Οικονόμου: Πρόβλημα με μεταφορά μαθητών στο Δήμο Σαρωνικού
Για μεγάλη αναστάτωση που έχει προκληθεί στους γονείς και στους φορείς του Δήμου Σαρωνικού από τα όσα ορίζονται σχετικά με τη μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία τους, κάνει λόγο με ερώτησή του προς τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Παιδείας ο ανεξάρτητος βουλευτής Αττικής, επικεφαλής των «Ελεύθερων Πολιτών» και δημοτικός σύμβουλος Ωρωπού Βασίλης Οικονόμου.
«Οι προσπάθειες του δήμου να φέρει σε πέρας τους σχετικούς διαγωνισμούς ανάθεσης του έργου της μεταφοράς των μαθητών, όπως ο νόμος ορίζει, απέβησαν άκαρπες, καθώς οι προϋποθέσεις και τα όσα ειδικώς ορίζονται σχετικά με το αντίτιμο για το έργο αυτό καθιστούν οικονομικά ασύμφορο για τους ιδιώτες να αναλάβουν να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες», σημειώνει ο Β. Οικονόμου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κοινοποίησε ο δήμαρχος Πέτρος Φιλίππου, ενώ με τους διαγωνισμούς της νομαρχίας ο μέσος όρος αποζημίωσης δρομολογίου ανέρχονταν στα 230 ευρώ περίπου, για τον καλλικράτειο Δήμο Σαρωνικού, ο μέσος όρος αποζημίωσης δρομολογίου που προκύπτει ανέρχεται μόλις στα 30,3 ευρώ.
«Πρόκειται για πρόβλημα που έχουν πολλοί δήμοι στην επικράτεια και παρά την παράταση που δόθηκε για την εφαρμογή των παλαιών συμβάσεων, οι διαπραγματεύσεις αποβαίνουν άκαρπες μεταξύ των μεταφορέων και των ΟΤΑ λόγω του χαμηλού αντιτίμου.
»Πέραν όμως του αντιτίμου, υπάρχει πρόβλημα και με τις χιλιομετρικές αποστάσεις που προβλέπονται για την μεταφορά των μαθητών, ειδικά για τους καλλικράτειους δήμους, αφού πλέον οι μαθητές που μένουν σε γειτονικό οικισμό από όπου εδρεύει το σχολείο τους είναι υποχρεωμένοι να μετακινούνται με τα πόδια ακόμα και αν πρέπει να διασχίσουν δρόμους όπου τα αυτοκίνητα κινούνται με μεγάλες ταχύτητες», υπογραμμίζει ο ανεξάρτητος βουλευτής Αττικής.
Και ερωτά τα συναρμόδια υπουργεία:
-
Σκοπεύετε να προβείτε σε αύξηση του αντιτίμου για το έργο της μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία τους ώστε αυτό να προσελκύσει το ενδιαφέρον από τους μεταφορείς και να λυθεί το μείζον αυτό πρόβλημα;
-
Σε περίπτωση που και μετά τον Φεβρουάριο του 2012 δεν έχουν βρεθεί ανάδοχοι του έργου σκοπεύετε να δώσετε παράταση έως το τέλος της Σχολικής χρονιάς στις ισχύουσες συμβάσεις ώστε να υπάρξει ο χρόνος να γίνει αντικειμενική τιμολόγηση των δρομολογίων σε κάθε Δήμο και να υπάρξουν ορθολογικά αντίτιμα για την μεταφορά των μαθητών;
-
Σκοπεύετε να τροποποιήσετε την ΚΥΑ (35415/27-7-2011) αυξάνοντας τις χιλιομετρικές αποστάσεις που δίνουν δικαίωμα μεταφοράς στους μαθητές λαμβάνοντας υπόψη σας τα αντικειμενικά προβλήματα που δημιουργούνται στο Δήμο Σαρωνικού και άλλους καλλικράτειους δήμους;
Προτεινόμενα άρθρα
24.06.2026 | 22:47
24.06.2026 | 21:58
24.06.2026 | 21:10






