τρεμόπουλος-η-διοίκηση-ζέρβα-πίσω-από-1150910
ΔΗΜΟΙ | 14.03.2023 | 22:06

Τρεμόπουλος: Η διοίκηση Ζέρβα πίσω από τις βίαιες συλλήψεις των 14 πολιτών

«Αναμενόμενη ήταν η άρνηση της διοίκησης Ζέρβα να στηρίξει το ψήφισμα υπέρ των 14 συλληφθέντων στην αρχαία αγορά καθώς η ίδια ”είναι ουσιαστικά ηθικός αυτουργός της επίθεσης και της ντροπιαστικής εικόνας της πόλης σε πανελλαδικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο”» τονίζει ο Μιχάλης Τρεμόπουλος σε ανακοίνωσή του.  Προ ημερών, ο κ.  Τρεμόπουλος και άλλοι 13 πολίτες είχαν συλληφθεί και είχαν οδηγηθεί στα δικαστήρια Θεσσαλονίκης.

Η aftodioikisi είχε επικοινωνήσει τότε με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα, ο οποίος με μισόλογα εξέφρασε την «συμπαράστασή» του στους συλληφθέντες, ωστόσο, όπως καινοφανώς είπε, πίσω από τα γεγονότα υπήρχε «εντυπωσιασμός» και «μικροπολιτική σκοπιμότητα».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του κ. Τρεμόπουλου:

Η 3η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το 2023, ξεκίνησε με την παρέμβαση του δημοτικού συμβούλου της παράταξης ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Μιχαλη Τρεμόπουλου, για να συζητηθεί προ ημερήσιας διάταξης το θέμα της αστυνομικής βίας εναντια σε υπερασπιστές των δέντρων. Οι πολίτες του Δικτύου για το Αστικό Πράσινο «SOSε τα ΔΕΝΔΡΑ!» άσκησαν το δικαίωμά τους να υπερασπίσουν χωρίς βία την ποιότητα της ζωής με καθιστική διαμαρτυρία ενάντια στην κοπή 41 δένδρων στην πλατεία Αρχαίας Αγοράς που αποτελούν τοπόσημο για την πόλη. Οι 14 πολίτες -μεταξύ των οποίων και ο Μ. Τρεμόπουλος- προσήχθησαν βίαια στο αστυνομικό τμήμα και ασκήθηκε σε βάρος τους ποινική δίωξη για παράνομη βία. Μια κατηγορία παντελώς απαράδεκτη και ντροπιαστική καθώς απευθύνεται σε ανθρώπους που προέρχονται από έναν χώρο που είναι υπέρμαχος της μη βίαιης δράσης και έχουν αγωνιστεί για την υπεράσπιση της μη βίας. Είχαν προηγηθεί την Παρασκευή παρόμοιες διαμαρτυρίες και πάλι έγινε κλήση της Αστυνομίας από πλευράς του Δήμου, αναγκάζοντας τους διαμαρτυρόμενους στην κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων που θα εκδικαστούν στις 2.5.2023 και αιτήματος προσωρινής διαταγής που δεν εγκρίθηκε. «Η διοίκηση του Δήμου και ο Δήμαρχος -εκτός αν αυτονομείται ο αντιδήμαρχος Πρασίνου κ. Θεοτοκάτος- επέλεξε το “αποφασίζομεν, διατάσσομεν και πατάσσομεν” οποιαδήποτε αντίρρηση υπάρχει» είπε ο Μ. Τρεμόπουλος και ζήτησε από τους δημοτικούς συμβούλους να εκφράσουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους στους συλληφθέντες και την ομόθυμη καταδίκη της αστυνομικής βίας εφόσον ο Δήμαρχος διαφοροποιήθηκε δημόσια από τη στάση της αστυνομίας. «Είμαστε άνθρωποι των κινημάτων, υπέρ μιας πράσινης πόλης που καταθέτουν την αξιοπρέπειά τους και ζητούν τη συμπαράσταση από το Δημοτικό Συμβούλιο»; είπε ο Μ. Τρεμόπουλος.

Ακολούθως, συστάθηκε τριμελής επιτροπή για τη σύνταξη ενός σχεδίου ψηφίσματος το οποίο διαμορφώθηκε ως εξής: «Το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης καταδικάζει την άσκηση αστυνομικής βίας κατά 14 συμπολιτών μας, μεταξύ των οποίων ο συνάδελφος Δημοτικός Σύμβουλος Μιχάλης Τρεμόπουλος, κατά τη διάρκεια ειρηνικής διαμαρτυρίας ενάντια στην κοπή δένδρων στην πλατεία αρχαίας αγοράς και ζητά την απαλλαγή τους από κάθε κατηγορία. Επιπλέον, εξουσιοδοτεί τον πρόεδρο του ΔΣΘ να παραστεί στη δίκη των 14 πολιτών και να εκφράσει την παραπάνω βούληση του σώματος.» Η διοίκηση Ζέρβα όμως αξίωσε να μπει στο ψήφισμα η θέση ότι οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου (για την κοπή των δένδρων) θα πρέπει να γίνονται σεβαστές. Μάλιστα, χρησιμοποίησε το γεγονός ότι 5 από τους 14 συλληφθέντες αρνήθηκαν τη λήψη δακτυλικών αποτυπωμάτων ως απαράδεκτη, για να απορρίψει συνολικά το ψήφισμα. Επιπλέον, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Π. Λεκάκης καθυστέρησε τη συζήτηση του ψηφίσματος μέχρι τη 1 π.μ., ώστε να αδειάσει η αίθουσα απο τους διαμαρτυρόμενους πολίτες και δημιούργησε τεχνητή ένταση, ώστε να συσπειρώσει την παράταξη της πλειοψηφίας. Στην ονομαστική ψηφοφορία, που ζήτησε η Οικολογία Αλληλεγγύη, 17 Σύμβουλοι ψήφισαν κατά, 7 υπέρ και 2 λευκό. Ο Μ. Τρεμόπουλος αρνήθηκε να ψηφίσει. «Η άρνηση της διοίκησης Ζέρβα να υπάρξει οποιοδήποτε σχέδιο ψηφίσματος αποδεικνύει ότι αυτή είναι που ζήτησε από την αστυνομία και τους διωκτικούς μηχανισμούς να ασκήσουν βία εναντίον των ειρηνικά διαμαρτυρόμενων πολιτών”, δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Και επίσης, ότι αυτή καθοδηγεί τις αυταρχικές συμπεριφορές και επιθυμεί την εξάντληση της κατασταλτικής αυστηρότητας απέναντι σε όσους διαφωνούν με τις δενδροκτόνες επιλογές της”.

Στη συζήτηση του ψηφίσματος που κατέθεσε η ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ -ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ με άλλες παρατάξεις για συμπαράσταση προς τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Τρ. Μηταφίδη κατά την εκδίκαση στις 22-03-2023 της αγωγής που άσκησαν εναντίον του οι κληρονόμοι του Αθανάσιου Χρυσοχόου για προσβολή μνήμης νεκρού, ο Μ. Τρεμόπουλος είπε ότι είναι απαράδεκτη αυτή η ενέργεια που έχει ως σκοπό να καταργηθεί το δικαίωμα της διαφορετικής άποψης αλλά ταυτόχρονα να παραποιηθεί η ιστορική εκδοχή γεγονότων. Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αποφασίστηκε η μετονομασία της οδού Αθανασίου Χρυσοχόου, ο οποίος έχει κατηγορηθεί ως δωσίλογος, σε οδό Αλμπέρτου Ναρ. Το ψήφισμα εγκρίθηκε τελικά από το σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου.

Σχετικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, ο Μ. Τρεμόπουλος δεν υποστήριξε κανένα από τα τρία εναλλακτικά ψηφίσματα που κατέθεσαν οι παρατάξεις ΜΕΝΟΥΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΠΟΛΗχρωμη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και ΠΟΛΗ ΑΝΑΠΟΔΑ καθώς κανένα δεν συμπεριλαμβάνει συγκεκριμένες προτάσεις για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου. «Πρέπει να υπερασπιζόμαστε τον σιδηρόδρομο ως μέσο μεταφοράς και να συμβάλουμε στην αποκατάσταση της αξιοπιστίας του όχι μόνο στα λόγια αλλά και στην πράξη αφού θεραπευτούν μια σειρά από αδυναμίες που δεν είναι τυχαίες. Η κακοδαιμονία των σιδηροδρόμων έχει την αρχή της στη δεκαετία του 30, οταν στην Αμερική τα συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχανιών, των πετρελαϊκών εταιρειών και των εταιρειών ελαστικών αγόραζαν τις γραμμές τραμ μέσα στις πόλεις και τους σιδηρόδρομους, τα αντικαθιστούσαν με λεωφορεία, τα οποία στη συνέχεια εξάρθρωναν για να προωθήσουν τα ΙΧ. Το ίδιο επιδίωξαν και σε βάρος των σιδηροδρομικών μεταφορών προς όφελος των οδικών (ΙΧ, λεωφορεία, φορτηγά) που ήρθε και στην Ελλάδα μεταπολεμικά συνετέλεσε στο να μείνει απαξιωμένος και να μην εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος. Από τη δεκαετία του 80 και μετά τη σκυτάλη αυτών των συμφερόντων την πήραν οι εργολάβοι που έβαλαν εμπόδια για να φτάσουμε σήμερα στην ευθύνη ενός και μόνο ατόμου, ενός σταθμάρχη». Τελικά, υπερψηφίστηκε το ψήφισμα που στηρίχθηκε και από τους συμβούλους της πλειοψηφίας.

Στην κεντρική τοποθέτησή του στην 3η Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ανέπτυξε περισσότερο τις θέσεις της παράταξης σχετικά με τη σημασία του σιδηροδρόμου στον 21ο αιώνα. «Οι μεταφορές έρχονται πάνω σε ράγες τον 21ο αιώνα» τόνισε. Δυστυχώς όμως η εικόνα του σιδηρόδρομου έχει πληγεί σε μια χώρα που έτσι κι αλλιώς το σιδηροδρομικό της σύστημα συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο επικίνδυνων της Ευρώπης, αν και έχει χρηματοδοτηθεί για τον εκσυγχρονισμό του με 700 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο σταθμάρχης τοποθετήθηκε μέσω ενός πελατειακού συστήματος και αυτό αποτελεί ένα σύμπτωμα. Στη συνολική εικόνα όμως, διαπιστώνεται μια απαξίωση του σιδηροδρομικού συστήματος και υπάρχουν ευθύνες του πρώην υπουργού, κ. Αχ. Καραμανλή. Το 2019 η HELLENIC TRAIN απαλλάχτηκε από την υποχρέωση να προκαταβάλει ποσά για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών σε περίπτωση τραυματισμού ή θανάτου. Άρα μιλάμε για ένα προαναγγελθέν έγκλημα και μάλιστα δεν επιτρέπεται στις οικογένειες να  ανοίξουν τα σφραγισμένα φέρετρα και να τιμήσουν τους νεκρούς τους όπως τους αρμόζει. Πρέπει να υπάρξει μια σοβαρή αναβάθμιση του σιδηροδρόμου και να συνενωθούν ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ σε έναν ενιαίο οργανισμό με δημόσια εποπτεία και να εξαιρεθούν οι δαπάνες και οι προσλήψεις για τον σιδηρόδρομο από κάθε περικοπή για τα επόμενα 20 χρόνια. Αυτές είναι μερικές από τις προτάσεις του δημοτικού συμβουλίου που θα έπρεπε να κατατεθούν στο δημόσιο διάλογο, υποστήριξε ο Μ. Τρεμόπουλος.

Επανερχόμενος στο θέμα της κοπής των δένδρων στην πόλη, ο Μ. Τρεμόπουλος επανέλαβε ότι στις εισηγήσεις δίνεται μια γενική αιτιολόγηση και όχι ειδικές μελέτες για το κάθε δένδρο και ξεχωριστή έκθεση αυτοψίας από το Δασαρχείο. Ζητησε να γίνουν φυτεύσεις μεγάλων δένδρων και όχι άλλων δενδρυλίων. Η φυτευτική περίοδος τελειώνει σε λίγες μέρες και δεν απομένει χρόνος για τις 3.000 δενδροφυτεύσεις που υπόσχονται και έτσι κι αλλιώς είναι εξαιρετικά λίγες για το μέγεθος της πόλης. Για παράδειγμα, στη Νίκαια της Γαλλίας με πληθυσμό περίπου 1 εκατ. κατοίκους προγραμματίζεται η φύτευση 280.000 δένδρων μέχρι το 2026. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να φυτευτούν τουλάχιστον 250.000 δένδρα για να ανέβει η αναλογία πρασίνου από το 1,6 τ.μ. ανά κάτοικο στα 9 τ.μ. ανά κάτοικο που είναι η ελάχιστη επιτρεπτή. Τη στιγμή μάλιστα που η πόλη θρηνεί 245 άτομα το χρόνο από την ατμοσφαιρική ρύπανση. Έθεσε επίσης ερωτήματα για το τι γίνεται με τους κορμούς των δένδρων μετά την κοπή που, αντί να διατεθούν στους δημότες όπως λεει η διοίκηση, καταλήγουν σε συνεργάτη του εργολάβου που έχει αναλάβει την κοπή. Σύμφωνα με υπολογισμούς του καθηγητή της Δασοπονίας, κ. Ζιάγκα μόνο τα κομμένα δένδρα στην οδό Κρήτης ειχαν αξία περίπου 10.000 ευρώ, χωρίς να γνωρίζει κανείς πού διατέθηκαν. Πέρα όμως από τις κοπές, τα δένδρα κλαδεύονται με θανατηφόρο τρόπο και δεν μπορούν να επανέλθουν. Σύμφωνα και με πόρισμα του Συνήγορου του Πολίτη και το Γεωτεχνικό επιμελητήριο, δεν γίνεται ορθή διαχείριση του αστικού πρασίνου από τους Δήμους.

Συνεχίζοντας, ο Μ. Τρεμόπουλος αναφέρθηκε στη δημοσίευση των στρατηγικών στόχων του Δήμου που δημοσιεύτηκαν στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ από τους οποίους απουσιάζει παντελώς κάθε αναφορά στην ενίσχυση του πρασίνου.

Επίσης, αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του νερού με μια απαράδεκτη και υποκριτική διαβούλευση υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι σε αυτήν την πόλη έγινε μια πρωτοποριακή διαδικασία δημοψηφίσματος σχετικά με την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ. Κλείνοντας την τοποθέτησή του, αναφέρθηκε για άλλη μια φορά στην άρνηση της διοίκησης να στηρίξει το ψήφισμα υπέρ των 14 συλληφθέντων στην αρχαία αγορά καθώς η ίδια «είναι ουσιαστικά ηθικός αυτουργός της σημερινής επίθεσης και της ντροπιαστικής εικόνας της πόλης σε πανελλαδικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο».