κοινωνικές-δομές-δήμων-νέα-πρόταση-το-1579210
ΔΗΜΟΙ | 19.05.2026 | 13:26

Κοινωνικές Δομές Δήμων: Νέα πρόταση του ΥΠΕΣ για τους συμβασιούχους

Προσθήκη του aftodioikisi.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Με νέα πρόταση επανέρχεται το υπουργείο Εσωτερικών και εμφανίζεται θετικό στην προκήρυξη μόνιμων θέσεων εργασίας με αυξημένη μοριοδότηση για τους εργαζόμενους στις κοινωνικές δομές των Δήμων, που είναι χρηματοδοτούμενες από πόρους του ΕΣΠΑ, ζητώντας νέα συνάντηση από την ΠΟΕ-ΟΤΑ.

Τα παραπάνω γνωστοποιεί με ανακοίνωση της, η ΠΟΕ-ΟΤΑ και επισημαίνει:

Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες, Δευτέρα 18 Μαΐου 2026, μεταξύ της Εκτελεστικής Επιτροπής της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών, όπως ήδη ανακοινώθηκε, απέβη άκαρπη, καθώς δεν δόθηκαν ουσιαστικές και δεσμευτικές απαντήσεις στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας προγραμμάτισε να συνεδριάσει σήμερα, 19 Μαΐου 2026, με σχεδιασμό και δρομολόγηση σκληρών, αγωνιστικών και πολύμορφων κινητοποιήσεων, με δύο ζητήματα αιχμής:

  • Τη μονιμοποίηση των εργαζομένων Ε.Σ.Π.Α. στις Κοινωνικές Δομές των Δήμων.
  • Την άρση-κατάργηση της απαράδεκτης και αντεργατικής «διάταξης Βορίδη».

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις, αλλά και στην ξεκάθαρη αποφασιστικότητα των εργαζομένων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Διοίκησης της Ομοσπονδίας να κλιμακώσουν τον αγώνα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, λίγο πριν την έναρξη του Γενικού Συμβουλίου επανήλθε με νέα πρόταση, με την οποία ουσιαστικά αποδέχεται την πραγματοποίηση προκήρυξης με αυξημένη μοριοδότηση για τη μονιμοποίηση των εργαζομένων Ε.Σ.Π.Α.

Στην κατεύθυνση αυτή, υπήρξε σχετικό δεσμευτικό έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών προς την Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. με το οποίο ζητήθηκε νέα συνάντηση με την Εκτελεστική Επιτροπή για την Τετάρτη 27 Μαΐου 2026 και ώρα 13:00, προκειμένου να παρουσιαστεί αναλυτικά η πρόταση του Υπουργείου Εσωτερικών σχετικά με την προκήρυξη μόνιμων θέσεων εργασίας με αυξημένη μοριοδότηση για τους εργαζόμενους στις Κοινωνικές Δομές και μέσω Ε.Σ.Π.Α. των Ο.Τ.Α.

Στην συνάντηση  θα τεθεί εκ νέου και θα συζητηθεί το πάγιο αίτημα της Ομοσπονδίας για την κατάργηση της αντεργατικής «διάταξης Βορίδη», μιας νομοθετικής πρωτοβουλίας που λειτουργεί ως μηχανισμός «ομηρίας», αποκλεισμών και απολύσεων για χιλιάδες εργαζόμενους.

Μετά από αυτές τις εξελίξεις, το Γενικό Συμβούλιο αποφάσισε τα εξής:

  1. Η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. θα παραστεί στη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών την Τετάρτη 27 Μαΐου 2026, θεωρώντας θετικό το γεγονός ότι, τελικά ανοίγει πλέον επίσημα η συζήτηση για τη μονιμοποίηση των εργαζομένων μέσω προκήρυξης που θα κατοχυρώνει το υφιστάμενο, έμπειρο και απολύτως αναγκαίο προσωπικό των Ο.Τ.Α.
  2. Το Γενικό Συμβούλιο θα παραμείνει ανοιχτό και η συνεδρίασή του θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 28 Μαΐου 2026, αφού προηγουμένως εκτιμηθούν και αξιολογηθούν όσα θα συζητηθούν στη νέα συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών.
  3. Καλούνται όλοι οι Σύλλογοι-Μέλη της Ομοσπονδίας να βρίσκονται σε πλήρη αγωνιστική ετοιμότητα και επαγρύπνηση.

Ο αγώνας συνεχίζεται… Δεν κάνουμε βήμα πίσω…

Οι εργαζόμενοι δεν είναι «όμηροι», δεν είναι αναλώσιμοι και δεν θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί η εργασιακή ανασφάλεια και η κοροϊδία.

Με ενότητα, μαζικότητα και αγώνα θα επιβάλουμε τη λύση.