υπέρ-της-επέκτασης-του-golden-hall-ο-πατούλης-ε-98690
ΔΗΜΟΙ | 09.08.2016 | 19:15

Υπέρ της επέκτασης του Golden Hall ο Πατούλης – Ενέκρινε περιβαλλοντική μελέτη

Την έντονη διαφωνία της, εκφράζει η παράταξη “Ενότητα, Ανατροπή και Έργο για το Μαρούσι”, με την επέκταση των δραστηριοτήτων της Lamda στο Golden Hall κατά 25.000 τμ ακόμα.
Οπως αναφέρει η δημοτική παράταξη, η επέκταση του Golden Hall, αποτελέσει άλλο ένα χτύπημα «στην τοπική αγορά»της πόλης, μέσα στην κρίση.
Ο Πατούλης «υιοθέτησε τα επιχειρήματα της εταιρείας»
Οπως σημειώνει η παράταξη “στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου στις 4/8/2016, η παράταξη του κ. Πατούλη υπερψήφισε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την έγκριση της συγκεκριμένης επέκτασης».
Η “Ενότητα, Ανατροπή και Έργο για το Μαρούσι” θεωρεί «πώς ένα τόσο σημαντικό ζήτημα για τους δημότες Αμαρουσίου θα έπρεπε να είχε έρθει προς συζήτηση και ψήφιση πολύ νωρίτερα από τις 4/8.  Η Δημοτική Αρχή με τη στάση της οδήγησε σε υποβάθμιση του θέματος και δεν απέδειξε έμπρακτα πώς στηρίζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της πόλης.
Οπως σημειώνει σσε σχετική ανακοίνωση της, η δημοτική παράταξη: «Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου στις 4/8/2016, ημερομηνία η οποία δημιουργεί πολλά ερωτηματικά, τέθηκε προς ψήφιση η γνωμοδότηση σχετικά με την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επέκταση των δραστηριοτήτων της Lamda στο Golden Hall κατά 25.000 τμ ακόμα.
Με τις ψήφους της παράταξης Πατούλη η μελέτη υπερψηφίστηκε παρότι οι πολίτες του Αμαρουσίου έχουν δηλώσει κάθετα την αντίθεση τους στην εγκατάσταση και άλλων υπερτοπικών εμπορικών δραστηριοτήτων στην πόλη μας.
Στην ουσία ο κ. Δήμαρχος αδυνατώντας να αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης υιοθέτησε τα επιχειρήματα της Lamda η οποία μεταξύ άλλων, υποστηρίζει ότι το Golden Hall «έχει ήδη συμβάλει καθοριστικά στην εμπορική αναβάθμιση της περιοχής του Αμαρουσίου σε σχέση με άλλες παραδοσιακές εμπορικές αγορές της πόλης»(εννοεί της Αθήνας).

Με βάση αυτή τη λογική οι έμποροι της πόλης θα πρέπει να ευγνωμονούν τη Lamda γιατί χωρίς αυτήν η κατάσταση τους θα ήταν δεινότερη από τη σημερινή.

Αποδείχθηκε έτσι με τον καλύτερο τρόπο, ότι οι διακηρύξεις της δημοτικής αρχής για στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κέντρου δεν είναι παρά κούφια λόγια και ότι προέχουν τα συμφέροντα της Lamda και των μεγάλων «αφεντικών».

Στις τοποθετήσεις τους ο επικεφαλής της παράταξης Λ. Μαγιάκης και η δημοτική σύμβουλος Αικ. Ψάλτη ανέπτυξαν με επιχειρήματα

Τη σκανδαλώδη παραχώρηση από το ΤΑΙΠΕΔ για 90 χρόνια έναντι εξευτελιστικά χαμηλού τιμήματος

Τις οικονομικές περιβαλλοντικές κοινωνικές κυκλοφοριακές επιπτώσεις από την επέκταση των δραστηριοτήτων του Golden Hall σε βάρος των κατοίκων και των εμπόρων της πόλης

Την πρόσθετη επιβάρυνση του Δήμου για τη διασφάλιση των αναγκαίων υπηρεσιών, συνοδών έργων για την ανακούφιση των περιοχών αμιγούς κατοικίας που πλήττονται, συντήρηση και επέκταση των υποδομών, της δημοτικής συγκοινωνίας συμπεριλαμβανομένης

Την απομείωση των εσόδων του Δήμου κατά 1,8εκ. ετησίως μετά την κατάργηση του τέλους 2% επί του τζίρου των επιχειρήσεων.

Ζήτησαν την πλήρη αποκατάσταση της περιβαλλοντικής ισορροπίας στην πόλη και ιδιαίτερα στις γειτονιές που πλήττονται από τη λειτουργία του υπερτοπικού κέντρου με την θεσμοθετημένη επιβολή αντισταθμιστικών τελών στις επιχειρήσεις.

Τέλος να σημειώσουμε ότι προκλητική ήταν η στάση εκπροσώπων της εταιρίας που παρευρέθησαν στη συνεδρίαση (μεταξύ αυτών και ο αλήστου μνήμης στενός συνεργάτης του Τζανίκου, μελετητής της Lamda, πρώην (?) τεχνικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, αρχιτέκτονας κ. Σπ. Τσαγκαράτος).

Έγινε φανερό ότι τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα με τις ευλογίες των δανειστών, την αδυναμία της κυβέρνησης να αντισταθεί και τη σύμπραξη τοπικών παραγόντων, βλέπουν την κρίση σαν ευκαιρία για ακόμα μεγαλύτερα κέρδη υφαρπάζοντας στην ουσία δημόσια περιουσία σε πολύ χαμηλές τιμές”.

Δείτε αναλυτικά την ομιλία του επικεφαλής της παράταξης Λ. Μαγιάκης “Ενότητα, Ανατροπή και Έργο για το Μαρούσι”,

“Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Το σημερινό θέμα εισάγεται προς συζήτηση ως τελευταίο θέμα της ημερήσιας διάταξης, της δεύτερης συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, που γίνεται στις 4 Αυγούστου 2016, ενώ έχει τεθεί τουλάχιστον από τις 17-3-2016 μετά την αντίστοιχη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου για το ίδιο θέμα, καθώς και με ερώτηση της παράταξης μας προς τη Δημοτική Αρχή από τον Απρίλιο του 2016.

ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΟΡΙΣΟΥΜΕ ΤΗ ΛΕΞΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ (ΚΟΙΝΩΣ ΘΑΨΙΜΟ) ΕΝΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ.

Είναι φανερό ότι η Δημοτική Αρχή αποφεύγει να τοποθετηθεί ευθέως στο θέμα επειδή στην ουσία συμφωνεί, δεν θέλει όμως και να έλθει σε αντίθεση με το κοινό αίσθημα που έχουν όλοι οι πολίτες ότι

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΥΠΕΡΤΟΠΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ

Παρόλο που δεν θέλω να καταναλώσω το χρόνο μου δεν μπορώ να μην αναφερθώ με δυο λόγια στη σκανδαλώδη παραχώρηση του ακινήτου στη Lamda.

Αναλυτικότερα, με την πρώτη σύμβαση του 2007 μεταξύ Lamda και ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ για την παραχώρηση των 75.000 τμ του Golden Hall προβλέπονταν ενοίκιο 8 εκατ. ευρώ  κατ’ έτος για 40 χρόνια. Η δεύτερη όμως σύμβαση με το ΤΑΙΠΕΔ το 2013 έφερε τα πάνω κάτω. Με αυτή, για τα 100.000 τμ του συνολικού πλέον ακινήτου, προβλέπεται ενοίκιο 81 εκατ. ευρώ για 90 χρόνια. Δηλαδή με αναγωγή σε τμ 12 φορές λιγότερο ενοίκιο από αυτό που είχε αρχικά καθοριστεί το 2007.

Το 2013 σε εφαρμογή μνημονιακών νόμων εκδόθηκε το Π.Δ με το οποίο εγκρίθηκε το ΕΣΧΑΔΑ και η συνοδευτική μελέτη στρατηγικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων όπως προβλεπόταν από το μεσοπρόθεσμο(Ν. 3986/2011) για την εκποίηση των δημόσιων ακινήτων από το ΤΑΙΠΕΔ.

Και τότε, όπως και τώρα, η δημοτική αρχή προτίμησε να μην ασχοληθεί με το θέμα, παρόλο που αυτό συζητήθηκε και τότε στην Περιφέρεια του κ. Σγουρού και στις 24/7/2012 το περιφερειακό συμβούλιο γνωμοδότησε, κατά πλειοψηφία, θετικά για τη μελέτη στρατηγικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Δεν έκρινε επίσης σκόπιμο, να τοποθετηθεί όταν στις 13-1-2011 η ΡΑΕ έδινε άδεια ίδρυσης στην πόλη του Αμαρουσίου σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 2 MW μέσα στο Golden Hall για διάρκεια 25 χρόνων με τις ανάλογες περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην πόλη.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Για το θέμα των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και ιδιαίτερα του κυκλοφοριακού που θα οξυνθεί ακόμα περισσότερο από ότι είναι σήμερα στην περιοχή θα σας μιλήσει αναλυτικά η κα Ψάλτη.

Επιτρέψτε μου όμως να επικεντρωθώ περισσότερο στις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις που θα φέρει στην πόλη η επέκταση της λειτουργίας του Golden Hall.

Αναφέρεται στη μελέτη ότι στην περιοχή λειτουργούν υπερτοπικά κέντρα όπως

• Αθλητικές εγκαταστάσεις εθνικού και μητροπολιτικού επιπέδου με διεθνή σημασία (Ο.Α.Κ.Α.)

• Νοσηλευτήρια (ΥΓΕΙΑ, ΜΗΤΕΡΑ, ΙΑΣΩ)

• Εγκαταστάσεις εκθεσιακού χαρακτήρα (HELEXPO)

• Εμπορικά κέντρα λιανικού εμπορίου (π.χ. THE MALL, CARREFOUR)

• Γραφεία δημόσιας και ιδιωτικής διοίκησης (με χαρακτηριστικότερα εκείνα του ΟΤΕ και της COSMOTE)

• Ιδιωτικά σχολεία (Ζηρίδη, Γερμανική Σχολή) και σχολές ανώτατης εκπαίδευσης (ΣΕΛΕΤΕ, Σχολή Χωροφυλακής)

• Διάφορα ιδρύματα και κέντρα ψυχαγωγίας.

Ξεχνούν (σκόπιμα?) το Υπουργείο Παιδείας και το παρακείμενο Υπουργείο Υγείας ενώ αποκρύπτουν ότι η περιοχή γειτνιάζει άμεσα με περιοχές αμιγούς κατοικίας Αγ. Θωμάς, Αγ. Φιλοθέη, Παράδεισος, Χαλάνδρι, Ν. Ιωνία, Ηράκλειο.

Εντελώς συμπτωματικά η μελέτη δεν αναφέρεται καθόλου στις επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή από τη λειτουργία της Αττικής οδού.

Και βέβαια όταν συντάχθηκε η μελέτη ήταν άγνωστη και η πιθανότητα δημιουργίας καζίνο στην περιοχή Δηλαβέρη.

Αντίθετα στο κεφάλαιο 2 επικεντρώνεται στα οφέλη της πόλης του Αμαρουσίου αναφέροντας:

Η συγκέντρωση των ως άνω χρήσεων στην άμεση και ευρύτερη περιοχή του Έργου συμβάλουν καθοριστικά στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη του τομέα των υπηρεσιών στην περιοχή, και σε ένα ευρύτερο πλαίσιο στην ανάδειξη του μητροπολιτικού χαρακτήρα του Δήμου Αμαρουσίου και της υπερτοπικής του σημασίας.

Στο στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου συμφωνήσαμε ότι η κατεύθυνση για την πόλη είναι η τόνωση του προαστιακού της χαρακτήρα σε αντίθεση με αυτά που αναφέρονται για την υπερτοπική του σημασία.

Ειδικότερα με την προσθήκη των προτεινόμενων χρήσεων του Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης (ΦΕΚ 336/23.09.2013) στο δημόσιο Ακίνητο IBC-Golden Hall, θα υπάρχει το μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων, που δίνει ιδιαίτερο νόημα στις γειτονικές αθλητικές εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ, καλύπτει και άλλες εξυπηρετήσεις (εμπόριο, παιδική αναψυχή, πολιτιστικές δράσεις), ενώ αποτελεί ένα ιδιαίτερης σημασίας τμήμα του ενιαίου συμπλέγματος του κέντρου της πόλης, προσφέροντας στο Δήμο Αμαρουσίου τη δυνατότητα αναβάθμισης και τόνωσης του ρόλου και του χαρακτήρα του σύμφωνα με τα προαναφερθέντα.

Αναφέρεται δηλαδή ότι η λειτουργία του θα είναι ενιαία με το εμπορικό κέντρο της πόλης που θα αναβαθμιστεί ο ρόλος και ο χαρακτήρας του.

Δεν χρειάζεται εδώ να επισημάνω ότι από την εμπειρία τόσων χρόνων έχει συμβεί το εντελώς αντίθετο. Οι επισκέπτες του εμπορικού κέντρου δεν έχουν καμία επαφή με το εμπορικό κέντρο της πόλης.

Αντίθετα προσελκύονται και πολλοί Μαρουσιώτες που διαφορετικά θα επισκέπτονταν το παραδοσιακό κέντρο της πόλης.

Αντί λοιπόν για όφελος ο Δήμος είναι υποχρεωμένος, όπως και το κάνει, να ξοδέψει πολλά εκατομμύρια για να υποστηρίξει

Τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κέντρου με δράσεις και μελέτες

Την ανάπλαση των υποδομών (βιοκλιματική, πάρκινγκ)

Την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων( Μελέτες και έργα)

Την αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης

Την αντιμετώπιση των βανδαλισμών και της μικροεγκληματικότητας που αναπτύσσεται από την προσέλευση των επισκεπτών

Σημειώνεται ότι η λειτουργία του Έργου, πέρα από τα προφανή οικονομικά οφέλη (θέσεις εργασίας, εισφορές στο Δημόσιο και το Δήμο) έχει ήδη συμβάλει καθοριστικά στην εμπορική αναβάθμιση της περιοχής του Αμαρουσίου σε σχέση με άλλες παραδοσιακές εμπορικές αγορές της πόλης(εννοεί της Αθήνας).

Για το θέμα της εμπορικής αναβάθμισης μιλήσαμε παραπάνω.

Για το θέμα της αντιμετώπισης της ανεργίας στο Δήμο θα προκαλούσαμε τη διεύθυνση του Golden Hall να μας πει πόσοι από τους σημερινούς 1540 εργαζόμενους είναι από το Μαρούσι για να κρίνουμε και για το μέλλον. Ας μην παίζουν με την αγωνία των ανέργων!

Τέλος για τα ανταποδοτικά τέλη μόλις πριν λίγα χρόνια καταργήθηκε το τέλος 2% με αποτέλεσμα τα έσοδα του δήμου να περιοριστούν στο 30% των προηγουμένων και να είναι προβληματικό αν καλύπτουν το κόστος των υπηρεσιών που προσφέρονται από το Δήμο. (Απορρίμματα, Ηλεκτροφωτισμός, Πράσινο, συντήρηση οδικού δικτύου, δημοτική συγκοινωνία).

Ας σημειωθεί τέλος ότι ακόμα και αυτοί οι ελλιπείς περιβαλλοντικοί περιορισμοί που προβλέπονται από τη ΜΠΕ στην πράξη καταστρατηγούνται αφού δεν υπάρχει συγκροτημένος έλεγχος από τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας και του Κράτους για την ορθή και συνεπή τήρηση τους και ο Δήμος δεν έχει καμία δυνατότητα ελέγχου.

Αποδεικνύεται από τα παραπάνω ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση ευνοείται σκανδαλωδώς

Με το πολύ μικρό τίμημα της παραχώρησης από το Δημόσιο (Βλ. Ελληνικό)

Με την επιβάρυνση του Δήμου για τη διασφάλιση των αναγκαίων υποδομών της δημοτικής συγκοινωνίας συμπεριλαμβανομένης

Με την έμμεση επιβάρυνση των δημοτών για την αντιμετώπιση από το Δήμο των δυσμενών περιβαλλοντικών επιπτώσεων και τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρηματιών

Με τη μεταφορά μέρους της εμπορικής κίνησης από το κέντρο της πόλης προς τα καταστήματα του εμπορικού κέντρου

Ο Δήμος ως να μην έχει αντιληφθεί τη σοβαρότητα της κατάστασης, αδυνατεί μέχρι σήμερα να καταστρώσει και εφαρμόσει σχέδια ανάσχεσης των επιπτώσεων προς όφελος των κατοίκων και του μικρομεσαίου εμπορίου.

Αντίθετα σε ορισμένες περιπτώσεις ανέχεται χωρίς να προβάλλει καμία αντίσταση την καταστρατήγηση θεσμοθετημένων χρήσεων γης που αντικειμενικά εξυπηρετούν επιχειρηματικά συμφέροντα

Το επίσημο Κράτος – Πολιτεία στα πλαίσια του Συντάγματος ενώ όφειλε να μελετήσει τρόπους βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων και να κάνει πράγματα που τελικά και με επιλεκτικό τρόπο δεν έγιναν στο παραγωγικό χρόνο της πρόληψης, επιδεικνύει μηδενική βαρύτητα για τα θέματα του περιβάλλοντος στην ευρύτερη περιοχή και έχει αφήσει τους κατοίκους να ζουν σε περιβάλλον εχθρικό και ακατάλληλο για κατοικία , περιβάλλον που έχουν διαμορφώσει οι υπερτοπικές – παράνομες επιχειρήσεις που δρουν και επιχειρούν χωρίς κανόνες.

Το δημοτικό Συμβούλιο οφείλει να αντισταθεί και να μην εγκρίνει τη ΜΠΕ.

Να διεκδικήσει από το Κράτος να σταθμίσει στη λεπτομέρειά του τη περιβαλλοντική ,οικονομική κοινωνική και κυρίως την αποθετική βλάβη που έχει υποστεί το περιβάλλον στην περιοχή στα δώδεκα τελευταία χρόνια.

Να εκπονήσει μελέτη αξιολόγησης της βιωσιμότητας και επαναφοράς του περιβάλλοντος στη πρωτύτερη καλή κατάσταση με συγκεκριμένο / αποτελεσματικό και βιώσιμο σχέδιο δράσης έναντι της γενικευμένης υποβάθμισης που έχει υποστεί η ευρύτερη περιοχή και να επιβάλλει αντισταθμιστικά οφέλη στις επιχειρήσεις για να χρηματοδοτηθούν οι δράσεις αυτές.

Μέχρι τότε να επιβάλει στις κερδοφόρες επιχειρήσεις του υπερτοπικού κέντρου αυξημένα δημοτικά τέλη όπως ο νόμος του επιτρέπει.

Αν και γνωρίζουμε ότι η υπόθεση έχει δρομολογηθεί εν τούτοις μια ομόφωνη αρνητική ψήφος του Δημοτικού Συμβουλίου θα σηματοδοτήσει την πρόθεση αυτής της πόλης να μην ανεχθεί άλλο την πολεοδομική και οικονομική ασφυξία που της επιβάλλεται προκειμένου να εξυπηρετηθούν στο όνομα της Ανάπτυξης τα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων και οι μνημονιακές δεσμεύσεις των Κυβερνήσεων”.