δικαίωμα-στην-απεργία-οχι-λέει-η-τρόικ-227762
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 10.03.2014 | 08:09

Δικαίωμα στην απεργία; Οχι, λέει η Τρόικα

Ακούστε το άρθρο
Προσθήκη του aftodioikisi.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Την αλλαγή του νόμου για την κήρυξη απεργιών και το λοκ άουτ ζητά επιτακτικά η Τρόικα, επαναφέροντας ένα αίτημα που είχε απορριφθεί πριν από έναν χρόνο. Σύμφωνα με πληροφορίες, υποστηρίζουν ότι ο νόμος 1264/82 είναι αναχρονιστικός και δεν συνάδει με ό,τι ισχύει στην Ε.Ε αλλά και με όσα προβλέπει η 77η Διεθνής Σύμβαση Εργασίας” (δικαίωμα εργοδότη για ανταπεργία – λοκ άουτ). Η κυβέρνηση, κατά τις ίδιες πληροφορίες, διεμήνυσε στους εκπροσώπους των δανειστών ότι η κατάργηση ή ο περιορισμός του δικαιώματος στην απεργία θα είναι αιτία πολέμου για τα συνδικάτα και σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να συζητηθεί σε προεκλογική περίοδο.

Ως προς την ατζέντα των εργασιακών, η Τρόικα επιμένει επίσηβς στην κατάργηση νωρίτερα από την 1/1/2017, όπως ήδη προβλέπει ο μνημονιακός νόμος 4172/13, των πολυετιών οι οποίες, αν και παραμένουν “παγωμένες” από τις 14/2/2012 για όλους τους εργαζόμενους (δηλαδή δεν χορηγούνται νέες) προβλέπονται ως “προσαυξήσεις” στα νομοθετημένα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων. Και βέβαια, ζητούν απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων.