βουλή-ψηφίζεται-η-διάταξη-για-την-πρόσ-659295
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 23.01.2020 | 08:12

Βουλή: Ψηφίζεται η διάταξη για την πρόσληψη αποφοίτων Κολεγίων στα σχολεία

Ονομαστική ψηφοφορία θα γίνει σήμερα στη Βουλή για τα άρθρα του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που αφορούν στους απόφοιτους των κολλεγίων, στην αναστολή λειτουργίας των 37 τμημάτων νέων τμημάτων των Πανεπιστημίων, και στην σύνδεση της αξιολόγησης με την χρηματοδότηση των ΑΕΙ.

Από την πλευρά τους οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών έχουν προγραμματίσει συλλαλητήριο για τις 12:30 στα Προπύλαια, διαμαρτυρόμενες για τη διάταξη που επιτρέπει σε απόφοιτους κολλεγίων να διεκδικήσουν μία θέση στην δημόσια εκπαίδευση ενώ αντιδράσεις έχει εκφράσει και η ΠΟΣΔΕΠ.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως χαρακτήρισε μεταρρυθμιστική τομή την ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και την κατανομή του 20% της τακτικής χρηματοδότησης στα ΑΕΙ βάσει δεικτών ποιότητας και επιτευγμάτων κάθε ιδρύματος.

Σε ό,τι αφορά την πολιτική αντιπαράθεση για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων των κολεγίων, η υπουργός διευκρίνισε ότι πρόκειται για πτυχία ξένων πανεπιστημίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των οποίων, βάσει του ενωσιακού δικαίου, οφείλει η χώρα μας να αναγνωρίσει την επαγγελματική ισοδυναμία.

Για παράδειγμα, ανέφερε η υπουργός, σπουδάζεις φιλόλογος στη Γερμανία, παίρνεις επαγγελματικά δικαιώματα φιλολόγου στη Γερμανία, έρχεσαι στην Ελλάδα, όπως και πας σε οποιαδήποτε χώρα, και ζητάς να αναγνωριστεί αυτή η επαγγελματική ισοδυναμία.Όπως είπε, «αυτό ίσχυε στη χώρα μας πάρα πολλά χρόνια και Κολέγια ίσχυε και επί ΣΥΡΙΖΑ και ισχύει και για ά λλους κλάδους, όχι μόνο για τους εκπαιδευτικούς. Ήλθε ο ΣΥΡΙΖΑ δύο μήνες πριν τις εκλογές και το κατήργησε. Γιατί; Προφανώς για να περάσει ένα μήνυμα, ότι “εγώ τα βάζω με τα κολλέγια”, ενώ τέσσερα χρόνια έκανε ακριβώς αυτά τα οποία του επέτασσε το ενωσιακό δίκαιο. Τι είχε αυτό ως αποτέλεσμα; Προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία μας λέει ότι παραβιάζουμε το ενωσιακό δίκαιο».

«Εμείς, λοιπόν ερχόμαστε και λέμε το αυτονόητο, ότι θα εφαρμόσουμε το ενωσιακό δίκαιο, διότι αυτά είναι πτυχία πανεπιστημίων άλλων κρατών-μελών της ΕΕ, είναι τόσο απλό. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν πάρει επαγγελματική ισοδυναμία σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης» είπε η κυρία Κεραμέως και συμπλήρωσε:

«Βεβαίως, εφαρμόζονται αυστηρά κριτήρια στην αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας, ζητούνται από αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Παιδείας προγράμματα σπουδών, ζητούνται πιστοποιήσεις από την σε εκείνη τη χώρα ανεξάρτητη αρχή, η οποία πιστοποιεί την ποιότητα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, άρα γίνεται ένας πλήρης έλεγχος και αν θεωρηθεί ότι υπάρχουν ελλείψεις τότε ζητούνται τα λεγόμενα αντισταθμίσματα, δηλαδή επιπλέον εξετάσεις, πρακτική άσκηση κ.ο.κ.».

Η υπουργός Παιδείας απάντησε, από το βήμα της Βουλής αρνητικά στο αίτημα του πρώην υπουργού και τομεάρχη παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλη να καταθέσει στη Βουλή την επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία υποχρεώνεται η Ελλάδα να εφαρμόσει ρύθμιση για τη μοριοδότηση των τίτλων σπουδών των Κολλεγίων για τον διορισμό εκπαιδευτικών στο δημόσιο.

Η κυρία Κεραμέως κάλεσε τους τομεάρχες παιδείας των κομμάτων εφόσον το επιθυμούν να τους δείξει την επιστολή. Σύμφωνα με έγγραφο του ΔΟΑΤΑΠ που είδε χθες το φως της δημοσιότητας «οι σχετικές με την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων Οδηγίες δεν αφορούν την ακαδημαϊκήαναγνώριση τίτλων σπουδών. Η παγίως και διεθνώς αποδεκτή διάκριση μεταξύ της αναγνώρισηςακαδημαϊκής ισοτιμίας τίτλων σπουδών της αλλοδαπής και αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ήπρόσβασης σε επάγγελμα τα οποία πιστοποιούνται από τίτλους σπουδών της αλλοδαπής καθώς επίσης και το ότι ο καθορισμός των προσόντων που απαιτούνται για την άσκηση επαγγέλματος εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του εθνικού νομοθέτη έχει διατυπωθεί σε σχετική νομολογία του ΣτΕ. Άλλωστε η αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων εντάσσεται στην αρμοδιότητα άλλων Συμβουλίων.Ζητήματα, τέλος, τα οποία σχετίζονται με το είδος της αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων την οποία κρίνει\ αναγκαία ο Έλληνας νομοθέτης για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση, είναι εξεταστέα υπό το πρίσμα της απαίτησης από αυτόν αυξημένων ακαδημαϊκού χαρακτήρα ιδιοτήτων ή προσόντων τόσο από τους κατόχους ημεδαπών όσο και από τους κατόχους αλλοδαπών τίτλων, ζήτημα το οποίο επίσης ανάγεται στην αποκλειστική αρμοδιότητά του».