καραμανλής-για-απεργία-μμμ-ο-νόμος-προ-1052477
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 22.09.2022 | 10:59

Καραμανλής για απεργία ΜΜΜ: Ο νόμος προβλέπει κυρώσεις και θα αναγκαστούμε να τις βάλουμε μπρος

Για την απεργία των εργαζόμενων στα μέσα μεταφοράς, μίλησε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤ1.

Ειδικότερα, είπε πως δεν είχαν έρεισμα οι εργαζόμενοι, καθώς «ψηφίστηκε ένας νόμος που δεν έχει καμία σχέση με τους λόγους για τους οποίους έγινε η απεργία. Πριν από δύο εβδομάδες υπογράψαμε συλλογική σύμβαση εργασίας με όλους τους φορείς, μετά από πολλά χρόνια. Η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν είχε υπογράψει. Ο νόμος είναι σαφής και λέει ότι πρέπει να προκηρυχθεί 4 ημέρες πριν η απεργία. Τι έκαναν οι συνδικαλιστές; Δεν είπαν κάνουμε απεργία. Περίμεναν μέχρι την Τρίτη το απόγευμα που είχαν κλείσει τα δικαστήρια και είπαν συμμετέχουμε στην απεργία του Εργατικού Κέντρου Αθηνών».

«Σε εταιρείες κοινής ωφέλειας δεν μπορούν να απεργούν όποτε θέλουν και να το ανακοινώνουν 6 ώρες πριν. Οι ΔΕΚΟ δεν ανήκουν στους εργαζόμενους, ανήκουν στους πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν χθες από την απεργία», είπε ο κ. Καραμανλής, προσθέτοντας πως «κανένα αίτημα δεν μπορεί να είναι λογικό, όταν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις που δεν υπέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν από 850 λεωφορεία, σήμερα έχουμε 1400 και έχουν γίνει 1.400 προσλήψεις»,

«Ο νόμος έχει πολλές κυρώσεις και θα μας αναγκάσουν να τις βάλουμε μπρος», επεσήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προσθέτοντας σε σχέση και με την υποχρέωση να εργάζεται το ένα τρίτο του προσωπικού και να εκτελείται ένα μέρος του μεταφορικού έργου ότι «Ο νόμος έχει ψηφιστεί είναι στην σωστή κατεύθυνση και πρέπει να κάτσουμε να δούμε πως θα εφαρμοστεί γιατί πράγματι σήμερα δεν εφαρμόζεται».

Για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων στην Αθήνα, ο Υπ. Υποδομών είπε πως «Η Αθήνα είναι μια πόλη που είναι κορεσμένη. Στο υπουργείο κάνουμε τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και λέμε ότι πρέπει να έχουμε κάποια μεγάλα έργα, ένα εκ των οποίων είναι η επέκταση της λεωφόρου Κύμης».

Σχετικά με τον Κηφισό και το «μόνιμο μποτιλιάρισμα» στις ώρες αιχμής, ανέφερε ότι «Δυστυχώς, από το 2011 και μετά με τον νόμο για τον «Καλλικράτη», έχει φύγει η αρμοδιότητα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και πλέον εμπλέκονται πολλοί φορείς για την κατάσταση στον Κηφισό. Είμαστε στην τελική φάση να κάτσουν όλοι οι φορείς σε ένα τραπέζι για να δούμε τι πρέπει να κάνουμε. Εκ των πραγμάτων, τον Σεπτέμβριο επιστρέφει ο κόσμος και η κίνηση αυξάνεται. Ο δακτύλιος έδωσε πέρσι μια ανάσα, θα δώσει και φέτος».