norman-atlantic-ξεκίνησε-η-δίκη-για-την-πολύνεκρη-τ-187702
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 22.09.2020 | 09:14

Norman Atlantic: Ξεκίνησε η δίκη για την πολύνεκρη τραγωδία

Ξεκίνησε χθες η δίκη στο Β Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά για την φωτιά στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο “Norman Atlantic” στις 28 Δεκεμβρίου 2014 που στοίχισε τη ζωή σε 11 ανθρώπους. Να σημειωθεί ότι ακόμα αγνοούνται 18 άνθρωποι.

Το πλοίο με 466 επιβαίνοντες μεταξύ των οποίων και 55 ναυτικοί, εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα. Η φωτιά είχε ξεσπάσει στο κατάστρωμα των οχημάτων λίγο μετά την αναχώρηση από την Ηγουμενίτσα, 44 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Κέρκυρας.

Πολλοί από τους επιβάτες κάηκαν ζωντανοί, άλλοι παγιδεύτηκαν στο γκαράζ του πλοίου και άλλοι χάθηκαν στα παγωμένα νερά της Αδριατικής.

Στο εδώλιο δεν κάθισε κανείς από τους συνολικά 11 κατηγορούμενους μεταξύ των οποίων ο διευθύνων σύμβουλος και ο πρόεδρος της ακτοπλοϊκής εταιρείας ΑΝΕΚ, ο υποπλοίαρχος, ο αρχιφροντιστής, ο μαθητευόμενος ηλεκτρολόγος του πλοίου, ένας ναύκληρος και ναύτες οι οποίοι συμμετείχαν στην «έχμαση» (στερέωση, ασφάλιση) του φορτίου και ναυτόπαιδες.

Ο Ιταλός πλοίαρχος και συμπατριώτες του κατηγορούμενοι δικάζονται σε ανάλογη δίκη στα ιταλικά δικαστήρια.

Οι 11 κατηγορούμενοι που δεν παρέστησαν στο δικαστήριο αλλά εκπροσωπούνται από τους συνηγόρους υπεράσπισης τους, διώκονται για:

• Ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή

• Εμπρησμό από αμέλεια, από τον οποίο προέκυψε κίνδυνος για ξένα πράγματα και ανθρώπους

• Επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία πλοίων από αμέλεια από τις οποίες προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα και ανθρώπους.

Η φωτιά προκλήθηκε από την υπερθέρμανση φορτηγού ψυγείου με ζωντανά ψάρια, το οποίο δεν ήταν ηλεκτρικά συνδεδεμένο.

Θα μπορούσε να είχε αντιμετωπιστεί εγκαίρως εάν δεν ακολουθούσε μια σειρά λαθών και παραλείψεων.

Πρώτη μάρτυρας κατέθεσε υπάλληλος του λογιστηρίου η οποία επιβεβαίωσε πως η ναύλωση του πλοίου και τα εισιτήρια κόβονταν από την ΑΝΕΚ και όχι την ιταλική πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Επίσης, επεσήμανε πως ο Ιταλός πλοίαρχος δεν γνώριζε πριν τον απόπλου του πλοίου για τον ακριβή αριθμό των φορτηγών που θα μεταφέρονταν στο γκαράζ και άρα την επάρκεια των πριζών για το ηλεκτρικό ρεύμα που απαιτούνταν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού για τις νταλίκες-ψυγεία.

Άρα δεν μπορούσε να κάνει κάτι για να προλάβει το κακό, καθώς η ακτοπλοϊκή εταιρεία τον ενημέρωνε μετά τον απόπλου.

Η ακροαματική διαδικασία θα συνεχιστεί την 1η Οκτωβρίου με καταθέσεις μαρτύρων.