γέφυρα-ρίου-αντιρρίου-έντεκα-δήμαρχ-1135580
ΔΗΜΟΙ | 10.02.2023 | 10:10

Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου: Έντεκα δήμαρχοι ζητούν μείωση των διοδίων της

Μείωση των διοδίων της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου ζητούν δήμαρχοι της περιοχής.

Πιο συγκεκριμένα, επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή έστειλαν χθες έντεκα (11) Δήμαρχοι των Δήμων της Αχαΐας, της Αιτωλοακαρνανίας και της Φωκίδας, των οποίων οι δημότες και οι εργαζόμενοι, πλήττονται από τις αυξήσεις και τις υπέρογκες τιμές των διοδίων της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.

Μάλιστα, οι δήμαρχοι ζητούν συνάντηση με τον υπουργό για το θέμα.

Τι αναφέρει η επιστολή

Κύριε Υπουργέ,

Αιτούμαστε τον άμεσο προγραμματισμό μίας συνάντησης μαζί σας, προκειμένου να σας εκθέσουμε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δημότες μας, καθώς και οι εργαζόμενοι που αναγκάζονται να χρησιμοποιούν σε σταθερή βάση τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, λόγω των υπέρογκων τιμών των διοδίων της Γέφυρας Α.Ε.

Θεωρούμε ότι από πλευράς σας, πρέπει να παρέμβετε, ώστε να δοθεί λύση και να υπάρξει σοβαρή μείωση του κόστους διέλευσης.

Παραθέτουμε το κοινό ψήφισμα των Δημάρχων Αγρινίου, Αιγιάλειας, Ακτίου – Βόνιτσας, Αμφιλοχίας, Δωρίδος, Θέρμου, Καλαβρύτων, Μεσολογγίου, Ναυπάκτου, Ξηρομέρου και Πατρέων:

«Σε πρόσφατη απόφαση της εταιρείας που εκμεταλλεύεται τη λειτουργία της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης», αναφέρεται αύξηση των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου του 2023.

Παρά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργου Καραγιάννη, ότι η εταιρεία θα προβεί σε ακύρωση της αύξησης κατά 22% του κόστους διέλευσης για τους συνδρομητές e-pass, στην ουσία, ο τρόπος με τον οποίο η Γέφυρα θα προβαίνει στις χρεώσεις του νέου προγράμματος ανά διέλευση, όχι μόνο δεν το καθιστά φθηνότερο από το αντίστοιχο e-pass του 2022, αλλά επί της ουσίας θα είναι ακριβότερο. Επιπλέον, η εταιρεία αναγκάζει τους εργαζόμενους να προκαταβάλλουν ένα μεγάλο μέρος του μηνιαίου κόστους του προγράμματος, ασχέτως εάν θα πραγματοποιήσουν ή όχι όλες τις διελεύσεις.

Συνεπώς, επιβάλλεται να υπάρξει ουσιαστική μείωση του κόστους για τους εργαζόμενους και όσους χρησιμοποιούν τη Γέφυρα σε σταθερή βάση, χωρίς τους περιορισμούς των διάφορων e-pass, καθώς επίσης επιβάλλεται να υπάρξει περαιτέρω ελάφρυνση των κάθε είδους διερχομένων από την εν λόγω γέφυρα, καθώς το κόστος διέλευσης είναι κατά κοινή ομολογία υπέρογκο.

Αυτό συνάδει αφενός με την αναγκαιότητα προσαρμογής στη δύσκολη οικονομική πραγματικότητα που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία του ελληνικού λαού και των εργαζομένων, λόγω της ενεργειακής κρίσης και της γενικευμένης ακρίβειας, ιδίως στα βασικά είδη διαβίωσης. Αφετέρου, η τιμολογιακή πολιτική αναφορικά με το κόστος διέλευσης απ’ τη Γέφυρα, θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί και σε κάθε περίπτωση να βαίνει μειούμενο και όχι σταδιακά αυξανόμενο, πράγμα που συμβαίνει όλη αυτή την περίοδο, από την κατασκευή της ως σήμερα.

Η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» – αυτό το μεγαλεπήβολο έργο – δημιουργήθηκε για να ενώνει τις κοινωνίες εκατέρωθεν αυτής και όχι να τις χωρίζει. Γι’ αυτό επιβάλλεται να είναι δυνατή η χρήση της από το σύνολο της κοινωνίας και όχι να αποτελεί ένα ακόμη δυσβάσταχτο φορτίο ανάμεσα σε τόσα άλλα, που επιβαρύνουν την κοινωνία και ειδικά τους πιο αδύναμους οικονομικά πολίτες.