το-εξάρι-του-μασούτη-και-το-πλάνο-το-82738
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 02.02.2021 | 12:17

Το “εξάρι” του Μασούτη και το πλάνο του 2021

Σημαντική ανάπτυξη μεν, αλλά χαμηλότερη απ’ ότι έγραψε την περασμένη χρονιά το “κοντέρ” του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στο σύνολό του, εμφάνισε πέρυσι η Μασούτης, η οποία, φέρεται να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με Πατρινή αλυσίδα που διαθέτει δίκτυο 10 καταστημάτων. Πληροφορία πάντως που διαψεύδει στο capital.gr ο επικεφαλής της, Γιάννης Μασούτης.

Η βορειολλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης, που ιδρύθηκε το 1976, και σήμερα διαθέτει 333 καταστήματα -τα 22 είναι Cash & Carry, δηλαδή καταστήματα χονδρικής-, “είδε” πέρυσι τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 6% σε σχέση με το 2019, όταν το σύνολό της αγοράς εμφάνισε ανάπτυξη 10,4% (πηγή: IRI).

Απόκλιση, σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς, που συνδέεται με το γεγονός ότι σημαντικό μέρος του δικτύου της βρίσκεται εκτός της Αττικής στην παράγεται πάνω από το 52% του ετήσιου τζίρου του λιανεμπορίου τροφίμων και όπου πέρυσι εμφάνισε πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Στην Κεντρική Ελλάδα παράγεται το 13,5%, στην Πελοπόννησο το 7,6%, στην Κρήτη το 6,6%, στην Βόρεια Ελλάδα μόλις το 9,1%, και στη Θεσσαλονίκη το 10,3%.

Το δίκτυο της Μασούτης βρίσκεται κατά κύριο λόγο στον Βορρά, δηλαδή σε Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο, λιγότερα καταστήματα της υπάρχουν σε Θεσσαλία, Φθιώτιδα, Εύβοια, Αιτωλοακαρνανία, Αττική και στα νησιά Θάσο, Λήμνο, Λέσβο, Χίο και Άνδρο.

Για τη φετινή χρονιά η διοίκηση της εκτιμά ότι οι πωλήσεις της θα “τρέξουν” με ρυθμό ανάπτυξης 1-1,5% σε σχέση με το 2020, ενώ το πλάνο προβλέπει την υλοποίηση επενδύσεων 20 εκατ. ευρώ, κεφάλαια τα οποία θα κατευθυνθούν σε ανακαινίσεις καταστημάτων. Πέρυσι η αλυσίδα επένδυσε πάνω από 20 εκατ. ευρώ στο δίκτυο της, τόσο στο φυσικό που ενισχύθηκε με 4 νέα καταστήματα όσο και στο ηλεκτρονικό της κατάστημα.

πηγή: capital.gr