Νομοσχέδιο για υδατοδρόμια: Τι αλλάζει για τους ΟΤΑ (έγγραφα)

Ψηφίσθηκε χθες το βράδυ από τη Βουλή το ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ  του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις», με το οποίο επέρχονται και αλλαγές στους ΟΤΑ. Συγκεκριμένα:

-Άδεια υδατοδρομίου χροηγείται και σε ΟΤΑ ή τα νομικά τους πρόσωπα σύμφωνα με τα άρθρα 5 (παρ1) και 1 παρ.7, όπου ορίζεται η έννοια του δημόσιου φορέα:

Άρθρο 1:

Καταργούνται τα πρόστιμα στους δήμους για τις πιάτσες ταξί

Παράλληλα, με το άρθρο 41 παρ.3 του νομοσχεδίου αντικαθίσταται το άρθρο 17 του ν.4530/2018, με το οποίο θεσπίστηκαν το 2018 πρόστιμα δεκάδων έως εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ ετησίως για τους Δήμους, εάν δεν προχωρούσαν σε καθορισμό θέσεων στάσης/στάθμευσης (πιάτσες) και αποεπιβίβασης για τα ταξί εντός προθεσμίας.

Στο πλαίσιο αντικατάστασης του άρθρο 17 λοιπόν, “εξαφανίζεται”το εδάφιο που ορίζει τα πρόστιμα στους Δήμους! Η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους εξηγεί το νέο τοπίο, αναφέροντας:«ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ επίσης, Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ στην περίπτωση μη καθορισμού των θέσεων στάσης/στάθμευσης (πιάτσες) Ε.Δ.Χ. Ταξί οχημάτων εντός της προβλεπόμενης, κατά περίπτωση, προθεσμίας.»

Επιπλέον, ενώ σήμερα κατά το άρθρο 17 η άσκηση της αρμοδιότητας ανήκει στους Δήμους (“οι Δήμοι υποχρεούνται”), με το Ν/Σ προστίθενται οι Περιφέρειες (“οι ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού υποχρεούνται”).

Αλλαγές που δεν αφορούν τους ΟΤΑ

Τέλος στο ψηφισθέν σχέδιο νόμου έχουν προβλεφθεί τέσσερις (γενικές) βασικές αλλαγές, σύμφωνα με τις οποίες:

1. Η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίων, η οποία στο κείμενο της διαβούλευσης είχε πενταετή διάρκεια με δυνατότητα ανανέωσης, θα μετατραπεί τελικώς σε αορίστου χρόνου υπό την προϋπόθεση ότι οι εγκαταστάσεις περνούν επιτυχώς τις προβλεπόμενες επιθεωρήσεις.

2. Η άδεια λειτουργίας θα χορηγείται για διάστημα που δεν θα μπορεί να είναι μικρότερο από τα 3 χρόνια. Δεν θα έχει συγκεκριμένη διάρκεια, αλλά θα προβλεφθούν προϋποθέσεις για τη διατήρησή της, στις οποίες θα περιλαμβάνεται το επιτυχές αποτέλεσμα στις επιθεωρήσεις αλλά και η εκτέλεση πτητικού έργου.

3. Σε περίπτωση που υπάρχουν μεταβολές προς έγκριση θα αρκεί η προσκόμιση στοιχείων για ό,τι μεταβάλλεται και δεν θα χρειάζεται να υποβάλλεται εκ νέου το σύνολο του φακέλου.

4. Θα προβλεφθούν βελτιωτικές κινήσεις απλοποίησης της αδειοδότησης των υδατοδρομίων, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος.
Εφόσον το σχέδιο νόμου ψηφιστεί σχετικά σύντομα, οι υπεύθυνοι της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», της μίας από τις δύο που δραστηριοποιούνται στον χώρο, δηλώνουν έτοιμοι να ξεκινήσουν τις πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα ακόμα και από την άνοιξη του 2017, υπό την προϋπόθεση να έχει δημιουργηθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων.

«ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ»: Σχέδια για δίκτυο με 31 προορισμούς

Σήμερα από τα υδατοδρόμια των οποίων την αδειοδότηση είχε αναλάβει η εταιρεία, πλήρως αδειοδοτημένα είναι δύο, αυτά της Κέρκυρας και των Παξών, ενώ σε τελικό στάδιο βρίσκεται και αυτό της Πάτρας. Στον προγραμματισμό της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» είναι και η αδειοδότηση των εγκαταστάσεων σε Ερείκουσα, Οθωνούς, Ρέθυμνο, Λαύριο, Ηράκλειο, Χερσόνησο, Χανιά, λίμνη Βεγορίτιδα, Αγ. Μαρίνα – Ραφήνα, Σίφνο, Πόρο, Ιο, Κατάκολο, Σύρο, Αγία Γαλήνη, Κάλυμνο, Λέρο, Λειψούς, Νάξο, Αμοργό, Ρόδο, Σύμη, Καστελόριζο, Κάρπαθο, Χάλκη, Πύλο, Καβάλα και Λουτράκι.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

ΟΤΑ, ΔΗΜΟΙ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ, ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ, ΑΛΛΑΓΕΣ, ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!