αχτσιόγλου-έχουμε-σχεδιάσει-9-500-προσλή-425191
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 13.06.2019 | 15:52

Αχτσιόγλου: Έχουμε σχεδιάσει 9.500 προσλήψεις στο δημόσιο για το 2019

Η κυβέρνηση προχωρά σε προσλήψεις 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και έχει σχεδιάσει ένα σύνολο 9.500 προσλήψεων για το 2019. Αν γυρίσουμε στον κανόνα 1 προς 5, αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε 4.500 προσλήψεις αλλά 1.500 προσλήψεις. Τα παραπάνω τόνισε η εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Έφη Αχτσιόγλου, σε συνέντευξή της στον ραδιοφωνικό σταθμό “News 24/7” και εξαπολύοντας επίθεση εναντίον του κ. Μητσοτάκη ανέφερε:

Θυμίζω ότι ο κ. Μητσοτάκης έχει ήδη δεσμευθεί ότι θα προσλάβει 1.300 αστυνομικούς. Άρα είναι προφανές στο πρόγραμμά του ότι είναι αδύνατον να επαναφέρει τον κανόνα 1 προς 5 και την ίδια στιγμή να ενισχύσει την Υγεία και την Παιδεία. Θα συρρικνώσει τη δημόσια Υγεία και Παιδεία και αυτό δεν αφορά μόνο όσους προληφθούν αλλά και την ποιότητα των υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Ακολουθούν τα βασικά αποσπάσματα της συνέντευξης:

· Για το βίντεο και τις αναφορές του κ. Μητσοτάκη σχετικά με τους ελέγχους του ΣΔΟΕ.

Ο κ. Μητσοτάκης και σε αυτό το βίντεο, όπως και σε προηγούμενο που αφορούσε συνομιλία του με επιχειρηματία για τα εργασιακά, φάνηκε ουσιαστικά να κλείνει το μάτι στην παραβατικότητα, τόσο σε ότι αφορά την εργατική νομοθεσία και τα βασικά εργατικά δικαιώματα, το ζήτημα της επταήμερης εργασίας και των ελέγχων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, όσο και σε ότι αφορά τους ελέγχους που διενεργούνται από το ΣΔΟΕ για την τήρηση της νομοθεσίας σε σχέση με τις φορολογικές υποχρεώσεις των επιχειρήσεων.

Φαίνεται και στις δύο αυτές συναντήσεις να κλείνει το μάτι σε αυτή την παραβατικότητα. Αναδεικνύεται ένα ευρύτερο πολιτικό ζήτημα που έχει να κάνει με τις προγραμματικές θέσεις της ΝΔ. Έχει ένα πρόγραμμα, παρ’ όλο που στην προεκλογική περίοδο προσπαθεί να το κρύψει, που στην πραγματικότητα το είδαμε ως χώρα στην περίοδο πριν από το 2010 και έχει πολύ γνωστές συνέπειες. Εννοώ στην πραγματικότητα την χρεωκοπία της χώρας. Το πρόγραμμα της ΝΔ οδηγεί τη χώρα σε χρεωκοπία με μαθηματική ακρίβεια.

Είναι μία συνταγή που την ζήσαμε ως χώρα, δεν μπορούμε να έχουμε τόσο κοντή μνήμη. Η προγραμματική θέση (της ΝΔ) πολύ μεγάλων φορολογικών ελαφρύνσεων, για υπερκέρδη των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων, γιατί αυτό βρίσκεται στον πυρήνα των φορολογικών ελαφρύνσεων αν διαβάσει κανείς με προσοχή το πρόγραμμα της ΝΔ- η βασική φορολογική ελάφρυνση που περιγράφει το πρόγραμμα της ΝΔ είναι για τα κέρδη των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων και τα μερίσματα, είναι γνωστό πόσους λίγους αφορούν αυτά στην ελληνική κοινωνία- αυτό το μέτρο κοστίζει από μόνο του 1,5 δισ. ευρώ. Καταλαβαίνετε ότι εάν θέλει κάποιος να κρατήσει μια δημοσιονομική ισορροπία θα πρέπει το κράτος να αναλάβει αυτό το τεράστιο κόστος.

Την ίδια στιγμή, κλείνει το μάτι στην παραβατικότητα. Δηλαδή υπονοεί ότι το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας δεν θα διενεργεί ελέγχους, γιατί αυτό δημιουργεί εμπόδιο στην επιχειρηματικότητα, και το εμπόδιο αυτό θέλει να σαρώσει ως οδοστρωτήρας, όπως υπονόησε πριν από λίγες μέρες, και παράλληλα κλείνει το μάτι και για την παραβατικότητα σε σχέση με τη φορολογική νομοθεσία, λέγοντας ότι το ΣΔΟΕ δεν θα ελέγχει γιατί αυτό είναι, επίσης, εμπόδιο στην επιχειρηματικότητα.

Είναι μία συνταγή παραβατικότητας σε συνδυασμό με πολύ μεγάλες μειώσεις για τους ελαχίστους, η οποία είχε οδηγήσει στη χρεωκοπία της χώρας. Τη γνωρίσαμε αυτή τη συνταγή, οδήγησε σε μία κατάσταση διαρκούς ύφεσης και μέτρων λιτότητας. Είναι μία προδιαγεγραμμένη συνταγή και είναι καλό ο κόσμος να την γνωρίζει στην ολότητά της γιατί στην προεκλογική περίοδο προσπαθούν να μην μιλήσουν πολύ καθαρά, προσπαθούν να μην εμφανίσουν το πρόγραμμά τους με μεγάλη καθαρότητα, αλλά είναι αυτή η συνταγή.

Το ζήτημα δεν είναι εάν παρεξηγήθηκε μία δήλωση (του κ. Μητσοτάκη) αλλά η ουσία του προγράμματός τους. Την έχουν αποδείξει και όσο ήταν κυβέρνηση, θυμίζω ότι μείωσε τον κατώτατο μισθό, κατάργησε τις συλλογικές συμβάσεις, εκτίναξε την ανεργία, και από τη στάση που κράτησε ως αξιωματική αντιπολίτευση, γιατί θυμίζω ότι για παράδειγμα στα εργασιακά ουδέποτε υπερψήφισε βασικές διατάξεις προστασίας της εργασίας.

Όλα αυτά κρύβονται πίσω από έναν μανδύα γενικόλογης τοποθέτησης περί φοροελαφρύνσεων, αλλά στην πραγματικότητα συνθέτουν ένα μείγμα πολλών βαρών για τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία.

· Απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο ήττας του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές

Ο Αλέξης Τσίπρας είναι ένα πολιτικό κεφάλαιο για αυτόν τον τόπο και ως πολιτική προσωπικότητα καταφέρνει να εμπνέει και να συσπειρώνει γύρω του ολόκληρο τον προοδευτικό κόσμο. Είναι ο άνθρωπος που κατάφερε με τον ΣΥΡΙΖΑ να κάνει μία πάρα πολύ μεγάλη πολιτική ανατροπή, ίσως τη μεγαλύτερη στη μεταπολιτευτική περίοδο και είναι ο άνθρωπος που θα εξακολουθήσει ως πολιτική προσωπικότητα να αποτελεί τον κύριο πόλο έκφρασης των προοδευτικών δυνάμεων του τόπου, για πολλά χρόνια ακόμα.

· Για το πρόγραμμα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ

Το πρόγραμμά μας όπως ήδη υλοποιείται και όπως το εξαγγείλαμε για το επόμενο χρονικό διάστημα, είναι απολύτως κοστολογημένο και εντός του δημοσιονομικού πλαισίου που έχουμε συμφωνήσει και με τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς. Για το 2019 διαγνώσαμε εκ των προτέρων ότι, με δεδομένη την επίτευξη του στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ, θα έχουμε δημοσιονομικό χώρο 1,1 δισ. ευρώ εντός του οποίου εντάξαμε τα συγκεκριμένα μέτρα της μείωσης του ΦΠΑ σε ενέργεια, τρόφιμα, εστίαση και της νέας 13ης σύνταξης. Επομένως, είναι απολύτως κοστολογημένα και απολύτως εντός στόχων.

Όμως, μεγαλύτερη σημασία έχει το μείγμα του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με την επόμενη τετραετία εάν θα μπορέσει να ανανεώσει τη λαϊκή εντολή. Στο πρόγραμμά μας κυριαρχούν οι εξής άξονες: νέες δουλειές με αυξημένους μισθούς, νομίζω ότι έχουμε την αξιοπιστία ως κυβέρνηση καθώς καταφέραμε να δημιουργήσουμε περισσότερες από 400.000 θέσεις εργασίας και να αυξήσουμε τον κατώτατο μισθό, έχουμε την αξιοπιστία ότι αυτό που λέμε μπορούμε να το κάνουμε πράξη. Μιλάμε για στοχευμένες φοροελαφρύνσεις για τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα, για ένα πιο αποτελεσματικό κράτος για τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης αλλά και κυρίως για κοινωνική ασφάλεια για τους πολίτες. Δηλαδή έχουμε ένα πολύ ισορροπημένο μείγμα και κοινωνικών δαπανών.

· Για τη σύγκριση των προγραμμάτων του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ

Ήδη στην τετραετία της διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ δημιουργήσαμε περισσότερες από 400.000 νέες θέσεις εργασίας και μειώσαμε την ανεργία κατά 8 μονάδες. Με την αύξηση του κατώτατου μισθού από τον Φεβρουάριο μέχρι σήμερα σημειώνονται ρεκόρ στις νέες θέσεις εργασίας. Αυτό αποδεικνύει τη θέση που είχαμε εκφράσει εξαρχής, ότι μπορούμε να έχουμε μια αγορά εργασίας στην οποία και οι μισθοί να αυξάνονται και η ανεργία να μειώνεται, ότι η αύξηση των μισθών και η ενίσχυση των εργαζομένων είναι αναπτυξιακός παράγοντας για την οικονομία, τονώνει τη ζήτηση και την κατανάλωση και μπορεί να δώσει αναπτυξιακή δυναμική. Ο λαός έχει μπροστά του δύο διαφορετικά σχέδια, αλλά και πρόσφατες εμπειρίες. Το σχέδιο της ΝΔ, που έχουμε ζήσει, λέει ότι θα συρρικνώσω τους μισθούς, θα ξηλώσω τους κανόνες προστασίας της εργασίας. Η πρώτη τοποθέτηση της ΝΔ όταν αυξήσαμε τον κατώτατο μισθό, έλεγε ότι αυτό είναι πάρα πολύ επικίνδυνο γιατί μπορεί να δημιουργήσει τάση μη αποκλιμάκωσης της ανεργίας. Η ίδια ως κυβέρνηση είχε μειώσει τον μισθό χρησιμοποιώντας ακριβώς το επιχείρημα της τόνωσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Αυτό οδήγησε σε εκτίναξη της ανεργίας και περαιτέρω εμβάθυνση της ύφεσης. Άρα αποδείχθηκε στην πράξη εντελώς αντιαναπτυξιακό το να συρρικνώνεις τους μισθούς και το εισόδημα των εργαζομένων και των συνταξιούχων.

Μία πολύ σημαντική αντιπαραθετική παράμετρος στα προγράμματα του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ αφορά το κοινωνικό κράτος. Τόσο ο κ. Μητσοτάκης όσο και ο κ. Χατζηδάκης επαναλαμβάνουν τα εξής: μείωση δαπανών για το κράτος και επαναφορά του κανόνα 1 προς 5 για τις προσλήψεις στο Δημόσιο και την ίδια στιγμή, επειδή καταλαβαίνουν ότι αυτό δεν ακούγεται πολύ ελκυστικό λένε ότι θα κάνουν προσλήψεις στην Παιδεία και την Υγεία. Αυτό είναι εντελώς αντιφατικό.

Η κυβέρνηση προχωρά σε προσλήψεις 4.500 εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και έχει σχεδιάσει ένα σύνολο 9.500 προσλήψεων για το 2019. Αν γυρίσουμε στον κανόνα 1 προς 5, αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε 4.500 προσλήψεις αλλά 1.500 προσλήψεις.

Θυμίζω ότι ο κ. Μητσοτάκης έχει ήδη δεσμευθεί ότι θα προσλάβει 1.300 αστυνομικούς. Άρα είναι προφανές στο πρόγραμμά του ότι είναι αδύνατον να επαναφέρει τον κανόνα 1 προς 5 και την ίδια στιγμή να ενισχύσει την Υγεία και την Παιδεία. Θα συρρικνώσει τη δημόσια Υγεία και Παιδεία και αυτό δεν αφορά μόνο όσους προληφθούν αλλά και την ποιότητα των υπηρεσιών προς τους πολίτες.

· Για τη μεσαία τάξη

Για τη μεσαία τάξη, η πραγματικότητα έχει ως εξής: η μεσαία τάξη με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ υπέστη φτωχοποίηση την περίοδο 2010- 2014, αυτό δεν είναι πολιτικό σχόλιο, είναι στοιχεία. Δηλαδή, ένα πολύ μεγάλο τμήμα της μεσαίας τάξης έπεσε, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από τα μεσαία εισοδήματα στα κατώτερα εισοδηματικά κλιμάκια την περίοδο 2010-14 και την ίδια περίοδο όσοι παρέμειναν στη λεγόμενη μεσαία τάξη έχασαν περίπου το 35% του εισοδήματός τους, δηλαδή φτώχυναν παρότι παρέμειναν να χαρακτηρίζονται μεσαίοι. Άρα η μεγάλη ανατροπή συνέβη εκείνη την περίοδο.

Την περίοδο της δικής μας διακυβέρνησης φαίνεται ότι υπάρχει μία σχετική σταθεροποίηση. Δηλαδή ενισχύθηκε κατά τι, όχι σημαντικά, το εισόδημά τους. Άρα στη δική μας διακυβέρνηση, και αυτό ήταν και ζήτημα πολιτικών προτεραιοτήτων δεδομένων και των περιορισμών που είχαμε, δεν μπόρεσαν στην πραγματικότητα να επουλωθούν πλήρως οι πληγές των ανθρώπων αυτών οι οποίοι υπέστησαν συρρίκνωση εισοδήματος, ιδίως την περίοδο 2010-14.

Πολλές φορές ο κόσμος δεν είναι σε θέση να κάνει μία αναδρομή και σύγκριση πως ήταν τα πράγματα στο παρελθόν. Πολλές φορές κρίνει με βάση την καθημερινότητά του και αν διαπιστώνει ότι οι ανάγκες που έχει δεν ικανοποιούνται απολύτως από την ασκούμενη πολιτική, εκφράζει τη δυσαρέσκειά του. Κάπως έτσι θα εκλάμβανα το μήνυμα που μας δόθηκε στις ευρωεκλογές.

· Για την άρνηση της ΝΔ να γίνει debate μεταξύ του κ. Τσίπρα και του κ. Μητσοτάκη.

Από την πλευρά μας θα το επαναφέρουμε διαρκώς. Θεωρώ πως είναι κρίσιμο και χρήσιμο για τον κόσμο να δει ένα debate, μία προγραμματική αντιπαράθεση δύο υποψηφίων πρωθυπουργών. Διότι, ας μην κρυβόμαστε, αυτό είναι το δίλημμα για τις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου. Έχουμε δύο αντιπαρατιθέμενα πολιτικά σχέδια από δύο πολιτικές δυνάμεις που είναι ανταγωνιστικές μεταξύ τους διεκδικώντας τη διακυβέρνηση, και δύο πρόσωπα που διεκδικούν την πρωθυπουργία της χώρας. Αυτό ο διάλογος, αυτή η προγραμματική αντιπαράθεση, πρέπει να γίνει ξεκάθαρα.

Η αίσθησή μου είναι ότι ο κ. Μητσοτάκης κρύβεται από αυτόν τον διάλογο, δεν μπορώ να καταλάβω για ποιον άλλο λόγο τον αποφεύγει, πέρα από το ότι κρύβεται στην προγραμματική αντιπαράθεση. Και πιστεύω ότι, πέραν της δυσκολίας που προφανώς έχει να αντιμετωπίσει σε μία τέτοια ζωντανή αντιπαράθεση τον κ. Τσίπρα, έχει και ένα πολύ μεγάλο θέμα αναφορικά με το πρόγραμμά του, δηλαδή προσπαθεί αυτή την περίοδο να κρατήσει ένα σιωπητήριο, να κρύψει πτυχές του προγράμματός του, οι οποίες όμως είναι πολύ κρίσιμες για να τις γνωρίζει ο ελληνικός λαός, για να μπορέσει να κάνει την επιλογή του. Εμείς θα επιμείνουμε.

· Για τη στάση του κινήματος αλλαγής και τις δηλώσεις της κ. Γεννηματά

Το κίνημα αλλαγής έχει επιλέξει εδώ και πολύ καιρό να κάνει μονομέτωπο, ιδίως την περίοδο πριν τις ευρωεκλογές επέλεξε να κάνει μία μονομέτωπη επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ. Θεωρώ πως αυτή η στάση δεν είναι σε αντιστοιχία με τις προσδοκίες του προοδευτικού κόσμου, είναι απολύτως αναντίστοιχη με αυτές.

Υπήρξαν κάποιες εξελίξεις στο Κίνημα Αλλαγής και με την αποχώρηση του κ. Βενιζέλου. Φαινομενικά ο κ. Βενιζέλος εξέφραζε μία περισσότερο φιλική προς τη ΝΔ τάση, κάποιοι ενδεχομένως θεώρησαν ότι αυτή η αλλαγή θα σήμαινε, ίσως, και μία διαφορετική πολιτική προσέγγιση πια από το Κίνημα Αλλαγής, την οποία δυστυχώς δεν την είδαμε. Δηλαδή, είδαμε το Κίνημα Αλλαγής να εξακολουθεί να επιμένει στην πολιτική της αντιπαράθεσης με τον ΣΥΡΙΖΑ, λες και δεν καταλαβαίνει ότι αυτή τη στιγμή έχουμε ένα ξεκάθαρο δίλημμα μεταξύ της ΝΔ που συσπειρώνει γύρω της τον συντηρητικό κόσμο και έχει ένα πολύ συγκεκριμένο σχέδιο για την επόμενη μέρα, που μας γυρνάει πολύ πίσω. Και από την άλλη πλευρά έχουμε τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος συσπειρώνει γύρω του τον προοδευτικό κόσμο, αποτελεί τον κύριο προοδευτικό πόλο, με ένα σχέδιο για κοινωνική ανάταση που θα πρέπει να διευρυνθεί και να εμπεδωθούν οι κατακτήσεις που σημείωσε ο λαός αυτά τα τέσσερα χρόνια.

Όποιος κάνει ότι δεν βλέπει αυτό το δίλημμα δεν νομίζω ότι προσφέρει υπηρεσίες στην εξέλιξη του προοδευτικού κόσμου αυτού του τόπου. Δεν νομίζω ότι προσφέρει υπηρεσίες, δηλαδή, στην προοδευτική εξέλιξη της κοινωνίας μας.

Εμείς θα συνεχίσουμε να απευθύνουμε δημοκρατικό προσκλητήριο, για τη συσπείρωση του προοδευτικού κόσμου γύρω από τον ΣΥΡΙΖΑ.

· Για τη στάση των ιδιωτικών διαγνωστικών κέντρων

Υπάρχει ένα πάρα πολύ σοβαρό θέμα. Είναι πρωτόγνωρο αυτό που συμβαίνει σε προεκλογική περίοδο, να χρησιμοποιούν ένα τέτοιο εκβιαστικό εργαλείο συγκεκριμένα διαγνωστικά κέντρα. Η κυβέρνηση τις προηγούμενες μέρες έκανε μία πολύ καλή προσπάθεια προκειμένου να βρεθεί μία λύση, δηλαδή πρότεινε στα διαγνωστικά κέντρα να τους δώσει χώρο για περισσότερες δαπάνες, με τα δημοσιονομικά δεδομένα που έχουμε, αλλά και το ποσό που υπερβαίνει το clawback να μπορεί να διανέμεται ισότιμα και καλύτερα μεταξύ των διαγνωστικών κέντρων, ώστε να ελαφρυνθούν και τα μικρά και μεσαία διαγνωστικά κέντρα. Αυτό που ζήτησαν από την πλευρά τους ήταν κάτι ανέφικτο, δηλαδή το να παρέμβουμε στον προϋπολογισμό της προηγούμενης χρονιάς, όχι του 2019. Το γνωρίζουν ότι είναι ανέφικτο.

Πιστεύουμε πως έχει πολιτικό υπόβαθρο αυτή η στάση, η οποία, απ’ ό,τι έχω ενημερωθεί, υποστηρίζεται στην παρούσα φάση μόνο από πολύ συγκεκριμένα μεγάλα διαγνωστικά, τα οποία προφανώς επιθυμούν να επικρατήσει μία χαοτική κατάσταση για να ξαναμοιραστεί η πίτα. Νομίζω ότι αυτό δεν θα επικρατήσει. Τα διαγνωστικά κέντρα, ιδίως τα μικρά και τα μεσαία και ιδίως στην επαρχεία, δεν θα ακολουθήσουν αυτή την εκβιαστική γραμμή και θα συμβάλλουν ώστε να παρέχονται οι υπηρεσίες προστασίας της υγείας στους πολίτες.