Ελληνικός σιδηρόδρομος: Είναι τελικά ασφαλής; Ποια τα μέτρα για τη συνεχή καθίζηση σε σήραγγα;
Τις σοβαρές εκκρεμότητες, παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις για αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, έφερε με Ερώτηση στη Βουλή, προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Αναστάσιος Νικολαΐδης, ο οποίος μιλά για συνεχείς δυσλειτουργίες, σοβαρά προβλήματα ως προς τις συνθήκες ασφαλούς εργασίας ακόμη και για… επικίνδυνες καθιζήσεις.
Ειδικότερα, στην παρέμβασή του, ενδεικτικά, αναφέρει: “σύμφωνα με όσα αναφέρουν εργαζόμενοι του σιδηροδρόμου, καταγράφονται δυσλειτουργίες και ελλείψεις που αφορούν την ολοκλήρωση της μεταφοράς υπηρεσιών και προσωπικού, την εφαρμογή του νέου οργανογράμματος, την εκπαίδευση ειδικοτήτων αιχμής, την επάρκεια προσωπικού, καθώς και κρίσιμα ζητήματα ασφαλείας και υποδομών του δικτύου. Την ίδια στιγμή, διατηρείται η ύπαρξη διαφορετικών καθεστώτων εργασίας μεταξύ εργαζομένων, ακόμη και σε κρίσιμες ειδικότητες που σχετίζονται άμεσα με την ασφάλεια κυκλοφορίας και τη συντήρηση της υποδομής, ενώ καταγράφονται σοβαρές ελλείψεις προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες, χωρίς να έχει παρουσιαστεί πρόβλεψη στελέχωσης για το μέλλον.”.
Μάλιστα, όπως προσθέτει, “σημαντικές εκκρεμότητες και προβλήματα εξακολουθούν να καταγράφονται και σε κρίσιμες σιδηροδρομικές υποδομές, όπως η καθυστέρηση της υπογειοποίησης του Σταθμού Αθηνών, οι εκκρεμότητες στο τμήμα ΣΚΑ-Οινόη όπου εξακολουθούν να υφίστανται δεκάδες βραδυπορίες, η καθίζηση στη νότια πλευρά της σήραγγας Όθρυος, τα προβλήματα τηλεδιοίκησης στο ΣΚΑ και στον σταθμό Άνω Λιοσίων, η διακοπή λειτουργίας ιστορικών γραμμών όπως η γραμμή Διακοφτό-Καλάβρυτα, καθώς και οι καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα.”
Σύμφωνα με τα παραπάνω, ο βουλευτής ρωτά, μεταξύ άλλων, τον αρμόδιο υπουργό:
- Ποιος είναι ο συνολικός κυβερνητικός σχεδιασμός για την ασφαλή, αξιόπιστη και εύρυθμη λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου;
- Ποια μέτρα έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της καθίζησης στη σήραγγα Όθρυος και ποια είναι η αξιολόγηση ασφάλειας για το συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου;
- Για ποιο λόγο δεν εφαρμόζεται πλήρως και αποκλειστικά το νέο οργανόγραμμα και
- Ποιες είναι σήμερα οι ελλείψεις προσωπικού και ποιος είναι ο σχεδιασμός προσλήψεων και στελέχωσης για τα επόμενα έτη;
Αναλυτικά η Ερώτηση
Προτεινόμενα άρθρα
31.05.2026 | 19:00
31.05.2026 | 15:01





