Aιτήσεις ΚΕΠΑ: Πιερρακάκης & Λιβάνιος «εμπαίζουν» με εγκύκλιο εργαζόμενους στα ΚΕΠ & ΑμΕΑ - Aftodioikisi.gr
Κυριακή
13
Νοέμβριος
Back

Aιτήσεις ΚΕΠΑ: Πιερρακάκης & Λιβάνιος «εμπαίζουν» με εγκύκλιο εργαζόμενους στα ΚΕΠ & ΑμΕΑ

Σάλο έχει ξεσηκώσει η εγκύκλιος των υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εργασίας, με την οποία ανατέθηκε ξαφνικά και χωρίς καμία προετοιμασία στους εργαζόμενους στα ΚΕΠ, η απαιτητική διαδικασία υποβολής αίτησης ΚΕΠΑ των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες!

Η αντίδραση των εργαζομένων με επιστολή τους κ.κ. Πιερρακάκη και Λιβάνιο, ήταν άμεση, κρούοντας «καμπανάκι»  στον υπουργό και τον υφυπουργό, λέγοντας αρχικά  ότι «δεν είναι ρομπότ» και επιπροσθέτως, ανέλυσαν μία προς μια τις δυσκολίες που θα ανακύψουν από τη νέα αρμοδιότητα: (χρονοβόρα διαδικασία, οργάνωση, ραντεβού, προτεραιότητες, ελλιπείς υποδομές κ.α.).

Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι η εν λόγω εγκύκλιος, που παρουσιάζει αποκλειστικά η aftodioikisi.gr (δείτε παρακάτω), έχει αναρτηθεί και κοινοποιηθεί μόλις πριν λίγες ημέρες και επί της ουσίας, οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ “κεραυνοβολήθηκαν”, καλούμενοι να ανταποκριθούν σε μια απαιτητική υποχρέωση, για την οποία δεν είχαν προετοιμαστεί. Τα συναρμόδια Υπουργεία Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης εξέδωσαν το νέο Κανονισμό των ΚΕΠΑ στις 13/9, τρεις ημέρες πριν την έναρξη των αιτήσεων! Έστειλαν μάλιστα την ίδια ημέρα την εγκύκλιο στα Κέντρα Κοινότητας και τα ΚΕΠ, αιφνιδιάζοντας τους εργαζόμενους με εντολή εφαρμογής από 16/9.

Ειδικότερα, η εγκύκλιος του Υπουργείου αναφέρει:

«Βάσει των προβλέψεων της παρ.3 του άρθρου 103 ν.4961/2002 και της υπ.αριθμ. 83779/12.09.22 απόφασης «Κανονισμός Λειτουργίας Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας» (ΚΕΠΑ), προβλέπεται ότι η υποβολή της αίτησης από τον ενδιαφερόμενο μπορεί να γίνει μέσω ΤΩΝ Κέντρων Κοινότητας, των ΚΕΠ και των Γραμματειών ΚΕΠΑ. Η υποβολή της αίτησης από τον υπάλληλο των σημείων φυσικής εξυπηρέτησης διενεργείται για λογαριασμό του αιτούντος με χρήση κωδικών Δημόσιας Διοίκησης».

Οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ, με βάση τη συγκεκριμένη εγκύκλιο, δεν καλούνται απλά να διεκπεραιώσουν μια διαδικασία αλλά να ελέγξουν και μια μεγάλη λίστα δικαιολογητικών.

Ειδικότερα:

Μάλιστα, η εν λόγω εγκύκλιος του εφιστά την προσοχή για τη διαδικασία, καλώντας τους να μελετήσουν καλά το help desk και τα σχετικά εγχειρίδια…

ΠΟΣΕΚΕΠ: «Η εξυπηρέτηση δεν γίνεται με ένα… κουμπί»

Με ανακοίνωσή της η ΠΟΣΕΚΕΠ τα λέει έξω από τα «δόντια» σε Υπουργό και Υφυπουργό:

«Η εξυπηρέτηση του πολίτη δεν εξαντλείται στον εντυπωσιασμό της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ούτε στο πάτημα ενός κουμπιού!  Η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν τις λειτουργικές και οργανωτικές ανεπάρκειες  των υπευθύνων», αναφέρει.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Φωτίου: Νέος Γολγοθάς των αναπήρων στα ΚΕΠΑ

Το πρόβλημα ανέδειξε και η πρώην υφυπουργός και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ,  Θ. Φωτίου, αναφέροντας μεταξύ άλλων, τα εξής:

“Η κυβέρνηση ξεκίνησε την Παρασκευή, 16/9, τη δήθεν «νέα ηλεκτρονική διαδικασία» πιστοποίησης της αναπηρίας από τα ΚΕΠΑ με μια ψηφιακή πλατφόρμα στην οποία μόλις 10 ανάπηροι κατάφεραν μέσα σε τέσσερις μέρες να οριστικοποιήσουν την αίτησή τους.

Να πούμε εξ αρχής ότι τίποτα δεν άλλαξε στα ΚΕΠΑ ώστε να συντομευτεί και να απλουστευτεί ο Γολγοθάς που υφίστανται οι ανάπηροι. Άνοιξε απλώς την Παρασκευή με τυμπανοκρουσίες μια νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα για να υποβάλουν αίτηση όσοι επιθυμούν να εξεταστούν και να πιστοποιηθούν.

Αυτό, η κυβέρνηση το διαφήμισε ως «​μεταρρύθμιση» του συστήματος απονομής αναπηρικών παροχών από ΕΦΚΑ και ΟΠΕΚΑ. Μόνο που στην προεκλογική και επικοινωνιακή της βιασύνη όλα τα έκανε με ασύλληπτη προχειρότητα…

Τα συναρμόδια Υπουργεία Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης εξέδωσαν το νέο Κανονισμό των ΚΕΠΑ μόλις στις 13/9, τρεις ημέρες πριν την έναρξη των αιτήσεων. Έστειλαν την ίδια ημέρα μια γενικόλογη εγκύκλιο στα Κέντρα Κοινότητας και τα ΚΕΠ, χωρίς καμία οδηγία για τον τρόπο συμπλήρωσης των αιτήσεων. Έδωσαν κωδικούς εισόδου στο σύστημα σε περιορισμένο αριθμό υπαλλήλων των ΚΕΠ και των ΚΚ. Δεν μερίμνησαν για τη λειτουργία help desk, ούτε για τους πολίτες, ούτε για τους υπαλλήλους των υπηρεσιών. Και δεν υπήρξε καμία ενημέρωση των γιατρών της Περιφέρειας για τη σύνταξη του ηλεκτρονικού εισηγητικού φακέλου που επισυνάπτεται ηλεκτρονικά στην αίτηση. Αποτέλεσμα το αλαλούμ που προέκυψε, για το οποίο διαμαρτύρονται με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ

Σήμερα, η φυσική παρουσία του αναπήρου πολλαπλασιάζεται, αφού θα πρέπει να παραλάβει δια ζώσης την αρχική γνωμάτευση των ΚΕΠΑ (πιθανώς και δεύτερη σε περίπτωση ένστασης ή αναθεώρησης) και μετά να τις υποβάλει πάλι ο ίδιος στον φορέα του κάνοντας νέα αίτηση για την απονομή των παροχών που δικαιούται. Άγνωστο εάν εκεί θα χρειαστούν και άλλες φυσικές παρουσίες.

Καλούμε την κυβέρνηση να εγκαταλείψει αυτές τις πολιτικές εξόντωσης των αναπήρων και να εφαρμόσει το σύστημα του ηλεκτρονικού φακέλου που υλοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ, ελαχιστοποιώντας τη φυσική παρουσία του αναπήρου στην υποβολή της αίτησης και στην ημέρα της εξέτασης. Όλες οι υπόλοιπες φάσεις της απονομής των παροχών να γίνονται με ηλεκτρονική διασύνδεση του ΕΦΚΑ και του ΟΠΕΚΑ με τα ΚΕΠΑ”.

H ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΟΥ ΕΣΤΑΛΗ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΩΝ ΚΕΠ:

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!