φίλης-επανέρχεται-ο-επιθεωρητισμός-μ-867163
ΠΑΙΔΕΙΑ | 23.06.2021 | 18:07

Φίλης: Επανέρχεται ο επιθεωρητισμός με πρόσχημα την αξιολόγηση

“Επανάληψη χρεοκοπημένων παιδαγωγικών αντιλήψεων του νεοφιλελεύθερου -“αγοραίου” σχολείου, με τις οποίες προάγονται ο ανταγωνισμός και η ανασφάλεια και όχι η ηρεμία και η συνεργασία στη σχολική ζωή”, χαρακτηρίζει ο Νίκος Φίλης τις προβλέψεις του νέου πολυνομοσχεδίου Κεραμέως.

Η δήλωση του Νίκου Φίλη:

Μέσα στην πανδημία, με ευθύνη της κυβέρνησης η εκπαίδευση πήγε από το κακό στο χειρότερο. Εκτοξεύτηκαν οι κοινωνικές-εκπαιδευτικές ανισότητες, αντιμετωπίστηκαν με αυταρχισμό οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά. Κι ενώ βρισκόμαστε μπροστά σε μια δύσκολη χρονιά, κατά την οποία πρέπει να αποκατασταθεί η λειτουργία του σχολείου, να προωθηθεί η συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, ώστε, να αντιμετωπιστούν τα μαθησιακά και τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα των μαθητών, η κυβέρνηση καταφεύγει σε μέτρα που θα επιδεινώσουν την κατάσταση και θα οδηγήσουν στην περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Σε αυτό συντείνουν οι πρώτες πληροφορίες για το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, αλλά και η επιμονή σε ακραίες ρυθμίσεις, όπως το νέο εξεταστικό σύστημα-λαιμητόμος για τα Πανεπιστήμια και η κατάργηση μαθημάτων των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας στο Λύκειο.

Δεν πρόκειται για νέες ιδέες αλλά για επανάληψη χρεοκοπημένων παιδαγωγικών αντιλήψεων του νεοφιλελεύθερου -“αγοραίου” σχολείου, με τις οποίες προάγονται ο ανταγωνισμός και η ανασφάλεια και όχι η ηρεμία και η συνεργασία στη σχολική ζωή.

Επανέρχονται, επίσης, παλαιοκομματικά πρότυπα, όπως ο παντοδύναμος διευθυντής σχολικής μονάδας, καθώς και ο αλήστου μνήμης “επιθεωρητισμός” με πρόσχημα την αξιολόγηση. Στην ουσία, εξαφανίζεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και το σχολείο ολοενα και περισσότερο προσομοιάζει με “υποκατάστημα” εμπορικής αλυσίδας. Τα σχολεία κατηγοριοποιούνται ανά γειτονιά και Δήμο. Αντί για άριστα σχολεία για όλα τα παιδιά, τα σχολεία διαχωρίζονται σε “καλά” και “κακά”, ένα μέτρο που αποτελεί το πρώτο βήμα για να επιβληθούν τιμωρίες με τη μορφή στέρησης πόρων, όπως ήδη έχει συμβεί με τα Πανεπιστήμια.

Τέτοια σχέδια είμαστε σίγουροι ότι θα βρουν και πάλι αντιμέτωπη την εκπαιδευτική κοινότητα. Τα παιδιά και τους γονείς που αγωνιούν και όλους εμάς που αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο ισότητας και ποιότητας.

Διερωτώμαι, τι διάλογος μπορεί να γίνει για μέτρα σαν αυτά, όταν, μάλιστα ο πρωθυπουργός αρνήθηκε να απαντήσει σε αλλεπάλληλες επίκαιρες ερωτήσεις του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ για τον “σφαγιασμό” και τον αποκλεισμό από τα Πανεπιστήμια δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων;

Η μάχη για ένα δημοκρατικό, συμμετοχικό, συμπεριληπτικό σχολείο της γνώσης και της προκοπής θα δοθεί με ένταση μέσα και έξω από τη Βουλή. Και θα κριθεί στα σχολεία και τα Πανεπιστήμια, όταν, θα ανοίξουν με το καλό τον Σεπτέμβριο. Με πρόσθετα υγειονομικά μέτρα, όπως προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ και με τουλάχιστον 15.000 διορισμούς αν δεν θέλουμε τα διδακτικά κενά να καλύπτονται από κακοπληρωμένες ελαστικές μορφές απασχόλησης των αναπληρωτών που τείνουν να γίνουν ο κανόνας στην εκπαίδευση.