ποιο-φρούτο-βοηθάει-τις-γυναίκες-να-δι-1544956
ΥΓΕΙΑ | 11.02.2026 | 02:00

Ποιο φρούτο βοηθάει τις γυναίκες να διώξουν το κοιλιακό λίπος;

Ακούστε το άρθρο
Προσθήκη του aftodioikisi.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Ένα αβοκάντο την ημέρα μπορεί να συμβάλλει σε πιο υγιεινή ανακατανομή του κοιλιακού λίπους σε γυναίκες σύμφωνα με νεότερη έρευνα από το Πανεπιστημίο του Ιλλινόις.

Στη μελέτη συμμετείχαν 105 ενήλικες υπέρβαροι ή παχύσαρκοι οι οποίοι κατανάλωναν ένα γεύμα με αβοκάντο την ημέρα επί δώδεκα εβδομάδες. Οι γυναίκες που κατανάλωναν το αβοκάντο ως μέρος του ημερήσιου κυρίου γεύματός τους παρουσίασαν μείωση του σπλαχνικού κοιλικού λίπους, δηλαδή του επικίνδυνου λίπους που περιβάλλει τα όργανα της περιοχής της κοιλιάς.

Τα συμπεράσματα της έρευνας υπό την εποπτεία του Naiman Khan καθηγητή Κινησιολογίας και Κοινοτικής Υγείας του Πανεπιστημίου του Ιλλινόις δημοσιεύθηκαν στην Journal of Nutrition.

Ο σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθεί ο ρόλος του αβοκάντο όχι στο αδυνάτισμα, αλλά στην αποθήκευση και την κατανομή του λιπώδους ιστού. Υπενθυμίζεται ότι στην περιοχή της κοιλιάς συσσωρεύεται υποδόριο και σπλαχνικό λίπος, με το πρώτο να συγκεντρώνεται κάτω από το δέρμα και να θεωρείται λιγότερο επικίνδυνο συγκριτικά με το δεύτερο, που περιβάλλει ζωτικά όργανα και είναι γνωστό ότι σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη και καρδιαγγειακής νόσου.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη χωρίστηκαν σε δυο ομάδες και η κύρια διαφορά στην διατροφή τους συνίστατο στο ότι η μια ομάδα κατανάλωνε καθημερινά ένα φρέσκο αβοκάντο.

Στην αρχή και στο τέλος των δώδεκα εβδομάδων οι ερευνητές μέτρησαν το κοιλιακό λίπος των συμμετεχόντων και την ανοχή τους στη γλυκόζη – ενός δείκτη διαβήτη.

Από την κατανάλωση αβοκάντο ευνοημένες αναδείχθηκαν οι γυναίκες οι οποίες παρουσίασαν μείωση του σπλαχνικού λίπους, καθώς και της αναλογίας σπλαχνικού προς υποδόριου λίπους. Στους άνδρες όμως δεν παρατηρήθηκε κάποιο όφελος, ενώ δεν παρατηρήθηκαν αλλαγές στην ανθεκτικότητα στη γλυκόζη ούτε στους άνδρες ούτε στις γυναίκες.

Οι ερευνητές θέλουν να προβούν σε νέα έρευνα ούτως ώστε να διερευνήσουν περαιτέρω τα οφέλη της κατανάλωσης αβοκάντο στην κατανομή του λίπους στο σώμα, αλλά και να εξηγήσουν τις διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα.

Aftodioikisi News

Η aftodioikisi.gr είναι η βασική Διαδικτυακή πύλη για τους ΟΤΑ, το Δημόσιο και την Εργασία στην Ελλάδα, λειτουργώντας από τον Απρίλιο του 2008 ως πηγή έγκυρης και συνεχούς ροής ενημέρωσης με ειδήσεις και θέματα από το χώρο της Αυτοδιοίκησης, της Δημόσιας Διοίκησης, της Εργασίας, της Ασφάλισης αλλά και γενικότερης επικαιρότητας από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο. Τον Μάιο του 2010, μόλις δύο χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας της τιμήθηκε με το δημοσιογραφικό Βραβείο Μπότση. Παράλληλα, αποτελεί κόμβο αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ πολιτικών, αιρετών της Αυτοδιοίκησης αλλά και επιχειρηματιών με τους πολίτες και τους εργαζόμενους στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ενώ λειτουργεί ως δίαυλος διαδραστικής ενημέρωσης και επικοινωνίας μεταξύ της Περιφέρειας και του Κέντρου. Καθημερινά δέχεται εκατοντάδες χιλιάδες επισκέψεις από εργαζόμενους στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, πολιτικούς, αιρετούς της Αυτοδιοίκησης, επιχειρηματίες και, κυρίως, πολίτες που ενδιαφέρονται για τοπικά, εργασιακά, ασφαλιστικά αλλά και για γενικότερα θέματα της επικαιρότητας.