντίστοιχη κατάσταση επικρατεί και στο Γυμνάσιο του Μεσαγρού Αίγινας, όπου υπάρχουν ανάλογες ελλείψεις, οι οποίες μάλιστα έχουν καταγγελθεί προ ημερών από τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου (έχει κατατεθεί Αναφορά). Επίσης, είναι ίδια η κατάσταση για μαθητές με γνωματεύσεις και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αφού ακόμα δεν υπάρχει Τμήμα Ένταξης, παρά το σχετικό αίτημα εκπαιδευτικών και γονιών. Τα μαθήματα της ειδικότητας ΠΕ04 (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία) δεν έχουν διδαχθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ενώ μόλις πριν λίγες μέρες εστάλη καθηγήτρια Βιολογίας για 6 ώρες. Επίσης, υπάρχουν κενά 10 ωρών σε φιλολογικά μαθήματα, 12 ωρών στα μαθηματικά.

Στο 1ο Γυμνάσιο Αίγινας υπάρχει κενό 6 ωρών στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, ενώ στο ΓΕΛ Αίγινας κενό 5 ωρών στα Μαθηματικά.

Λίγα ναυτικά μίλια από τον Πειραιά βρίσκεται το Αγκίστρι. Παρότι μια ώρα από τον Πειραιά, μπορείς να το αποκαλέσεις και «ακριτικό» νησί μιας και οι ελλείψεις είναι κυριολεκτικά άνευ προηγουμένου. Το σχολείο από την αρχή της χρονιάς ουσιαστικά υπολειτουργεί. Έξι παιδιά με γνωματεύσεις δεν έχουν καμία υποστήριξη από ειδικούς παιδαγωγούς καθώς το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις του εν λόγω σχολείου, δεν διαθέτει Τμήμα Ένταξης, παρότι είναι αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Στο σχολείο δεν υπάρχουν καθηγητές για να διδάξουν τα μαθήματα κατεύθυνσης. Για παράδειγμα, μαθητής της Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομικών Σχολών δεν έχει διδαχθεί μαθήματα της κατεύθυνσής του, καθώς υπάρχει 11 ώρες κενό σε καθηγητή οικονομικών. Στο μάθημα της Πληροφορικής υπάρχει κενό 14 ωρών, στα μαθήματα της ειδικότητας ΠΕ02 (φιλολογικά) κενό 13 ωρών. Κενό 33 ωρών υπάρχει επίσης στα μαθηματικά.

Τέλος, ενδεικτικό των όρων με τους οποίους καλούνται να εργαστούν οι εκπαιδευτικοί το 2022, με μισθούς – ψίχουλα, τεράστιο κόστος διαβίωσης και μετακίνησης, με καμία κρατική μέριμνα και στήριξη, είναι ότι 26 στους 124 εκπαιδευτικούς, που προσλήφθηκαν στη Γ’ φάση πριν λίγες μέρες, δεν ανέλαβαν υπηρεσία, δηλαδή παραιτήθηκαν. Παρά το γεγονός ότι, οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί θα αντιμετωπίσουν ποινή αποκλεισμού δύο ετών, δηλαδή θα αδυνατούν να εργαστούν σε δημόσιο σχολείο δύο χρόνια.

Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση έχει όνομα και υπεύθυνο. Είναι η πολιτική που αντιμετωπίζει σαν κόστος και τελικά σφαγιάζει τις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Είναι η πολιτική που έχει αφήσει τα σχολεία άδεια από εκπαιδευτικούς και απαιτούνται χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών, για να δουλέψουν όπως-όπως. Είναι η διαχρονική πολιτική όλων των κυβερνήσεων, συνυπεύθυνη για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει προκειμένου:

  • – Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά, με προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • – Να δημιουργηθούν Τμήματα ένταξης στο Γυμνάσιο Μεσαγρού και στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Αγκιστρίου, όπως ζητούν γονείς και εκπαιδευτικοί.
  • – Να στηριχτούν οι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα όσοι έρχονται από άλλες περιοχές, να μπορούν να εργαστούν ανθρώπινα και να επιτελέσουν το παιδαγωγικό τους έργο.

Οι Βουλευτές

Μανωλάκου Διαμάντω

Γκιόκας Γιάννης

Κανέλλη Λιάνα

Κατσώτης Χρήστος

Παφίλης Θανάσης