αυτοκίνητο-χτύπησε-μαθητή-έξω-από-σχο-1031271
ΔΗΜΟΙ | 21.09.2022 | 07:54

Αυτοκίνητο χτύπησε μαθητή έξω από σχολείο της Βούλας

Τροχαίο με θύμα ένα μαθητή σημειώθηκε το πρωί της Δευτέρας στη Βούλα.
Ειδικότερα, αυτοκίνητο χτύπησε μαθητή, με αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό του έξω από σχολείο, επί της οδού Προόδου.

Σε επίσημη ανακοίνωση προχώρησε ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, μετά το συμβάν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Την μεγάλη λύπη και ανησυχία της εκφράζει η Δημοτική Αρχή του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης για το χθεσινό τροχαίο ατύχημα που προκάλεσε τον τραυματισμό μαθητή του 2ου Γυμνασίου Βούλας. Όπως πληροφορηθήκαμε ο μαθητής έχει υποστεί κάταγμα στο μετατάρσιο του δεξιού πέλματος από αυτοκίνητο που έστριβε στην Οδό Προόδου και θα επιστρέψει στα μαθήματα του εντός των επόμενων ημερών.

Η οδική ασφάλεια και ειδικά στους δρόμους περιμετρικά των σχολικών μας συγκροτημάτων είναι μείζονος σημασίας και απόλυτης προτεραιότητας θέμα για τη Δημοτική Αρχή. Για το λόγο αυτό έχουν ήδη διοργανωθεί δράσεις προαγωγής της οδικής ασφάλειας αλλά και εκπαίδευσης των οδηγών σε συνεργασία με κορυφαίους εξειδικευμένους οργανισμούς όπως είναι το ΙΟΑΣ – Πάνος Μυλωνάς (Ίδρυμα Οδικής Ασφάλειας) ενώ η οδική σήμανση στα σχολεία μας συμμορφώνεται απόλυτα με τα προβλεπόμενα στην νομοθεσία στα περισσότερα σχολεία μας.

Επειδή όμως η διοίκηση του Δήμου θεωρεί πως οι απαιτήσεις του νόμου δεν αρκούν για την αποτελεσματική προστασία των μαθητών κατά τις μετακινήσεις τους από και προς τα σχολεία, έχουν προγραμματιστεί και υλοποιηθεί σε κάποιες περιπτώσεις σειρά τεχνικών έργων για την επαύξηση του επιπέδου προστασίας των παιδιών.

Στο συγκεκριμένο σχολείο, έχει ήδη από 2017, εκπονηθεί μελέτη για την κατασκευή υπερυψωμένων διαβάσεων και το στένεμα του οδοστρώματος προκειμένου να μειωθεί η ταχύτητα των διερχόμενων αυτοκινήτων στα πλαίσια ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης του Δήμου.

Λόγω της υπερβολικής γραφειοκρατίας που καθυστερεί τα περισσότερα μεγάλα δημόσια έργα της χώρας μας, η συγκεκριμένη παρέμβαση από το σχεδιασμό της το 2016 ξεκινάει να υλοποιείται τις αμέσως επόμενες μέρες. Για να γίνει κατανοητή η διαδικασία και ο βαθμός δυσκολίας υλοποίησης του έργου, σας παραθέτουμε αναλυτικά όλα τα απαιτούμενα βήματα, από την αρχική απόφαση μέχρι τη σημερινή υλοποίηση:

Φεβρουάριος 2016 – Ανάθεση – Έναρξη εκπόνησης κυκλοφοριακής μελέτης

Ιούνιος 2017 – Ολοκλήρωση Α’ Φάσης κυκλοφοριακής μελέτης

2 Φεβρουαρίου 2017 – Έγκριση Α’ φάσης κυκλοφοριακής μελέτης με την υπ’ αριθμ 380/2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Δεκέμβριος 2017 – Έγκριση από Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής

29 Δεκεμβρίου 2017 – Δημοσίευση ΦΕΚ έγκρισης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων

6 Φεβρουαρίου 2019 – Ολοκλήρωση Β’ Φάσης κυκλοφοριακής μελέτης και έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο με την υπ΄ αριθμ. 44/2019 απόφαση του.

18 Φεβρουαρίου 2019 – Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για την ανάθεση μελέτης για τη σηματοδότηση της διασταύρωσης Σωκράτους – Βουλιαγμένης (υπ΄αριθμ 77/2019 απόφαση)

24 Δεκεμβρίου 2019 – Έγκριση Β’ φάσης μελέτης από τον ΟΑΣΑ λόγω ύπαρξης υπερυψωμένων διαβάσεων.

18 Φεβρουαρίου 2020 – Έγκριση από Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής.

26 Φεβρουαρίου 2020 – Έγκριση μελέτης τροποποίησης σηματοδότησης Οδού Σωκράτους και Βουλιαγμένης .

Σεπτέμβριος 2020 – Έγκριση μελέτης από Διεύθυνση Οδικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής.

Οκτώβριος 2020 – Σύνταξη και έγκριση τευχών δημοπράτησης έργου από την Τεχνική Διεύθυνση του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης.

28 Δεκεμβρίου 2020 – Έγκριση όρων δημοπράτησης με την υπ αριθμ. 496 / 2020 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Μάρτιος 2021 – Δημοπράτηση έργου υλοποίησης κυκλοφοριακών μελετών και συγκεκριμένα:

– 23 Φεβρουαρίου 2022 κατάθεση προσφορών και

– 2 Μαρτίου 2022 αποσφράγιση προσφορών

Ιούνιος 2022 – Προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ολοκλήρωση δημοπρασίας.

Ιούλιος 2022 – Υπογραφή σύμβασης με εργοληπτική εταιρία.

Σεπτέμβριος 2022 – Έναρξη έργου

Πλέον έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες ενέργειες και εντός των προσεχών ημερών ξεκινάει επιτέλους η κατασκευαστεί του έργου με παρεμβάσεις αντίστοιχες μ’ αυτές που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα στα 2 σχολικά συγκροτήματα της Βουλιαγμένης στην οδό Ιάσωνος.

Παρακαλούμε ωστόσο όλους τους οδηγούς να οδηγούν με προσοχή και υπευθυνότητα, ειδικότερα στις περιοχές με συχνή διέλευση μαθητών και μα τηρούν απαρέγκλιτα τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ο Δήμαρχος και η Δημοτική Αρχή στο σύνολο της, εύχονται στον τραυματία μαθητή περαστικά και γρήγορη επιστροφή στις καθημερινές του δραστηριότητες, ελπίζοντας να είναι αυτό το τελευταίο τροχαίο ατύχημα με τραυματισμό».

Για αναλγησία, αδιαφορία και κοροϊδία κάνει λόγο με ανακοίνωσή της η Λαϊκή Αυσπείρωση:

“Το τροχαίο ατύχημα με τον τραυματισμό παιδιού στην οδό Προόδου έξω από το 2ο Γυμνάσιο Βούλας, το 2ο Λύκειο Βούλας και το 3ο Νηπιαγωγείο, ήταν μια προδιαγεγραμμένη εξέλιξη.
Ευχόμαστε ταχεία ανάρρωση στο παιδί και εκφράζουμε την ελπίδα να μην υπάρξει άλλο ατύχημα. Το ατύχημα αυτό δεν ήταν το πρώτο, ελπίζουμε να είναι το τελευταίο.
Εδώ και χρόνια, με πολλές παρεμβάσεις και στο δημοτικό συμβούλιο και στη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έχουμε ζητήσει από τη Διοίκηση του δήμου να βρεθεί μία λύση για να μην κινδυνεύει η ζωή μαθητών, καθηγητών και γονιών. Δυστυχώς, αποτέλεσμα κανένα…
Μία από τις τελευταίες μας παρεμβάσεις ήταν σε συνεδρίαση της Σχολικής Επιτροπής τον Οκτώβρη του 2021, σχεδόν έναν χρόνο πριν, και στην οποία τέθηκε το θέμα από εκπροσώπους της Ενωσης Γονέων και Κηδεμόνων. Η απάντηση που πήραμε τότε από αρμόδιο της Διοίκησης, ήταν ότι το θέμα θα διευθετηθεί σύντομα… Μάλιστα, τότε, μάς έλεγαν ότι «ας μην κάνουμε προχειρότητες, αφού σε λίγους μήνες θα λυθεί το πρόβλημα»… Πέρασαν 9 μήνες και το κακό έγινε.
Σε μία από τις παρεμβάσεις μας σε δημοτικό συμβούλιο, ο Κώστας Πασακυριάκος, είχε επισημάνει το πόσο επικίνδυνη για τη σωματική ακεραιότητα των παιδιών είναι η κατάσταση έξω από τα σχολεία και πρότεινε ή την άμεση πρόσληψη σχολικού τροχονόμου με ευθύνη του δήμου ή τοποθέτηση φαναριού, τουλάχιστον μέχρι να δοθεί μια μόνιμη και οριστική λύση.
Θυμίζουμε ότι οι μαθητές των σχολείων έχουν ζητήσει κατ’ επανάληψη να δοθεί λύση, ενώ κατά καιρούς αποτελεί ένα από τα βασικά αιτήματα των κινητοποιήσεών τους.
Αναλγησία, αδιαφορία, κοροϊδία;
Οτι και να’ ναι, είναι πλέον επικίνδυνο…”