πώς-το-γιαούρτι-ρίχνει-την-πίεση-του-αί-18938
ΥΓΕΙΑ | 14.08.2017 | 09:30

Πώς το γιαούρτι ρίχνει την πίεση του αίματος

Ακούστε το άρθρο
Προσθήκη του aftodioikisi.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Σύμφωνα με μία μελέτη, όσοι καταναλώνουν συστηματικά γιαούρτι με λίγα λιπαρά, έχουν μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν υπέρταση (υψηλή πίεση του αίματος). Αμερικανοί ερευνητές παρακολούθησαν επί 15 χρόνια την πορεία της υγείας περισσότερων από 2.000 εθελοντών, διαπιστώνοντας πως ένα κεσεδάκι λάιτ γιαούρτι τουλάχιστον μία φορά κάθε τρεις μέρες, μειώνει ον κίνδυνο υπέρτασης κατά 31%. Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν σε επιστημονική εκδήλωση της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας (ΑΗΑ).

Η κατά 31% μείωση της πίεσης του αίματος παρέμεινε η ίδια, ακόμα και όταν οι ερευνητές έλαβαν υπ’ όψιν άλλους παράγοντεςπου την επηρεάζουν, όπως η γενικότερη διατροφή, το κάπνισμα και η φυσική δραστηριότητα.

«Το γιαούρτι με λίγα λιπαρά αποτελεί ένα πλούσιο σε θρεπτική αξία γαλακτοκομικό προϊόν και τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι ως τμήμα μιας υγιεινής διατροφής μπορεί να ασκήσει ωφέλιμη δράση στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και στην πρόληψη της υπέρτασης», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Χουίφεν Γουάνγκ, από το Πανεπιστήμιο Tufts στη Βοστώνη.

Η μελέτη για το γιαούρτι

Όταν η δρ Γουάνγκ και οι συνεργάτες της άρχισαν να παρακολουθούν την πορεία της υγείας των 2.197 εθελοντών τους, κανένας δεν είχε υπέρταση, ενώ το 44% ανέφεραν πως έτρωγαν γιαούρτι τουλάχιστον μία φορά το μήνα.

Δεκαπέντε χρόνια αργότερα, 913 από τους εθελοντές έπασχαν από υπέρταση – με εκείνους που έτρωγαν το περισσότερο γιαούρτι (κατά μέσον όρο περισσότερο από το 2% των ημερήσιων θερμίδων τους προερχόταν από γιαούρτι) να έχουν τις λιγότερες πιθανότητες να την παρουσιάσουν.

Στην ομάδα αυτή η συστολική αρτηριακή πίεση (ο μεγάλος αριθμός στη μέτρηση) αυξήθηκε λιγότερο με το πέρασμα του χρόνου, αλλά η κατανάλωση γιαουρτιού δεν φάνηκε να αναχαιτίζει την αύξηση στην διαστολική πίεση (μικρός αριθμός στη μέτρηση).

Σύμφωνα με στοιχεία από τα ομοσπονδιακά Κέντρα Ελέγχου & Προλήψεως των Ασθενειών (CDC) των ΗΠΑ και άλλους υγειονομικούς οργανισμούς, ένας στους τρεις ενήλικες πάσχει από υπέρταση, αλλά περισσότεροι από ένας στους δύο πάσχοντες είναι αρρύθμιστοι.

Τα ευρήματα αυτά συμφωνούν με τις συστάσεις των ειδικών για την υγιεινή διατροφή, σχολίασε η δρ Ντεσπάϊνα Χάιντ, διαιτολόγος στο Ιατρικό Κέντρο Langone του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. «Το γιαούρτι αποτελεί καλή πηγή ασβεστίου και πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι το ασβέστιο συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης», είπε.

Ωστόσο προειδοποίησε ότι μόνο το γιαούρτι με λίγα λιπαρά δρα προστατευτικά στην πίεση. «Το πλήρες γιαούρτι, όπως το πλήρες γάλα, περιέχει πολλά κορεσμένα λίπη, τα οποία είναι επιζήμια για την καρδιαγγειακή υγεία», εξήγησε.

Aftodioikisi News

Η aftodioikisi.gr είναι η βασική Διαδικτυακή πύλη για τους ΟΤΑ, το Δημόσιο και την Εργασία στην Ελλάδα, λειτουργώντας από τον Απρίλιο του 2008 ως πηγή έγκυρης και συνεχούς ροής ενημέρωσης με ειδήσεις και θέματα από το χώρο της Αυτοδιοίκησης, της Δημόσιας Διοίκησης, της Εργασίας, της Ασφάλισης αλλά και γενικότερης επικαιρότητας από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο. Τον Μάιο του 2010, μόλις δύο χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας της τιμήθηκε με το δημοσιογραφικό Βραβείο Μπότση. Παράλληλα, αποτελεί κόμβο αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ πολιτικών, αιρετών της Αυτοδιοίκησης αλλά και επιχειρηματιών με τους πολίτες και τους εργαζόμενους στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ενώ λειτουργεί ως δίαυλος διαδραστικής ενημέρωσης και επικοινωνίας μεταξύ της Περιφέρειας και του Κέντρου. Καθημερινά δέχεται εκατοντάδες χιλιάδες επισκέψεις από εργαζόμενους στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, πολιτικούς, αιρετούς της Αυτοδιοίκησης, επιχειρηματίες και, κυρίως, πολίτες που ενδιαφέρονται για τοπικά, εργασιακά, ασφαλιστικά αλλά και για γενικότερα θέματα της επικαιρότητας.