δ-πειραιά-παρουσίαση-της-εφαρμογής-pireapp-124960
ΔΗΜΟΙ | 16.02.2016 | 17:18

Δ. Πειραιά: Παρουσίαση της εφαρμογής PIREAPP και της τηλεφωνικής γραμμής 15510 για επικοινωνίας με τους δημότες

Την ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με τους δημότες εγκαινίασε ο δήμος Πειραιά, που έχει ως στόχο την καταγραφή και την άμεση επίλυση των προβλημάτων της καθημερινότητας, μέσω της εφαρμογής «Pireapp» για smartphones, iPhone & Android και της τηλεφωνικής γραμμής 15510.

Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε σήμερα, κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου, που παραχώρησε ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης και ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Πληροφορικής, Διαφάνειας και Διαδικτυακής Πύλης κ. Ανδρέας Βεντούρης, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στην ομιλία του, τόνισε μεταξύ άλλων: «Αυτό που επιχειρούμε να χτίσουμε, είναι αυτή η σχέση ώστε να μπορεί ο δημότης να καταγράφει και να στέλνει τα προβλήματά του με πιο σύγχρονο τρόπο, γιατί μέχρι τώρα δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα. Έψαχνε να βρει ποια υπηρεσία  είναι αρμόδια, έπαιρνε τηλέφωνο στην καθαριότητα, στο πράσινο ή στην οδοποιία για μια λακκούβα, για ένα δέντρο που μπορεί να πέσει, για σκουπίδια. Όλο αυτό γινόταν λίγο άναρχα. Εξυπηρετούνταν οι δημότες, σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, αλλά με έναν τρόπο που δεν ήταν σύγχρονος. Εμείς θέλουμε να ξεκινήσουμε αυτή την επικοινωνία. Και οι δημότες θα εκπαιδευτούν σιγά – σιγά σε αυτή την καινούρια δομή και οι υπηρεσίες του Δήμου θα πρέπει να εκπαιδευτούν. Έχουν εκπαιδευτεί για να ξεκινήσουμε και για να λειτουργήσουμε, αλλά θα πρέπει να εκπαιδευτούν στο πως θα γίνεται αυτή η διαδικασία, με απώτερο στόχο πράγματι να επιλύονται περισσότερα προβλήματα όσο το δυνατό πιο γρήγορα, μέσα από μια σωστή αξιολόγηση. Είναι πολύ πιο άμεση ανάγκη να παρέμβουμε σε ένα δέντρο το οποίο κινδυνεύει να πέσει και να χτυπήσει ανθρώπους και είναι μικρότερη ανάγκη, να παρέμβουμε και να κουρέψουμε ένα δέντρο ή να κλείσουμε μια λακκούβα που δεν είναι τόσο επικίνδυνη. Αυτή η αξιολόγηση θα γίνεται μέσα από τις υπηρεσίες. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορέσουμε όλοι μαζί, δημότες και Δημοτική Αρχή να βελτιώσουμε τη σχέση μας και να βελτιώσουμε την πόλη μας.  Επαναλαμβάνω ότι αυτό θα γίνει σιγά – σιγά και θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δεν είναι κάτι το οποίο θα λύσει άμεσα τα προβλήματα του Δήμου. Είναι μια καλή αρχή, ένα σωστό εργαλείο…..Είναι ένα εργαλείο, το οποίο αν χρησιμοποιηθεί σωστά από τους δημότες -που πιστεύω ότι θα χρησιμοποιηθεί-και αν οι υπηρεσίες του Δήμου το κατανοήσουν και λειτουργήσουν σωστά, μόνο οφέλη έχουμε να αποκομίσουμε».

 Ο  Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Πληροφορικής, Διαφάνειας και Διαδικτυακής Πύλης κ. Ανδρέας Βεντούρης, ανέφερε:

«Το Pireapp είναι μία εφαρμογή που μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιοσδήποτε διαθέτει κινητό με λειτουργικό  σύστημα IOS ή Android. Πρόκειται για  το 95% των smartphones στη χώρα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

Πρόκειται για μία εφαρμογή πολύ απλή τόσο στη χρήση όσο και στον τρόπο λειτουργίας της. Ουσιαστικά ο χρήστης κατεβάζει την εφαρμογή, πραγματοποιεί εγγραφή και στη συνέχεια εντοπίζει το πρόβλημα, το φωτογραφίζει (εκείνη την ώρα γίνεται αυτόματη αποθήκευση του στίγματος τοποθεσίας) και το στέλνει στον Δήμο.

Βεβαίως, δεν χρησιμοποιούν ή δεν διαθέτουν όλοι smartphones. Για αυτό το λόγο, κρίναμε ότι πρέπει να εμπλουτίσουμε το concept και ανοίξαμε μία γραμμή με ένα πενταψήφιο νούμερο (το 15510), στο οποίο μπορεί να καλέσει ο δημότης, να αναφέρει το πρόβλημά του και οι αρμόδιοι υπάλληλοι του Δήμου να το καταγράψουν  ακολουθώντας μία προτυποποιημένη διαδικασία.

Ποια είναι αυτή η διαδικασία;

Σε περίπτωση που έχει χρησιμοποιηθεί το pireapp, ο διαχειριστής του συστήματος, απλά αναθέτει το πρόβλημα στην αρμόδια υπηρεσία, η οποία είναι υπεύθυνη για την επίλυση και την ενημέρωση του συστήματος. Όταν το σύστημα ενημερωθεί, ενημερώνεται αυτόματα και ο δημότης.

Σε περίπτωση που έχει χρησιμοποιηθεί ο πενταψήφιος αριθμός, ο τηλεφωνητής που απαντάει στην κλήση του δημότη, καταγράφει στο λογισμικό το πρόβλημα, την περιγραφή και την τοποθεσία και κάνει την ανάθεση στην αρμόδια υπηρεσία. Μόλις το πρόβλημα επιλυθεί, ο δημότης ενημερώνεται τηλεφωνικά.

Να διευκρινίσουμε το εξής: αν δεν επιλυθεί το πρόβλημα ή δεν ανήκει στην δικαιοδοσία μας, στην αρμοδιότητά μας ή θα καθυστερήσει κλπ, πάλι ο δημότης ενημερώνεται τηλεφωνικά.

Όπως σας είπε και ο Δήμαρχος, προχωρούμε σε πιλοτική λειτουργία της Ανοικτής Γραμμής Επικοινωνίας. Έχουμε αρχικά εντάξει 3 Διευθύνσεις του Δήμου μας.  Το Πράσινο, την Καθαριότητα και την Οδοποιία.

Φυσικά, θέλουμε να αυξάνεται συνέχεια η χρήση της και θεωρούμε ότι σε αυτό το πλαίσιο είναι πολύ  κρίσιμο, να κατανοηθεί και να αφομοιωθεί από τους αιρετούς και το προσωπικό των Κοινοτικών Διαμερισμάτων, ώστε να γίνει γρηγορότερη και ευκολότερη η διάθεσή του στις τοπικές κοινωνίες. Θα κάνουμε επίσης καμπάνια ενημέρωσης στα σχολεία, στα ΚΑΠΗ και σε διάφορους φορείς της πόλης. 

Στην πορεία θα το βελτιώνουμε συνεχώς και θα εντάξουμε και άλλες υπηρεσίες με σκοπό την ανάδειξή του σε  μοναδικό σημείο εισόδου καταγραφής προβλημάτων και αιτημάτων στο Δήμο μας που έρχονται σε εμάς από τον Δημότη και τελικά την  ανάδειξή του σε επιχειρησιακό κέντρο σε περιπτώσεις έντονων καιρικών φαινομένων ή έκτακτης ανάγκης.

Στόχος μας είναι η υπηρεσία να δουλέψει 16 ώρες την ημέρα, με 2 οκτάωρες βάρδιες, καθώς και τα Σαββατοκύριακα. Επειδή λειτουργεί πιλοτικά προς το παρόν, ξεκινάμε με μια 8ωρη βάρδια εντός του ωραρίου εργασίας του προσωπικού, με σκοπό να μπορέσουμε να εισάγουμε και τη 2η βάρδια όσο το δυνατόν πιο σύντομα.

Κλείνω λέγοντας, ότι παράλληλα με την υλοποίηση του εγχειρήματος που παρουσιάζουμε σήμερα, σκοπεύουμε να ανοίξουμε το βηματισμό μας σε πρόσθετες ενέργειες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα που αφορούν την παροχή ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στον δημότη, προσπαθώντας συνεχώς να υλοποιούμε όσα προγραμματικά είπαμε και όσα έχουμε οραματιστεί. ».