υπάλληλοι-κεπ-για-αιτήσεις-κεπα-καμία-798507
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 20.09.2022 | 12:01

Υπάλληλοι ΚΕΠ για αιτήσεις ΚΕΠΑ: Καμία οργάνωση από το υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης

“Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με πρόσφατη εγκύκλιό του, ανέθεσε την διαδικασία υποβολής αίτησης ΚΕ.Π.Α. των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών. Κατά τη συνηθισμένη τακτική του η ενημέρωση έγινε πάλι το μεσημέρι της προηγούμενης ημέρας αν και πολλές φορές έχουμε διαμαρτυρηθεί, διότι δεν δίνεται επαρκής χρόνος στους εργαζόμενους να προετοιμαστούν όπως απαιτείται.”, τονίζει με ανακοίνωσή της η ΠΟΣΕΚΕΠ.

Και συνεχίζει, “πέραν αυτού διαπιστώνεται ότι για μια ακόμα φορά δεν υπάρχει μέριμνα οργάνωσης αφού δεν έλαβαν υπόψιν τους ότι:
 είναι μια εντελώς νέα διαδικασία η οποία αφορά μια ευαίσθητη κατηγορία πολιτών, δεν υπάρχει εξοικείωση και είναι χρονοβόρα
 οι πολίτες ΑΜΕΑ σύμφωνα με τη νομοθεσία προηγούνται, κάτι που θα οδηγήσει πιθανόν σε αντιπαραθέσεις με άλλους πολίτες που θα έχουν αριθμό προτεραιότητας ιδιαίτερα σε ημέρες αυξημένης προσέλευσης
 υπάρχουν ΚΕΠ με ελλιπείς υποδομές προσβασιμότητας για τους πολίτες με κινητικά προβλήματα
 η κατάθεση αίτησης στις γραμματείες των Κ.Ε.Π.Α γίνεται μόνο κατόπιν ραντεβού κάτι που δεν ισχύει στα ΚΕΠ
 τα ΚΕΠ συνήθως από επικουρικό σημείο υποδοχής αιτήσεων μετατρέπονται σε κύριο.

Εκτός από τα παραπάνω στις οδηγίες που λάβαμε, μας προκαλεί απορία ο τρόπος που εκφράστηκε η ευθύνη των εργαζομένων σχετικά με τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, σε περίπτωση μη τήρησης τους. Είναι γνωστό ότι στα περισσότερα ΚΕΠ δεν υπάρχουν ιδιαίτεροι χώροι με ιδιωτικότητα και οι πολίτες περιμένουν χωρίς να τηρούνται οι αποστάσεις αφού συνήθως δεν
υπάρχει κατάλληλος χώρος αναμονής. Δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να μιλούν για συνέπειες στους υπαλλήλους όταν η χωρική διάρθρωση της υπηρεσίας ή οι συνθήκες συνωστισμού δεν το επιτρέπουν. Όταν λοιπόν επικαλούνται εχεμύθεια θα πρέπει αν μη τι άλλο να εξασφαλίζουν και τους υπόλοιπους παράγοντες εμπιστευτικότητας. Η ευσυνειδησία των υπαλλήλων έχει αποδειχτεί άλλωστε επί είκοσι χρόνια τώρα και μάλλον ξεχνούν ότι ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ήταν και οι διαδικασίες covid που φέραμε εις πέρας με το πλέον υποδειγματικό τρόπο.

Να υπενθυμίσουμε επίσης στον υπουργό και τον υφυπουργό ότι δεν είμαστε ρομπότ. Η υποβολή αιτήσεων παρουσιάζει προβλήματα και καθυστερήσεις. Το στρεσογόνο και πιεστικό περιβάλλον εργασίας που δημιουργείται όταν αγνοούνται σημαντικά ζητήματα εξυπηρέτησης και λειτουργίας που κατ’ επανάληψη έχουμε τονίσει, υποβαθμίζουν την υπηρεσία, δημιουργούνται δυσχέρειες και τελικά δεν προσφέρουν αυτό που όλα τα χρόνια διαφυλάξαμε και αναδείξαμε: την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα της υπηρεσίας.

Η εξυπηρέτηση του πολίτη δεν εξαντλείται στον εντυπωσιασμό της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ούτε στο πάτημα ενός κουμπιού. Η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν τις λειτουργικές και οργανωτικές ανεπάρκειες. των υπευθύνων.

Απαιτούμε την καλύτερη εργασιακή καθημερινότητα των υπαλλήλων, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται με επάρκεια και πληρότητα στα καθήκοντα προς τους πολίτες και θα τη διεκδικήσουμε με οποιοδήποτε νόμιμο μέσο.”