Δημόσιο: Οι 39 σελίδες που κρίνουν το μέλλον 206.000 υπαλλήλων

Στη δημοσιότητα έδωσε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης τον 39 σελίδων «Οδηγό για το Σχεδιασμό Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας» από τον οποίο θα εξαρτηθεί η τύχη 206.000 υπαλλήλων υπουργείων.

Πρόκειται για ερωτηματολόγια στα οποία, όπως τονίζεται στο σημείωμα, περιλαμβάνονται ερωτήματα σχετικά με τα γενικά στοιχεία της θέσης, τα στοιχεία του υπηρετούντος υπαλλήλου, τον άμεσα προϊστάμενο και τους υφισταμένους εφόσον υπάρχουν, τις απαιτήσεις της θέσης.

Από τις απαντήσεις στα ερωτηματολόγια θα εξαρτηθεί η τοποθέτηση των υπαλλήλων στα νέα οργανογράμματα των υπουργείων και των φορέων, αφού προηγουμένως ελεγχθούν και τα τυπικά προσόντα τους και η αντιστοίχησή τους με τη θέση που κατέχουν. Έτσι, στη συνέχεια, όσων τα προσόντα δεν συμβαδίζουν με το περίγραμμα θέσης τότε θα τίθενται στο καθεστώς κινητικότητας, προκειμένου να καταλάβουν τη νέα τους θέση.

Όπως τονίζεται στο εισαγωγικό σημείωμα «πρόκειται για ένα εργαλείο διοικητικού σχεδιασμού των θέσεων εργασίας μέσα από την ανάλυση κάθε θέσης και των προσόντων που πρέπει να διαθέτει ο κάτοχός της, σε συνδυασμό με την ευρύτερη στοχοθεσία της δημόσιας οργάνωσης στην οποία ανήκει. Επομένως, τα περιγράμματα θέσεων εργασίας επιδρούν θετικά στη λειτουργία της στελέχωσης, διευκολύνουν την ουσιαστική εφαρμογή του συστήματος διοίκησης μέσω στόχων και συμβάλλουν στην ορθολογική οργάνωση και διαχείριση της κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων. Ο προσανατολισμός των δημοσίων οργανώσεων σε μετρήσιμα αποτελέσματα συνδέεται άρρηκτα με το σχεδιασμό των θέσεων εργασίας.»

»Ο παρών Οδηγός αποτελεί ένα ολοκληρωμένο κείμενο στο οποίο αποτυπώνεται η σημασία της κατάρτισης περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, η σχετική μεθοδολογία και σειρά πρακτικών οδηγιών για τη δόμηση των περιγραμμάτων θέσεων εργασίας. Επίσης, συμπεριλαμβάνονται υποδείγματα με έντυπα και συναφές ερωτηματολόγιο το οποίο προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε φορέα προκειμένου να εξαχθεί η πρώτη πληροφορία για τη δημιουργία των περιγραμμάτων θέσεων εργασίας. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο Οδηγός έχει διαχρονικό χαρακτήρα, δηλαδή η χρήση του είναι δυνατή κάθε φορά που οι οργανώσεις της δημόσιας διοίκησης χρειάζεται να σχεδιάσουν από την αρχή ή να ανασχεδιάσουν περιγράμματα θέσεων εργασίας και τις διοικητικές τους δομές.»

Να σημειωθεί ότι ο Οδηγός διαρθρώνεται ως εξής:

Εισαγωγή

Ενότητα 1: Ορισμοί-ωφέλεια

Ενότητα 2: Εφαρμογή του Οδηγού

Ενότητα 3: Μεθοδολογία

Παράρτημα 1: Ερωτηματολόγιο Ανάλυσης της Θέσης Εργασίας

Παράρτημα 2: Έντυπο Περιγράμματος Θέσης Εργασίας

Παράρτημα 3: Παραδείγματα Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας

Ο ΟΔΗΓΟΣ

Διαβάστε επίσης

Δημόσιο: Φτάνουν τα πρώτα ερωτηματολόγια σε 206.000 υπαλλήλους

Απολύσεις: Στα επόμενα κύματα καταργήσεων οι οργανισμοί των ΟΤΑ

Προσεχώς σε 206.000 δημόσιους υπαλλήλους τα τεστ αξιολόγησης

Οι αρχηγοί αποφασίζουν αρχές Ιουνίου για τις απολύσεις

Τόμσεν: Αδικία σε βάρος του ιδιωτικού τομέα η προστασία του δημοσίου

Έρχονται τα πάνω-κάτω σε ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ δημοσίου & ΟΤΑ

ΥΠΕΣ: Στους δήμους το «μπαλάκι» για τη μετατροπή ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ

Απολύσεις: Short list 30 οργανισμών στο Μαξίμου

Απολύσεις: Προτεραιότητα στην εθελουσία δίνει ο Μανιτάκης

Απολύσεις: Η λίστα με τα 252 ΝΠΙΔ του δημοσίου

Απολύσεις: Ποιοι φορείς οδηγούνται σε κατάργηση

Απολύσεις: Ξεκίνημα από 73 μικρούς φορείς

ΔΝΤ: «Απαιτούνται τώρα απολύσεις στο Δημόσιο»

ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ, ΔΗΜΟΣΙΟ, ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ, ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ, ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ


Αφήστε μια απάντηση

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!