με-ποιο-τρόπο-τα-γαλακτοκομικά-μάς-προ-45672
ΥΓΕΙΑ | 26.04.2017 | 07:40

Με ποιο τρόπο τα γαλακτοκομικά μάς προστατεύουν από την κατάθλιψη

Ακούστε το άρθρο
Προσθήκη του aftodioikisi.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Το γάλα και το γιαούρτι είναι δυνατό να επιδράσουν προστατευτικά ενάντια στην κατάθλιψη, αρκεί να επιλέξει κανείς το σωστό είδος, δείχνει μια νέα επιστημονική μελέτη που εκπονήθηκε από ερευνητές στην Κίνα και την Ιαπωνία.

Όταν μιλάμε για είδος, στη συγκεκριμένη περίπτωση η διάκριση αφορά την ποσότητα λιπαρών στα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στην επιθεώρηση Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, το γάλα και το γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά συνδέονται με λιγότερες πιθανότητες εκδήλωσης κατάθλιψης, σε σχέση με τα αντίστοιχα προϊόντα με πλήρη λιπαρά.

bigstock 156426821

Αρκετές μελέτες έχουν εξετάσει στον ρόλο των γαλακτοκομικών σε διάφορα προβλήματα υγείας, όπως για παράδειγμα ο καρκίνος, οι καρδιαγγειακές παθήσεις και το μεταβολικό σύνδρομο, ωστόσο η επίδρασή τους στην ψυχική υγεία παραμένει σε μεγάλο βαθμό ασαφής. Το τοπίο έρχεται να ξεκαθαρίσει η νέα μελέτη, η οποία δείχνει ότι τα άτομα που καταναλώνουν συστηματικά γάλα και γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο κατάθλιψης σε σύγκριση με όσους προτιμούν γάλα και γιαούρτι με πλήρη λιπαρά. Οι ερευνητές εστίασαν στα δύο συγκεκριμένα γαλακτοκομικά προϊόντα και δεν συμπεριέλαβαν στη μελέτη τους το τυρί ή το βούτυρο.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τόχοκου της Ιαπωνίας και το Ιατρικό Πανεπιστήμιο Τιεντζίν της Κίνας μελέτησαν τη σχέση γαλακτοκομικών και καταθλιπτικών συμπτωμάτων (π.χ. εξάντληση, θλίψη, άγχος, απελπισία) σε 1.159 άτομα 19 έως 83 ετών. Το δείγμα περιλάμβανε 897 άντρες και 262 γυναίκες, εκ των οποίων ποσοστό 31,3% και 31,7% αντίστοιχα έπασχε από κατάθλιψη.

Οι αναλύσεις των ερευνητών σε συνάρτηση με τις διατροφικές συνήθειες των συμμετεχόντων οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι όσοι από τους συμμετέχοντες κατανάλωναν γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά μία έως τέσσερις φορές την εβδομάδα ήταν λιγότερο πιθανό να εκδηλώνουν συμπτώματα κατάθλιψης. Η συσχέτιση αυτή παρέμεινε σταθερή ακόμη κι όταν οι ερευνητές συνυπολόγισαν βασικούς παράγοντες κινδύνου για τη συχνή ψυχική νόσο, όπως η ηλικία, το φύλο, η γενικότερη κατάσταση της υγείας και ο τρόπος ζωής.

Η εξήγηση που δίνουν οι ερευνητές για τα ευρήματά τους σχετίζεται με την περιεκτικότητα του πλήρους γάλακτος και γιαουρτιού σε τρανς λιπαρά. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, τα φυσικά τρανς λιπαρά που βρίσκονται στα πλήρη γαλακτοκομικά και τα οποία σχετίζονται με την κατάθλιψη εξουδετερώνουν την αντικαταθλιπτική δράση ενός άλλου συστατικού του γάλακτος, της τρυπτοφάνης.

Να σημειωθεί ότι τρανς λιπαρά οξέα που βρίσκονται στα γαλακτοκομικά και στο κρέας είναι φυσικά και δεν έχουν εξίσου βλαβερή επίδραση με τα τεχνητά τρανς λιπαρά που προέρχονται από μερικώς υδρογονωμένα έλαια και χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία επεξεργασμένων τροφίμων.

Aftodioikisi News

Η aftodioikisi.gr είναι η βασική Διαδικτυακή πύλη για τους ΟΤΑ, το Δημόσιο και την Εργασία στην Ελλάδα, λειτουργώντας από τον Απρίλιο του 2008 ως πηγή έγκυρης και συνεχούς ροής ενημέρωσης με ειδήσεις και θέματα από το χώρο της Αυτοδιοίκησης, της Δημόσιας Διοίκησης, της Εργασίας, της Ασφάλισης αλλά και γενικότερης επικαιρότητας από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο. Τον Μάιο του 2010, μόλις δύο χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας της τιμήθηκε με το δημοσιογραφικό Βραβείο Μπότση. Παράλληλα, αποτελεί κόμβο αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ πολιτικών, αιρετών της Αυτοδιοίκησης αλλά και επιχειρηματιών με τους πολίτες και τους εργαζόμενους στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ενώ λειτουργεί ως δίαυλος διαδραστικής ενημέρωσης και επικοινωνίας μεταξύ της Περιφέρειας και του Κέντρου. Καθημερινά δέχεται εκατοντάδες χιλιάδες επισκέψεις από εργαζόμενους στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, πολιτικούς, αιρετούς της Αυτοδιοίκησης, επιχειρηματίες και, κυρίως, πολίτες που ενδιαφέρονται για τοπικά, εργασιακά, ασφαλιστικά αλλά και για γενικότερα θέματα της επικαιρότητας.