μπουτάρης-to-μεγαλύτερο-λάθος-μου-ότι-π-406536
ΔΗΜΟΙ | 22.11.2018 | 15:05

Μπουτάρης: To μεγαλύτερο λάθος μου ότι πήρα θέση για το Μακεδονικό -Κουράστηκα

Τους λόγους που τον οδήγησαν να μην είναι ξανά υποψήφιος για τον δήμο Θεσσαλονίκης, εξηγεί αυτή την ώρα σε έκτακτη συνέντευξη τύπου ο Γιάννης Μπουτάρης.

Τη θέση που διατύπωσε για το Μακεδονικό, χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο λάθος που έκανε στη θητεία του μέχρι τώρα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης.

Όπως είπε ο ίδιος, «η απόφασή μου να μην επαναδιεκδικήσω τον δήμο είναι καθαρά προσωπική. Είμαι 76 ετών κουράστηκα, ο δήμαρχος δεν είναι επάγγελμα, πρέπει να ανοίξουμε την πόρτα σε νέα πρόσωπα».

Αν έρθει κάποιος από τη Χρυσή Αυγή και μου πει θέλω να έρθω θα του πω “πάνε φάε ένα γαλακτομπούρεκο”, δεν με ενδιαφέρει. Πρέπει να ξεχάσουμε τα φαντάσματα του παρελθόντος, η Πρωτοβουλία είναι ποτάμι που ποτίζει, βρίσκεται μακριά από κομματικούς διαχωρισμούς, αυτό θα συνεχίσει να κάνει. Πρέπει να ψάξουμε να βρούμε τη διαδικασία επιλογής του επικεφαλής».

«Ας ξεκαθαρίσουμε εξαρχής ένα πράγμα: η απόφασή μου να μην διεκδικήσω τον Δήμο για την επόμενη τετραετία είναι καθαρά προσωπική», είπε χαρακτηριστικά. Όπως διευκρίνισε, η απόφασή του δεν σχετίζεται με φημολογούμενες «αρνητικές» δημοσκοπήσεις, αφού, όπως είπε, οι έρευνες κοινής γνώμης δείχνουν ιδιαίτερα θετική διάθεση προς τον ίδιον και προς την «Πρωτοβουλία». «Η απόφασή μου βασίζεται σε δύο πράγματα: Το ένα είναι ότι πιστεύω βαθύτατα ότι ο δήμαρχος δεν είναι επάγγελμα, είναι υπηρεσία. Γι’ αυτόν τον λόγο, δεν πρέπει να ξεπερνά τις δύο θητείες, που είναι ικανό διάστημα για να εφαρμόσει την πολιτική με την οποία εξελέγη. Το δεύτερο είναι ότι μετά από 16 χρόνια ενασχόλησης με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, κουράστηκα. Είμαι 76 χρονών. Ήρθε η ώρα να ανοίξουν οι πόρτες για νέο κόσμο, ν’ αλλάξουν τα πράγματα. Εγώ όχι μόνο δεν φοβάμαι τις αλλαγές, ίσα-ίσα τις επιζητώ. Όταν δεν προσπαθείς ν’ αλλάξεις τα πράγματα, είσαι συντηρητικός. Το θέμα είναι όμως να βελτιώνουμε την κατάσταση».

Αναφερόμενος στην «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη», επικεφαλής της οποίας είναι από την ίδρυσή της το 2005, επισήμανε ότι «όχι μόνο δεν θα διαλυθεί, αλλά θα διευρυνθεί κιόλας». Σ’ αυτή τη λογική, απηύθυνε κάλεσμα προς τα πολιτικά κόμματα να μην «κατεβάσουν» κομματικούς υποψηφίους αλλά να στηρίξουν αυτούς που θα προκρίνει η ίδια η πόλη. Δήλωσε ότι η «Πρωτοβουλία» και ο ίδιος θα συζητήσουν με όλους τους υποψηφίους και τις κινήσεις πολιτών στο πλαίσιο της διεύρυνσης της παράταξης, σημείωσε ότι θα συμφωνηθεί μια κοινά αποδεκτή διαδικασία ανάδειξης νέου υποψήφιου δημάρχου, και τόνισε: «Μέλη της ‘’Πρωτοβουλίας’’ είναι όλη η πόλη. Να σκεφτούν οι πολίτες ποιο είναι το καλύτερο για την πόλη. Έτσι να τα σταθμίσουν και να αποφασίσουν. Πρέπει να ξεχάσουμε τα φαντάσματα του παρελθόντος. Όπως το πράξαμε στην ‘’Πρωτοβουλία’’. Ποια θα είναι η συνέχειά της; Θα είναι οι κομματικοί διαχωρισμοί ή θα είμαστε εμείς οι πολίτες που θα πρέπει να ψηφίσουμε για το καλό της πόλης; Αν ο κόσμος θέλει η πόλη να προχωρήσει μπροστά, ας το σκεφτεί».

Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, ο Γιάννης Μπουτάρης, προχώρησε σε έναν σύντομο απολογισμό του έργου της διοίκησής του, αναφερόμενος ενδεικτικά στα εξής:

  • Εξωστρέφεια: 250 χιλιάδες διανυκτερεύσεις ξένων (2010), περίπου 3 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις ξένων (2017).
  • Οικονομική Εξυγίανση του Δήμου:
  • Υπερωρίες και εξαιρέσιμα στην Καθαριότητα: 4 εκ. Ευρώ (2010), περίπου 1 εκ. Ευρώ (2017). Εξοικονόμηση 3 εκ. Ευρώ ετησίως.
  • Δημοτικά Μέσα Ενημέρωσης: Προϋπολογισμός περίπου 7 εκ. Ευρώ (2010), 3,5 εκ. Ευρώ (2017). Συνολική εξοικονόμηση στην οκταετία, 27 εκ. Ευρώ.
  • Οφειλές προς προμηθευτές του Δήμου: 43 εκ. Ευρώ (2010), 7 εκ. Ευρώ (2017).
  • Δημοτικά Τέλη: Μείωση στην οκταετία, πάνω από 32%.
  • Εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης: Περίπου 100 εκ. ευρώ από ΕΣΠΑ, αρκετά εκατομμύρια από χορηγίες, όπως, ενδεικτικά, η δωρεά του ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».
  • Κοινωνική Πολιτική: δημιουργία κοινωνικών δομών, ενώ δεν υπήρχε τίποτα σχετικό. Φιλοξενεία για άστεγους, πρόσφυγες, συσσίτια σε συνεργασία με την εκκλησία, δομές για κακοποιημένες γυναίκες και ναρκομανείς. Μια πόλη πιο φιλική και πιο φιλόξενη για τους πληττόμενους πολίτες.
  • Δημόσιος Χώρος:
    • πάνω από 40 πεζοδρομήσεις και δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας.
    • νέοι δημόσιοι χώροι (όπως ο πεζόδρομος της Αγ. Σοφίας).
    • κανονιστικές αποφάσεις για τα τραπεζοκαθίσματα.
    • ελεγχόμενη στάθμευση: προσφέρει δωρεάν πάρκινγκ στους δημότες αλλά και δυνατότητα στάθμευσης σε επισκέπτες, περιορίζοντας τις άσκοπες μετακινήσεις και τον κυκλοφοριακό φόρτο, αλλά και την παράνομη στάθμευση.
  • Καθαριότητα:
  • υπογειοποίηση των κάδων: βαίνει προς ολοκλήρωση, μετά από τρία χρόνια, εξαιτίας γραφειοκρατικών δυσκολιών.
  • παραλάβαμε 7 λειτουργικά απορριμματοφόρα. Σήμερα, τα απορριμματοφόρα του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι 70.
  • Ανακύκλωση: από 0% το 2010, πλησιάζουμε το 20% του όγκου των απορριμμάτων (είμαστε πρώτοι στην Ελλάδα ανά κάτοικο).
  • Υπόλοιποι τομείς:
  • νέα αισθητική στα πολιτιστικά δρώμενα
  • νέα σχολεία και υποδομές για τον αθλητισμό
  • προγράμματα αστικής ανθεκτικότητας
  • νεανική επιχειρηματικότητα – προθερμοκοιτίδα OK!Thess
  • ηλεκτρονικές υπηρεσίες
  • δικαιώματα των μειονοτήτων και των ομοφυλοφίλων
  • στρατηγικό σχέδιο, μέσα από ανοικτό διάλογο με την κοινωνία της πόλης
  • νέες αναπλάσεις σε δρόμους και πάρκα που επίκεινται τους επόμενους μήνες
  • Μουσείο Ολοκαυτώματος Ελλάδας: Διεθνές ίδρυμα με έδρα τις Βρυξέλλες Βελγίου, αναφέρεται στον Σεφαραδίτικο Εβραϊσμό, μοναδικό στον κόσμο. Θα ξεκινήσει να χτίζεται στις αρχές του 2019 στα δυτικά της πόλης, αναβαθμίζοντάς την. Η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη, όχι μόνο για την ανέγερση αλλά και για τη λειτουργία του. Είναι Οργανισμός ανεξάρτητος, αλλά απόλυτα συνυφασμένος με τον Δήμο. Η δημιουργία του θα έχει θετικές συνέπειες και στην ανάπτυξη καλών σχέσεων με τον προοδευτικό κόσμο παγκοσμίως.

Κλείνοντας, ο Δήμαρχος επισήμανε ότι υπήρξαν και λάθη που στοίχισαν στον ίδιον και στη διοίκησή του, ενώ σημείωσε ότι παραμένει η ανάγκη για θεσμικές αλλαγές ώστε να βελτιωθεί ουσιαστικά η κατάσταση στους δήμους. Υπενθύμισε, εξάλλου, ότι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες υλοποιήθηκε το έργο της διοίκησής του ήταν ιδιαίτερα δυσμενείς, αναφέροντας ενδεικτικά την υποχρηματοδότηση των δήμων, με τις κρατικές επιχορηγήσεις να είναι μειωμένες κατά 60% σε σύγκριση με το 2010, και με τις αθρόες αποχωρήσεις προσωπικού να έχουν ως αποτέλεσμα τη μεγάλη μείωση του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου Θεσσαλονίκης.