πώς-το-να-ρίξουμε-γάλα-στο-τσάι-βοηθά-τα-39420
ΥΓΕΙΑ | 23.05.2017 | 07:30

Πώς το να ρίξουμε γάλα στο τσάι βοηθά τα δόντια μας

Ακούστε το άρθρο
Προσθήκη του aftodioikisi.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Μελέτη διαπίστωσε ότι λίγο γάλα στο τσάι διατηρεί τα δόντια άσπρα. Η μέθοδος αυτή είναι πιο αποτελεσματική από τις οδοντόκρεμες και είναι εξίσου καλή με ορισμένα προϊόντα λεύκανσης προκειμένου να προληφθεί ο χρωματισμός των δοντιών από το τσάι.

«Το τσάι είναι το δεύτερο σε κατανάλωση ποτό στον κόσμο και ο τρόπος που υποβάλλεται σε επεξεργασία επηρεάζει τον τρόπο τον χρωματισμό των δοντιών», ανέφερε η δρ Ava Chow, της Οδοντιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα. «Όσο περισσότερο το τσάι υποβάλλεται σε επεξεργασία ή οξειδώνεται, τόσο πιο πολύ κιτρινίζει τα δόντια. Αλλά έχουμε διαπιστώσει ότι η προσθήκη γάλακτος στο τσάι μειώνει αυτό το αρνητικό αποτέλεσμα».

Το τσάι περιέχει τανίνες – υδατοδιαλυτές ενώσεις που προκαλούν πικρή γεύση. Έχουν σκούρο χρώμα και μπορεί να κάνουν λεκέδες στα δόντια. Η Chow διαπίστωσε ότι η καζεΐνη, η κύρια πρωτεΐνη στο γάλα, ενώνεται με τις τανίνες του τσαγιού και προλαμβάνει τον χρωματισμό των δοντιών.

Στο πλαίσιο της μελέτης, η Chow χρησιμοποίησε ανθρώπινα δόντια που είχαν εξαχθεί συμπεριλαμβανομένων και αυτών με σφραγίσματα. Στη συνέχεια τα υπέβαλλε σε μια διαδικασία χρωματισμού. Αυτό περιελάμβανε την τοποθέτηση των δοντιών σε ένα διάλυμα τσαγιού, ή σε ένα διάλυμα από τσάι που περιείχε γάλα για 24 ώρες στους 37 βαθμούς Κελσίου. Τελικά, κατέγραψε πόσο άλλαξε το χρώμα σε κάθε περίπτωση.

Η καζεΐνη

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η καζεΐνη του γάλακτος προστατεύει από το χρωματισμό των δοντιών τόσο αποτελεσματικά όσο ορισμένα προϊόντα λεύκανσης.

Η Chow πρόσθεσε ότι πριν οι οδοντίατροι συμβουλεύσουν τους ασθενείς τους να βάζουν γάλα στο τσάι, θα πρέπει να εξετάσουν αν το γάλα είναι μέρος της διατροφικής τους “κουλτούρας”.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο περιοδικό International Journal of Dental Hygiene.

Η μελέτη αυτή έρχεται ύστερα από μια άλλη που βρήκε ότι η κατανάλωση τσαγιού μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από αιτίες άσχετες με την καρδιά κατά 25%, σε σχέση με όσους δεν πίνουν τσάι.

Τα οφέλη του τσαγιού στην υγεία έχουν αιτία τα φλαβονοειδή, αντιοξειδωτικά συστατικά που πιστεύεται ότι κάνουν όχι μόνο στην καρδιά αλλά και σε πολλά όργανα του σώματος.

πηγή: healthyliving.gr

Aftodioikisi News

Η aftodioikisi.gr είναι η βασική Διαδικτυακή πύλη για τους ΟΤΑ, το Δημόσιο και την Εργασία στην Ελλάδα, λειτουργώντας από τον Απρίλιο του 2008 ως πηγή έγκυρης και συνεχούς ροής ενημέρωσης με ειδήσεις και θέματα από το χώρο της Αυτοδιοίκησης, της Δημόσιας Διοίκησης, της Εργασίας, της Ασφάλισης αλλά και γενικότερης επικαιρότητας από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο. Τον Μάιο του 2010, μόλις δύο χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας της τιμήθηκε με το δημοσιογραφικό Βραβείο Μπότση. Παράλληλα, αποτελεί κόμβο αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ πολιτικών, αιρετών της Αυτοδιοίκησης αλλά και επιχειρηματιών με τους πολίτες και τους εργαζόμενους στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ενώ λειτουργεί ως δίαυλος διαδραστικής ενημέρωσης και επικοινωνίας μεταξύ της Περιφέρειας και του Κέντρου. Καθημερινά δέχεται εκατοντάδες χιλιάδες επισκέψεις από εργαζόμενους στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, πολιτικούς, αιρετούς της Αυτοδιοίκησης, επιχειρηματίες και, κυρίως, πολίτες που ενδιαφέρονται για τοπικά, εργασιακά, ασφαλιστικά αλλά και για γενικότερα θέματα της επικαιρότητας.