σύλλογος-sos-τροχαία-εγκλήματα-ο-φόνος-τ-885265
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 15.03.2021 | 12:32

Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα: Ο φόνος του 23χρονου Ιάσονα δεν αποτελεί ατύχημα

Παρέμβαση-ανακοίνωση για το σοβαρό τροχαίο έξω από τη Βουλή εξέδωσε ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα επισημαίνοντας οτι «το να σε χτυπάνε θανάσιμα ενώ κινείσαι σε κανονικά στο δρόμο σου και με όλα τα μέσα προστασίας δεν οφείλεται ούτε στην τύχη ούτε σε αμέλεια».

«Ούτε το πράσινο, ούτε το κράνος στάθηκαν ικανά να τον προφυλάξουν», τονίζει ο σύλλογος και επισημαίνει με σημασία: “Αμέσως μετά τη σύγκρουση η μπάρα εισόδου της Βουλής σηκώθηκε και το εμπλεκόμενο όχημα και ο/οι επιβαίνον/τες βρήκαν καταφύγιο σ αυτήν χωρίς όπως επιτάσσει ο νόμος να σταματήσουν στο σημείο και να καλέσουν ασθενοφόρο οι ίδιοι και να τεθούν στη διάθεση της αστυνομίας”.

Η ανακοίνωση

Την Παρασκευή 12 Μάρτη το μεσημέρι την ώρα που στη Βουλή γινόταν συζήτηση για την αστυνομική βία, αυτοκίνητο της ασφάλειας της Ντόρας Μπακογιάννη (όπως ανακοίνωσε η ίδια δύο μέρες μετά το συμβάν) με επιβαίνοντα ένα τουλάχιστον αποσπασμένο αστυνομικό επιχειρώντας να εισέλθει παράνομα στην είσοδο της Βουλής (κατερχόμενο την Βασιλίσσης Όλγας έστριψε αριστερά σε σημείο που δεν επιτρέπεται) χτύπησε και τραυμάτισε θανάσιμα τον 23χρονο Ιάσονα, μοτοσικλετιστή που κινούνταν στο αντίθετο ρεύμα έχοντας πράσινο και φορώντας κράνος.

Ούτε το πράσινο, ούτε το κράνος στάθηκαν ικανά να τον προφυλάξουν… Αμέσως μετά τη σύγκρουση η μπάρα εισόδου της Βουλής σηκώθηκε και το εμπλεκόμενο όχημα και ο/οι επιβαίνον/τες βρήκαν καταφύγιο σ αυτήν χωρίς όπως επιτάσσει ο νόμος να σταματήσουν στο σημείο και να καλέσουν ασθενοφόρο οι ίδιοι και να τεθούν στη διάθεση της αστυνομίας.

Το γεγονός συνέβη παρουσία και άλλων αστυνομικών και μάλιστα της Τροχαίας που επέδειξαν σκαιά συμπεριφορά απέναντι σε αυτόπτες μάρτυρες που διαμαρτύρονταν για το γεγονός υπογραμμίζοντας ότι ο οδηγός της μηχανής κινούνταν κανονικά με πράσινο.

Είναι προφανές πως ο τόπος του συμβάντος είναι ένας από τα καλύτερα παρακολουθούμενα σημεία της Αθήνας και άρα το συμβάν έχει καταγραφεί από πολλαπλές κάμερες. Αυτές και μόνο είναι αρκετές για την απόδειξη της αλήθειας. Η Τροχαία οφείλει να αναζητήσει άμεσα τις καταγραφές να τις προωθήσει στον εισαγγελέα και να τις γνωστοποιήσει στην οικογένεια του Ιάσονα.

Από κεί θα φανεί καθαρά αν η παραβατική/δολοφονική συμπεριφορά ανήκει αποκλειστικά στον οδηγό του αυτοκινήτου ή αν υπήρξε συνεργός αστυνομικός στο οδόστρωμα που του έκανε σήμα να περάσει. Είναι προφανές πως ο φόνος του 23χρονου Ιάσονα δεν αποτελεί ατύχημα. Το να σε χτυπάνε θανάσιμα ενώ κινείσαι σε κανονικά στο δρόμο σου και με όλα τα μέσα προστασίας δεν οφείλεται ούτε στην τύχη ούτε σε αμέλεια. Αυτή είναι η πανομοιότυπα επαναλαμβανόμενη ιστορία στους ελληνικούς δρόμους με μόνη παραλλαγή το διαφορετικό όνομα του θυμάτων.

Ωστόσο το κράτος «μας» ορίζει όλα αυτά τα εγκλήματα ως «ατυχήματα» προερχόμενα από αμέλεια. Και επιφυλάσσει στους δράστες μια ολιγόμηνη ποινή με αναστολή όποτε κατορθώσει να τελεσιδικήσει η υπόθεση και ούτε καν αφαίρεση της άδειας οδήγησης (το ίδιο φυσικά θα γινόταν αν η υπόθεση εκδικαζόταν στο αυτόφωρο). Ακόμα και για την περίπτωση της εγκατάλειψης του θύματος η ποινή χάρις στο κατάπτυστο άρθρο 43 του ΚΟΚ που καμιά κυβέρνηση δεν δέχτηκε ν αλλάξει είναι πλημμέλημα με ολιγόμηνη φυλάκιση, παρότι η εγκατάλειψη θύματος από μη οδηγό αποτελεί κακούργημα με ποινή κάθειρξης (άρθρο 306ΠΚ).

Το μέλλον λοιπόν είναι ξεκάθαρο (αν η υπόθεση δεν βρεθεί σε κανένα αρχείο), κάποτε ( επτά – οκτώ χρόνια;) η υπόθεση θα τελεσιδικήσει με μια ολιγόμηνη ποινή με αναστολή για τον δράστη.

Ο Ιάσονας έχασε τη ζωή του για πάντα. Η οικογένεια του έχασε το παδί της για πάντα.

Γι αυτούς, για μας, για σένα δεν υπάρχει αναστολή. Δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία.

Δεν υπάρχει δεύτερος Ιάσονας.

Κατά μία «παράδοξη» εκδοχή για τα εντεταλμένα όργανα της πολιτείας ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν ισχύει για τους ίδιους παρά μόνον για τους υπηκόους της. Δυνατότητα να παραβιάζει άρθρα του ΚΟΚ έχει οδηγός αστυνομικού οχήματος μόνο για αντιμετώπιση εκτάκτων επειγόντων συμβάντων, με αναμμένο το φάρο και ενεργή τη σειρήνα ώστε να προφυλαχθούν οι άλλοι χρήστες του δικτύου. Συμβαίνει αυτό στην Ελλάδα σήμερα; Κάνουν πχ ποτέ χρήση του ΚΟΚ οι οδηγοί μηχανών της Ομάδας Δράση;

Αλλά γιατί να το κάνουν;

Αν στηθεί κανείς για λίγο στην είσοδο της Βουλής θα δεί πως τηρούν την προτεραιότητα τα αυτοκίνητα που μπαινοβγαίνουν και επίσης πόσοι βουλευτές και υπουργοί φοράνε ζώνη ασφαλείας ή κράνος.

Ας μη ξεχνάμε πως πρώην υπουργός Μεταφορών αυτής της χώρας συνελήφθη να οδηγά με πλαστές Πινακίδες (Μιχάλης Λιάπης), ενώ ο σημερινός υπουργός Προστασίας του Πολίτη συνελήφθη (σε προηγούμενη θητεία του στην ίδια θέση) από υφιστάμενους του, μετά από καταδίωξη για οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα και παραβίαση διπλής διαχωριστικής (Μ. Χρυσοχοίδης).

Δυστυχώς ο Ιάσονας δεν είναι το πρώτο θύμα αυτής της λογικής: στις 5 Ιανουαρίου 2011 η 7χρονη Έρρικα που βγήκε να πεί τα κάλαντα στο Μενίδι, χτυπήθηκε θανάσιμα από μοτοσικλετιστή της ΔΙΑΣ που επιχείρησε να προσπεράσει φορτηγό. Στις 1 Φεβρουαρίου 2013 η 20χρονη πεζή Πωλίνα Κελεμπετσιώτη παρασύρθηκε και τραυματίστηκε θανάσιμα στη λεωφόρο Γρ. Λαμπράκη στον Κορυδαλλό από περιπολικό.

Όλοι αυτοί που σήμερα δηλώνουν βαθιά συγκλονισμένοι το μόνο που έχουν να κάνουν σαν ελάχιστη ένδειξη ειλικρινούς μεταμέλειας είναι να καταθέσουν μια νομοθετική πρόταση που θα μετατρέπει την εγκατάλειψη θύματος όπως και όλες τις παραβατικές συμπεριφορές που οδηγούν σε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό στο οδικό δίκτυο σε κακούργημα.

Αρκετά με την «Αμέλεια». Δεν ήμαστε Αφελείς.

ΥΓ. Μερικά ΜΜΕ αναφέρουν το αυτοκίνητο ως εξερχόμενο από την Βουλή, αλλά και σ αυτή την περίπτωση οι πάντες αναφέρουν ότι ο Ιάσονας προχωρούσε με πράσινο