Φορτιστές κινητών τηλεφώνων: “Καίνε” όταν είναι στην πρίζα και δεν χρησιμοποιούνται;
Μεταξύ των πιο διαδομένων μύθων για τη λειτουργία των φορτιστών βρίσκεται και αυτός που υποστηρίζει πως οι φορτιστές των κινητών τηλεφώνων να καταναλώνουν ενέργεια ακόμη και όταν δεν χρησιμοποιούνται.
Την ευστάθεια του μύθου αυτού επεδίωξε να δοκιμάσει ο ηλεκτρολόγος Sergio Llorente, αποδεικνύοντας η πραγματικότητα φαίνεται να είναι διαφορετική και πως ο μύθος καταρρίπτεται.
Με τη χρήση μετρητή κατανάλωσης, διαπιστώθηκε ότι όταν το κινητό τηλέφωνο είναι συνδεδεμένο, ο φορτιστής καταναλώνει περίπου 0,030 kW. Από τη στιγμή όμως που η συσκευή αποσυνδέεται, η κατανάλωση πέφτει άμεσα στο μηδέν.
Όλα όσα έδειξαν οι μετρήσεις
Η δοκιμή έδειξε ξεκάθαρα ότι ο φορτιστής δεν συνεχίζει να «τραβά» ρεύμα όταν δεν χρησιμοποιείται, καταρρίπτοντας την άποψη περί συνεχούς κατανάλωσης.
Παράλληλα, παρατηρήθηκε ότι κατά τη φόρτιση αυξάνεται και η θερμοκρασία της συσκευής, φτάνοντας περίπου στους 28 βαθμούς Κελσίου – κάτι απολύτως φυσιολογικό κατά τη λειτουργία.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η κρίσιμη λεπτομέρεια: η θερμοκρασία
Αν και η κατανάλωση μηδενίζεται όταν δεν υπάρχει συνδεδεμένη συσκευή, ένας παράγοντας παραμένει: η θερμοκρασία. Ακόμη και χωρίς ενεργή χρήση, ο φορτιστής μπορεί να διατηρεί ελαφρώς αυξημένη θερμότητα όσο παραμένει στην πρίζα.
Για τον λόγο αυτό, οι ειδικοί συνιστούν να αποσυνδέεται όταν δεν χρησιμοποιείται – όχι για εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά για λόγους ασφάλειας.
Ο λογαριασμός ρεύματος
Συμπερασματικά, οι σύγχρονοι φορτιστές δεν επιβαρύνουν ουσιαστικά τον λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος όταν είναι στην πρίζα χωρίς χρήση. Το λεγόμενο «φανταστικό φορτίο» σε αυτή την περίπτωση είναι πρακτικά ανύπαρκτο.
Ωστόσο, η αποσύνδεση παραμένει μια καλή πρακτική για την αποφυγή υπερθέρμανσης και τη γενικότερη ασφάλεια στο σπίτι.
Προτεινόμενα άρθρα
20.06.2026 | 21:05






