πανελλαδικές-εξετάσεις-υποψηφίων-με-323327
ΠΑΙΔΕΙΑ | 05.06.2020 | 11:47

Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (εγκύκλιος)

Εγκύκλιο με θέμα τις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Δείτε την εγκύκλιο εδώ.

Ειδικότερα:

Η εξέταση των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που αναφέρονται στο Ν.3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 28 του Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄) και με το άρθρο 51 του Ν.4547/2018 (ΦΕΚ 102 Α΄), γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της αριθμ.Φ.253/155439/Β6/16-12-2009 (ΦΕΚ 2544 Β΄) Υπουργικής Απόφασης.

Με την παρούσα εγκύκλιο θεωρούμε σκόπιμο να περιγράψουμε με σύντομο τρόπο τις βασικές πτυχές της διαδικασίας της προφορικής εξέτασης των εξεταζόμενων υποψηφίων και να επισημάνουμε ορισμένα σημεία της, προκειμένου να ενισχυθεί η αντικειμενικότητα της εξέτασης.

Οι προαναφερόμενες διατάξεις που προβλέπουν τον τρόπο και τη διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν εφαρμογή για τους υποψήφιους των ΓΕΛ όσον αφορά στα μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο καθώς και στα ειδικά μαθήματα για τα οποία έχουν δηλώσει εξέταση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Παρακαλούμε τους Διευθυντές των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να μεριμνήσουν με δική τους ευθύνη ώστε να δοθεί αντίγραφο της παρούσας εγκυκλίου σε όλους τους Προέδρους των Επιτροπών Εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες προκειμένου να ενημερώσουν με ευθύνη τους όλα τα μέλη των επιτροπών αυτών για την πιστή εφαρμογή της.

Για την αποφυγή οποιασδήποτε σύγχυσης διευκρινίζεται ότι η αναφερόμενη διαδικασία εξέτασης των υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αφορά μόνο στον τρόπο πανελλαδικής εξέτασης των υποψηφίων των ΓΕΛ για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και στην εξέταση των παραπάνω υποψηφίων στα ειδικά μαθήματα και δεν συνδέεται με κανένα τρόπο με τις διατάξεις που αφορούν στην εισαγωγή των υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, για τους οποίους ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 35 του Ν.3794/2009 (ΦΕΚ 156Α΄).

2Α. ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ, ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ

1. Όπως είναι γνωστό οι υποψήφιοι/ες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εξετάζονται προφορικά ή γραπτά, κατά περίπτωση, ανάλογα με τις δυνατότητές τους σύμφωνα με τις διατάξεις της αριθμ.Φ.253/155439/Β6/16-12-2009 (ΦΕΚ 2544 Β΄) Υπουργικής Απόφασης. Ειδικότερα:

α) Όσοι εμπίπτουν στις διατάξεις της περίπτωσης (i) του εδαφίου β και του εδαφίου γ της παραγράφου 1

του άρθρου Μόνο της αριθμ.Φ.253/155439/Β6/16-12-2009 (ΦΕΚ 2544 Β΄) Υπουργικής Απόφασης εξετάζονται

μόνο γραπτά στο ίδιο εξεταστικό κέντρο στο οποίο εξετάζονται και οι υπόλοιποι/ες υποψήφιοι/ες του Λυκείου

στο οποίο υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση, σε ξεχωριστή αίθουσα και ο χρόνος εξέτασής τους μπορεί να παραταθεί με

απόφαση της Λυκειακής Επιτροπής, βάσει των διατάξεων του εδαφίου γ της παραγράφου 3 του άρθρου Μόνο της

ως άνω ΥΑ και των οδηγιών που περιέχονται στην ανωτέρω 1 σχετική εγκύκλιό μας. Ο χρόνος παράτασης της

γραπτής εξέτασης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30΄ λεπτά.

Συγκεκριμένα εξετάζονται μόνο γραπτά οι υποψήφιοι/ες που:

i) έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα ακοής (κωφοί, βαρήκοοι) σε ποσοστό 67% και πάνω

ii) παρουσιάζουν προβλήματα λόγου και ομιλίας (δυσαρθρία, τραυλισμός)

iii) παρουσιάζουν προβλήματα επιληψίας

iv) παρουσιάζουν διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, εφόσον στη γνωμάτευση των Κέντρων

Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) ή των ΚΕΔΔΥ ή των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας

Παιδιών και Εφήβων ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠΔ) αναγράφεται ο γραπτός τρόπος εξέτασης.

– Για την υπαγωγή στις περιπτώσεις (i) και (iii) απαιτείται γνωμάτευση από τις Υγειονομικές Επιτροπές

του ΚΕΠΑ (Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας) του ΕΦΚΑ.

– Οι περιπτώσεις (ii) και (iv) πιστοποιούνται με γνωμάτευση των Κέντρων Εκπαιδευτικής και

Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) ή των ΚΕΔΔΥ ή των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων

ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠΔ), στην οποία πρέπει να αναγράφεται ο γραπτός τρόπος εξέτασης.

Για τη διαδικασία πιστοποίησης και την ισχύ των γνωματεύσεων των παραπάνω περιπτώσεων ισχύουν

όσα έχουν αναφερθεί στην ανωτέρω 1 σχετική εγκύκλιό μας.

Ανάμεσα στους οριζόμενους επιτηρητές θα ήταν χρήσιμο κάποιος/α να είναι εκπαιδευτικός κλάδου

ΠΕ87.01(ΠΕ14) ή ΠΕ87.02(ΠΕ18.10), λόγω της αναπηρίας κάποιων υποψηφίων.

β) Όσοι εμπίπτουν στις διατάξεις του εδαφίου α και της περίπτωσης (ii) του εδαφίου β της παραγράφου 1

του άρθρου Μόνο της αριθμ.Φ.253/155439/Β6/16-12-2009 (ΦΕΚ 2544 Β΄) Υπουργικής Απόφασης εξετάζονται

προφορικά στα Βαθμολογικά Κέντρα (ή στα παραρτήματα των Βαθμολογικών Κέντρων) ή στα Ειδικά

Εξεταστικά Κέντρα βάσει των διατάξεων των εδαφίων α και β της παραγράφου 3 της ως άνω ΥΑ και των οδηγιών

που περιέχονται στις ανωτέρω 1 και 2 σχετικές εγκυκλίους μας.

Συγκεκριμένα εξετάζονται προφορικά μόνο οι εξεταζόμενοι/ες που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση

επειδή:

i) είναι τυφλοί, σύμφωνα με το Ν.958/79 (ΦΕΚ 191 Α΄) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους

τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%,

ii) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα,

iii) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,

iv) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους

για γραφή,

v) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία,

δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία ή

νi) παρουσιάζουν διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, εφόσον στη γνωμάτευση των Κέντρων

Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) ή των ΚΕΔΔΥ ή των Κοινοτικών Κέντρων Ψυχικής Υγείας

Παιδιών και Εφήβων ή των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων (ΙΠΔ) αναγράφεται ο προφορικός τρόπος εξέτασης.

– Η υπαγωγή στις περιπτώσεις (i) έως (iv) πιστοποιείται με σχετικές γνωματεύσεις, όπως περιγράφονται

στην ανωτέρω 1 σχετική εγκύκλιό μας.

– Η υπαγωγή στην περίπτωση (v) πιστοποιείται με γνωμάτευση που χορηγείται από τα Κέντρα

Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), τα ΚΕΔΔΥ, τα Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών

και Εφήβων, ή από τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ).

3

– Η περίπτωση (vi) πιστοποιείται με γνωμάτευση που χορηγείται από τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και

Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), τα ΚΕΔΔΥ, τα Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων, ή από

τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ), στην οποία πρέπει να αναγράφεται ο προφορικός τρόπος εξέτασης.

Για τη διαδικασία πιστοποίησης και την ισχύ των γνωματεύσεων των παραπάνω περιπτώσεων ισχύουν

όσα έχουν αναφερθεί στην ανωτέρω 1 σχετική εγκύκλιό μας.

γ) Σύμφωνα με την αριθμ.11586/Γ6/28-1-2011 (ΦΕΚ 262 Β΄) Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε από τη

Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, οι μαθητές/τριες με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και

κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή

λόγω ενδοοικογενειακής βίας, εξετάζονται προφορικά εφόσον έχουν υποβάλει γνωμάτευση ότι έχουν ειδικές

εκπαιδευτικές ανάγκες και αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση. Η γνωμάτευση, στην οποία πρέπει να

αναφέρεται η διάρκεια ισχύος της και ο χρόνος επαναξιολόγησης του/της μαθητή/τριας, χορηγείται από τα

Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), τα ΚΕΔΔΥ, τα Κοινοτικά Κέντρα Ψυχικής Υγείας

Παιδιών και Εφήβων, από τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (ΙΠΔ) άλλων Υπουργείων, ύστερα από προσκόμιση είτε

ιατρικής βεβαίωσης Δημοσίου Νοσοκομείου, που κοινοποιήθηκε σε δικαστικές αρχές σε περίπτωση κακοποίησης

του/της μαθητή/τριας λόγω γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή ενδοοικογενειακής βίας, είτε βεβαίωσης

από δικαστική αρχή ή εισαγγελέα ανηλίκων σε περίπτωση παραβατικής συμπεριφοράς.

Δεν γίνονται δεκτές οι γνωματεύσεις οι οποίες αναφέρουν αναπηρίες ή μαθησιακές ή συναισθηματικές

δυσκολίες διαφορετικές από εκείνες που αναγράφονται στις προαναφερόμενες περιπτώσεις.

Κανένας άλλος και για οποιονδήποτε άλλο λόγο (υγείας κ.λ.π) δεν επιτρέπεται να εξετάζεται προφορικά.

2. Όσοι υποψήφιοι/ες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες εμπίπτουν στις διατάξεις των

εδαφίων α και β της παραγράφου 3 του άρθρου Μόνο της αριθμ.Φ.253/155439/Β6/16-12-2009 (ΦΕΚ 2544 Β΄)

Υπουργικής Απόφασης για προφορική εξέταση εξετάζονται:

α) στο οικείο Βαθμολογικό Κέντρο, στο οποίο ανήκει οργανικά το σχολείο υποβολής της ΑίτησηςΔήλωσής τους, ενώπιον της Επιτροπής Εξέτασης που συγκροτεί για τον σκοπό αυτό ο/η Πρόεδρος του

Βαθμολογικού Κέντρου, σύμφωνα με το εδάφιο α’ της παραγράφου 3 του άρθρου Mόνο της ως άνω Υ. Α. Για το

χώρο λειτουργίας της Επιτροπής Εξέτασης μπορεί να ορίζεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή της Διεύθυνσης

Δ.Ε. Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο που μπορεί να λειτουργεί ως παράρτημα του Βαθμολογικού Κέντρου, με βάση τις

επιπλέον προδιαγραφές του 2020 (βλ. παρ. 7).

β) Στις Διευθύνσεις Δ.Ε., στις οποίες θα λειτουργήσει Βαθμολογικό Κέντρο αλλά οι εξεταζόμενοι/ες

είναι περισσότεροι από ογδόντα (80) συγκροτείται Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο για τους υπεράριθμους

υποψηφίους (άνω των 80). Οι πρώτοι 80 υποψήφιοι/ες εξετάζονται στο Β.Κ., ενώ οι υπεράριθμοι (άνω των 80)

θα εξεταστούν στο Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο. Σε περίπτωση υποψηφίων άνω των 160 μπορεί να ορίζεται και

επιπλέον Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο, άνω των 240 δύο επιπλέον Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα κ.ο.κ.. Σε κάθε

περίπτωση η λειτουργία των ανωτέρω γίνεται με βάση τις επιπλέον προδιαγραφές του 2020 (βλ. παρ. 7). Στις

Δ/νσεις Δ.Ε. όπου λειτουργούν δύο (2) Βαθμολογικά Κέντρα, οι πρώτοι 80 εξετάζονται στο πρώτο Β.Κ. της Δ/νσης,

οι επόμενοι 80 εξετάζονται στο δεύτερο Β.Κ. της Δ/νσης. Σε περίπτωση υποψηφίων άνω των 160 ορίζεται και

επιπλέον Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο, άνω των 240 δύο επιπλέον Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα κ.ο.κ.. Για τα Ειδικά

Εξεταστικά Κέντρα ορίζεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή της Δ/νσης Δ.Ε. ο χώρος λειτουργίας τους και ο/η

Πρόεδρος της Επιτροπής Εξέτασης, από τους έχοντες τα προβλεπόμενα για τους Προέδρους Βαθμολογικών

Κέντρων προσόντα. Ο/Η Πρόεδρος της Επιτροπής Εξέτασης ορίζει τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής, τον/την

γραμματέα και τον/την βοηθό γραμματέα, όπου απαιτείται, εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των διατάξεων του

εδαφίου α’ της παραγράφου 3 του άρθρου Μόνο της ως άνω Υ. Α.. Στις Δ/νσεις όπου λειτουργούν τρία (3) ΒΚ, τα

παραπάνω εφαρμόζονται ανάλογα.

Σε περίπτωση που το πλήθος των υποψηφίων είναι άνω των 80 και όχι μεγαλύτερο των 90, για λόγους

καλύτερης στελέχωσης και εύρυθμης λειτουργίας των Κέντρων, μπορεί να μην δημιουργηθεί επιπλέον Ε.Ε.Κ.. Σε

περίπτωση που το πλήθος των υποψηφίων είναι άνω των 90, τότε θα πρέπει να συγκροτηθεί Ειδικό Εξεταστικό

Κέντρο και οι συνολικοί υποψήφιοι της Δ.Δ.Ε. να ισομοιραστούν στα Κέντρα Εξέτασης.

Στις Διευθύνσεις Δ.Ε., στις οποίες λειτουργούν περισσότερα από ένα κέντρα εξέτασης υποψηφίων με

αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η κατανομή των υποψηφίων σε αυτά γίνεται με απόφαση του

οικείου Δ/ντή Δ.Ε. κατά Λύκειο προέλευσης.

γ) Στις Διευθύνσεις Δ.Ε. στις οποίες δεν θα λειτουργήσει Βαθμολογικό Κέντρο ορίζεται Ειδικό Εξεταστικό

Κέντρο με απόφαση του οικείου Διευθυντή της Δ/νσης Δ.Ε. Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο/η Πρόεδρος της

Επιτροπής Εξέτασης, από τους έχοντες τα προβλεπόμενα για τους Προέδρους Βαθμολογικών Κέντρων προσόντα.

Ο/Η Πρόεδρος της Επιτροπής Εξέτασης ορίζει τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής, τον/την γραμματέα και τον/την

βοηθό γραμματέα, όπου απαιτείται, εφαρμοζομένων κατά τα λοιπά των διατάξεων του εδαφίου α’ της

παραγράφου 3 του άρθρου Μόνο της ως άνω Υ.Α. με τις επιπλέον προδιαγραφές του 2020 (βλ. παρ. 7).

Εφόσον ο αριθμός των προφορικά εξεταζόμενων υποψηφίων είναι σχετικά μικρός, συνεκτιμώντας τις

συγκοινωνιακές και λοιπές συνθήκες καθώς και όσα είχαν ληφθεί υπόψη το προηγούμενο έτος για το ίδιο θέμα

για την ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή των εξετάσεων, μπορεί οι υποψήφιοι να εξετάζονται σε Ειδικό

Εξεταστικό Κέντρο άλλης Διεύθυνσης Δ.Ε., εφόσον κριθεί αναγκαίο από τον οικείο Περιφερειακό Επόπτη

Εξετάσεων ΓΕΛ. Η επιλογή αυτή ενδείκνυται κυρίως για να διαφυλαχθεί στον μέγιστο δυνατό βαθμό το αδιάβλητο

των εξετάσεων.

3. і) Οι Διευθυντές των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γνωστοποιούν στους Διευθυντές των

Γενικών Λυκείων της περιοχής ευθύνης τους τον χώρο λειτουργίας του Βαθμολογικού Κέντρου ή του Ειδικού

Εξεταστικού Κέντρου κατά περίπτωση, στον οποίο θα εξετασθούν οι προφορικά εξεταζόμενοι μαθητές/τριες και

απόφοιτοι του σχολείου τους.

іі) Οι Διευθυντές των Λυκείων ΓΕΛ οφείλουν να ενημερώσουν προσωπικά κάθε προφορικά εξεταζόμενο

του Λυκείου τους για τον χώρο εξέτασής του/της και να αναρτηθεί σχετική ανακοίνωση στον πίνακα

ανακοινώσεων του Λυκείου.

Επίσης για τη σωστή ενημέρωση των υποψηφίων των ΓΕΛ που θα εξετασθούν προφορικά στα

Βαθμολογικά ή στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα πρέπει στο δελτίο εξεταζομένου να αναγράφεται το Βαθμολογικό ή

το Ειδικό εξεταστικό Κέντρο εξέτασής τους.

4. Για την υλοποίηση των διαδικασιών αυτών οι Διευθυντές των Λυκείων ΓΕΛ αφού έλεγξαν τη

νομιμότητα των σχετικών γνωματεύσεων που υπέβαλαν οι υποψήφιοι/ες, βάσει των ισχυουσών διατάξεων,

έχουν ήδη αποστείλει κατάσταση στην οικεία ΕΕΔΔΕ με τους εξεταζομένους/ες που υπέβαλαν εμπρόθεσμα τη

σχετική αίτηση και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά για προφορική εξέταση.

Στην κατάσταση αναγράφονται τα ατομικά στοιχεία εξεταζόμενου/ης, ο κωδικός αριθμός του/της, τα

εξεταζόμενα μαθήματα ομάδας προσανατολισμού και γενικής παιδείας για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, τα τυχόν

ειδικά μαθήματα στα οποία έχει δηλώσει να εξεταστεί, καθώς και η διάκριση ΝΕΟ-ΠΑΛΑΙΟ σύστημα.

Επίσης στην κατάσταση θα αναγράφεται το Λύκειο υποβολής της Αίτησης-Δήλωσης του εξεταζόμενου/ης, δηλαδή

το Γενικό Λύκειο καθώς και ο λόγος της προφορικής εξέτασής του/της.

5. Μαζί με την κατάσταση Λυκείου ΓΕΛ, στην οποία θα αναγράφονται τα παραπάνω στοιχεία,

αποστέλλεται στην ΕΕΔΔΕ και αντίγραφο της σχετικής γνωμάτευσης κατά περίπτωση. Η ΕΕΔΔΕ ελέγχει τη

νομιμότητα των σχετικών γνωματεύσεων που υπέβαλαν οι υποψήφιοι/ες, βάσει των ισχυουσών διατάξεων. Σε

περίπτωση οποιασδήποτε διαφοροποίησης της ΕΕΔΔΕ σχετικά με τη νομιμότητα των γνωματεύσεων, η ΕΕΔΔΕ

έρχεται σε συνεννόηση με το οικείο Λύκειο σχετικά με την ισχύ της γνωμάτευσης.

Αφού συγκεντρωθούν από την ΕΕΔΔΕ τα στοιχεία από όλα τα Λύκεια, καταχωρούνται όλοι οι

εξεταζόμενοι/ες ΓΕΛ σε καταστάσεις ανά Βαθμολογικό ή Ειδικό Εξεταστικό Κέντρο. Στις καταστάσεις αυτές

αναγράφονται όλα τα αναφερόμενα στοιχεία που περιλαμβάνουν οι καταστάσεις των Λυκείων ΓΕΛ.

6. Αντίγραφο της παραπάνω κατάστασης, στην οποία αναγράφεται και ο λόγος της προφορικής εξέτασης,

αποστέλλεται στον/στην Πρόεδρο της Επιτροπής του Βαθμολογικού Κέντρου ή του Ειδικού Εξεταστικού

Κέντρου, ο/η οποίος/α συγκροτεί τις οικείες επιτροπές από καθηγητές – βαθμολογητές από αυτούς που δίδαξαν

το εξεταζόμενο μάθημα ένα τουλάχιστον σχολικό έτος κατά την τελευταία τριετία και έχουν ανάλογη εμπειρία

στην εξέταση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και προέρχονται από σχολεία του ίδιου ή

όμορου νομού. Συνιστάται, όταν είναι εφικτό, για την αντικειμενική εξέταση των υποψηφίων, ο ορισμός του

εξεταστή –βαθμολογητή και του τρίτου βαθμολογητή να γίνεται από εκπαιδευτικούς όμορων νομών ή όμορης

Δ/νσης Δ.Ε. Οι εξεταστές ορίζονται λίγο πριν τη διεξαγωγή των εξετάσεων από τον Πρόεδρο της Επιτροπής και δεν

ανακοινώνονται σε κανένα τρίτο για οποιονδήποτε λόγο. Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί Δ.Ε. της Διεύθυνσης στην

οποία εδρεύει το Β.Κ. ή Ε.Ε.Κ., οι οποίοι δίδαξαν το οικείο μάθημα για ένα τουλάχιστον έτος την τελευταία τριετία,

υποχρεούνται να συμμετάσχουν στην εξέταση – βαθμολόγηση των προφορικών υποψηφίων, εφ’ όσον ορισθούν

από τον Πρόεδρο της επιτροπής.

Ειδικά, για τις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το έτος 2020, τα μαθήματα του ΝΕΟΥ

συστήματος, τα οποία έχουν διαφορετικό τίτλο ή/και διαφορετική ύλη από τα αντίστοιχα μαθήματα του ΠΑΛΑΙΟΥ

συστήματος εισαγωγής, θεωρούνται διαφορετικά εξεταζόμενα μαθήματα. Ως εκ τούτου, για τη διαδικασία

βαθμολόγησης – αναβαθμολόγησης επιλέγονται κατά προτεραιότητα εκπαιδευτικοί με διδακτική εμπειρία κατά

το τελευταίο έτος διδασκαλίας του μαθήματος. Σε περίπτωση αδυναμίας εύρεσης επαρκούς αριθμού

εκπαιδευτικών είτε για το παλαιό είτε για το νέο σύστημα, ως (ανα)βαθμολογητές μπορούν εναλλακτικά να

ορίζονται εκπαιδευτικοί, κατά προτεραιότητα με διδακτική εμπειρία κατά την τελευταία τριετία στο αντίστοιχο

πανελλαδικό μάθημα του άλλου συστήματος.

Ο/Η Πρόεδρος θα μελετήσει τη γνωμάτευση κάθε μαθητή/τριας, προκειμένου να διασφαλίσει την

ασφαλή πορεία της διαδικασίας και τις ειδικές συνθήκες που πρέπει να εξασφαλίσει ενημερώνοντας τα μέλη των

επιτροπών και τους/τις επιτηρητές/τριες (π.χ. αποφυγή επίτασης του άγχους των υποψηφίων με αναπηρία και

ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που αντιμετωπίζουν και συναισθηματικές δυσκολίες, ενημέρωση ως προς την πολύ

ιδιαίτερη επικοινωνιακή ιδιοσυγκρασία ή την ύπαρξη Εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης, μεγεθύνσεις κειμένων

και ειδικός φωτισμός κλπ).

Παράκληση προς όλους τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία για την τήρηση του απορρήτου των

προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών και για τη διαχείρισή τους με εμπιστευτικό πρωτόκολλο.

7. Επιπλέον προδιαγραφές για το 2020. Λόγω των έκτακτων συνθηκών εξαιτίας του κορωνοϊού, για φέτος

πρέπει να τηρούνται οι εξής επιπλέον προδιαγραφές για την προφορική εξέταση των υποψηφίων:

– οι επιτροπές προφορικής εξέτασης ΔΕΝ θα λειτουργήσουν στο χώρο λειτουργίας των ΒΚ, δηλαδή στους

χώρους της βαθμολόγησης των γραπτών, αλλά σε παρακείμενο κτήριο ή ανεξάρτητες αίθουσες, για να

αποφεύγεται ο συγχρωτισμός υποψηφίων και βαθμολογητών.

– στις αίθουσες αναμονής και προετοιμασίας των προφορικών υποψηφίων, πρέπει να τηρείται η

απόσταση του 1,5 μέτρου ανά υποψήφιο και οι αίθουσες να αερίζονται

– στις αίθουσες εξέτασης οι εξεταστές-βαθμολογητές και ο υποψήφιος θα τηρούν την απόσταση του 1,5

μέτρου και οι αίθουσες να αερίζονται

– σε κάθε αίθουσα εξέτασης θα λειτουργεί ΜΟΝΟ μία τριμελής επιτροπή εξέτασης

– σε κάθε τριμελή επιτροπή εξέτασης θα αναλογούν 5-7 το μέγιστο υποψήφιοι.