αρχίζει-η-προκήρυξη-των-διαγωνιστικώ-172670
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 08.04.2015 | 20:42

Αρχίζει η προκήρυξη των διαγωνιστικών διαδικασιών για την κατασκευή του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου

Τους προσεχείς δύο έως τρεις μήνες αρχίζει τμηματικά η προκήρυξη των νέων διαγωνιστικών διαδικασιών για την ανάθεση της κατασκευής του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου όπως ανακοίνωσε σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε ενημερωτική συνάντηση που είχε με τους βουλευτές της Αχαΐας και της Ηλείας και τους εκπροσώπους της Περιφέρειας και των Δήμων της περιοχής. Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης η υλοποίηση του οδικού αυτού έργου αποτελεί βασική και άμεση προτεραιότητα της κυβέρνησης και του υπουργείου.

Παράλληλα προωθείται η ολοκλήρωση ένταξης του συγκεκριμένου έργου στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014-2020, προκειμένου να υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση του.

Οι σχετικές διαδικασίες προετοιμασίας των νέων διαγωνισμών έχουν ήδη δρομολογηθεί με εντολές της πολιτικής ηγεσίας από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου, ώστε το έργο να προωθηθεί σε νέες υγιείς βάσεις, με διαφάνεια, προστασία του δημόσιου συμφέροντος και αναπτυξιακό όφελος της χώρας και των τοπικών κοινωνιών.

Στη διάρκεια της σύσκεψης έγινε αναλυτική ενημέρωση των εκπροσώπων της Δυτικής Ελλάδας, για τις έως τώρα ενέργειες και τον προγραμματισμό του υπουργείου για την υλοποίηση του έργου, καθώς επίσης και κατάθεση σχετικών προτάσεων από τους φορείς, στο πλαίσιο διαδικασίας διαβούλευσης και δημοκρατικού διαλόγου.

Η πολιτική βούληση της κυβέρνησης και του υπουργείου είναι να σταματήσουμε να έχουμε συσσώρευση των έργων σε λίγους τόνισε ο κ. Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας ότι για αυτό το λόγο προωθούνται οι τμηματικές διαγνωστικές διαδικασίες, ο τελικός αριθμός των οποίων αποτελεί αντικείμενο της σχετικής μελέτης και προετοιμασίας των υπηρεσιών του υπουργείου.

Ο αναπληρωτής υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σημείωσε ότι οι νέες δημοπρασίες, σε κάθε περίπτωση θα εξελιχθούν παράλληλα , για το σύνολο του έργου και κατά τρόπο που θα διασφαλίζεται σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και συμμετοχής στους διαγωνισμούς όσο το δυνατόν περισσότερων και όχι μόνον λίγων εργοληπτικών εταιριών. Επίσης θα διασφαλιστεί η πιο αποτελεσματική οικονομικά, κατασκευαστικά και χρονικά, λύση υλοποίησης του έργου. Με την επιλογή της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας υπογραμμίστηκε από τον αναπληρωτή υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ ότι δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, σε σχέση με τον χρόνο ολοκλήρωσης του προηγούμενου διαγωνισμού, μιας και ακόμη να γινόταν ο διαγωνισμός στις 31 Μαρτίου 2015, οι οικονομικές προσφορές του διαγωνισμού θα ανοίγονταν μετά την οριστική ένταξη του έργου στο ΣΕΣ τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο του 2015.

Ο κ Σπίρτζης υπογράμμισε προς τους εκπροσώπους της Δυτικής Ελλάδας ότι ο σχετικός διαγωνισμός, ο οποίος έπειτα από συνεχείς αναβολές διάρκειας άνω του ενός έτους, που είχε αναγγελθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση για τις 31 Μαρτίου 2015 ακυρώθηκε από το υπουργείο, ακριβώς για να γίνει δυνατή η υλοποίηση του έργου.

Η ακύρωση του προβληματικού διαγωνισμού ήταν αναγκαία προϋπόθεση, προκειμένου να γίνει νέα δημοπράτηση του έργου, με έλεγχο πεπραγμένων και προκήρυξη νέας διαγωνιστικής διαδικασίας το αμέσως προσεχές διάστημα, σε υγιείς βάσεις τόνισε ο κ Σπίρτζης εξηγώντας ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού ήταν προβληματική και διάτρητη. Οδηγούσε, όπως ανέφερε, με απόλυτη βεβαιότητα σε δικαστικές διαμάχες, διεκδικήσεις εις βάρος του δημοσίου, χρονικές υπερβάσεις και κατασκευαστικές εμπλοκές έως και την τελική ματαίωση του έργου.

Ειδικότερα με τον προηγούμενο διαγωνισμό δεν ήταν εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου διότι το έργο είχε ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, χωρίς όμως να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι. Παράλληλα, δεν είχε εγκριθεί η χρηματοδότηση του έργου από το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020 (ΣΕΣ), πράγμα που θα κάνει το επόμενο διάστημα η νέα κυβέρνηση, διασφαλίζοντας την υλοποίηση του.

Υπήρχε θέμα νομιμότητας του διαγωνισμού λόγω της μη εφαρμογής του «νόμου Χατζηδάκη» για τους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, καθώς δεν έχει εκδοθεί το δευτερογενές δίκαιο που προβλεπόταν, με αποτέλεσμα να παραλύσει το σύστημα δημοπρασιών σε όλο το δημόσιο τομέα. Αυτό δεν επέτρεπε την ολοκλήρωση του διαγωνισμού εντός των ημερομηνιών που είχαν τεθεί.

Υπήρχε και σε εξέλιξη νομική εμπλοκή λόγω προσφυγής κατασκευαστικής εταιρίας (ΜΕΤΚΑ) κατά του κύρους του διαγωνισμού.

Ο αναπληρωτής υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ τόνισε ακόμη ότι παράλληλα με την προώθηση του έργου γίνεται έλεγχος πεπραγμένων, όσον αφορά τον προϋπολογισμό, τις μελέτες και τον τρόπο δημοπράτησης του έργου.