δέχεστε-περίεργες-κλήσεις-από-εξωτ-635180
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 27.05.2021 | 21:52

Δέχεστε «περίεργες» κλήσεις από εξωτερικό; Τι συμβαίνει

Δέχεστε «περίεργες» κλήσεις από εξωτερικό; Τι συμβαίνει

Τον τελευταίο καιρό παρατηρούνται ενοχλητικές κλείσεις που προέρχονται από το εξωτερικό και ειδικά από το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι επιτήδειοι καλούν διάφορες ώρες της ημέρας και δεν σταματούν με τίποτα. Μάλιστα σχεδόν κάθε φορά καλούν από διαφορετικό αριθμό.

Σε κάποιες περιπτώσεις ακούγεται κάτι σαν τηλεφωνητής. Το πιο ύποπτο όμως είναι να σας πάρουν τηλέφωνο και να το κλείσουν αμέσως.

Τότε ίσως έχετε πέσει θύμα Wangiri και προσπάθησαν να σας εξαπατήσουν με την μέθοδο του “ενός κουδουνίσματος”.

 Τι είναι όμως αυτές οι κλήσεις και πώς μπορούμε να τις σταματήσουμε;

Σκοπός παρόμοιων τηλεφωνικών κλήσεων από χώρες του εξωτερικού όπως διαπιστώθηκε, ήταν να αναγκάσουν τους πολίτες που δέχονταν τις κλήσεις, να καλούν τηλεφωνικά στους ύποπτους τηλεφωνικούς αριθμούς, με αποτέλεσμα να γίνεται υπερχρέωση των τηλεφωνικών τους λογαριασμών και οι δράστες να αποσπούν τα χρήματα των τηλεφωνικών χρεώσεων.

Η απάτη Wangiri προέρχεται από την Ιαπωνία. Ο ίδιος ο όρος είναι Ιαπωνικός και σημαίνει “ένα (κτύπημα) και κόψιμο” Το Wangiri βασίζεται στην έμφυτη περιέργεια σας. Πολλοί άνθρωποι θα καλούσαν ενστικτωδώς πίσω, μια χαμένη κλήση. Κόσμος που δεν γνωρίζει τι συμβαίνει καλεί πίσω τον αριθμό επειδή βλέπει μια αναπάντητη στο κινητό του με αποτέλεσμα να χρεωθεί ο λογαριασμός του. Αυτοί που παίρνουν όλες αυτές τις κλήσεις ρυθμίζουν τους υπολογιστές τους για να τηλεφωνούν σε χιλιάδες άτομα την ημέρα.

Η κλήση σας καταλήγει σε έναν ακριβό αριθμό με χρέωση. Στη συνέχεια, θα φροντίσουν να σας εξαναγκάσουν να παραμείνετε στη γραμμή, για όσο το δυνατόν περισσότερο. Όσο περισσότερο κρατάτε τη γραμμή, τόσο περισσότερα χρήματα θα κερδίσουν και τόσα περισσότερα θα χάσετε εσείς.

Προσέξτε πολύ καλά από που προέρχεται η κλήση. Σε κάθε άλλη περίπτωση μην απαντάτε και μην στέλνετε μήνυμα. Μπορείτε με ασφάλεια να απορρίψετε την κλήση αν σας φαίνεται ύποπτη. Σε κάθε άλλη περίπτωση, μιλήστε με τον πάροχό σας.