σαρώνει-ο-ανταγωνιστής-των-jumbo-στην-ελ-1186012
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 29.05.2023 | 09:18

«Σαρώνει» ο ανταγωνιστής των Jumbo στην Ελλάδα – Ανοίγει 14ο κατάστημα σε 8 μήνες

«Σαρώνει» ο ανταγωνιστής των Jumbo στην Ελλάδα – Ανοίγει 14ο κατάστημα σε 8 μήνες

Κάθε 17 μέρες ανοίγει ένα νέο κατάστημα στην ελληνική αγορά η πολωνική αλυσίδα Pepco, φθάνοντας πλέον τα 14 σημεία πώλησης, από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Λάρισα, τη Ξάνθη, την Κόρινθο, το Κιλκίς και οσονούπω τη Βέροια.

Τα εγκαίνια του 14ου καταστήματος των πολωνικής αλυσίδας χαμηλού κόστους στην πρωτεύουσα του νομού Ημαθίας έχουν προγραμματιστεί για τις 31 Μαΐου, ενώ στις 26 Μαΐου προηγήθηκε το άνοιγμα στο Κιλκίς.

Θα ακολουθήσει μέσα στον Ιούνιο ένα ακόμη κατάστημα στην Αττική και συγκεκριμένα στην λεωφόρο Λαυρίου στην Παιανία, σε ιδιόκτητο ακίνητο της Premia, ενώ ετοιμάζεται και το κατάστημα στα Ιωάννινα.

Επόμενος σταθμός της αλυσίδας, που προσφέρει ρούχα, παιχνίδια και είδη σπιτιού σε τιμές κάτω των 30 ευρώ, είναι η Πάτρα και με βάση τον σχεδιασμό της διοίκησης στόχος είναι η δημιουργία 30 σημείων στην χώρα μας έως το τέλος του 2023.

Η Pepco σε αριθμούς (που ζαλίζουν)

Η πολωνική αλυσίδα με έδρα το Πόζναν και βασικό χαρακτηριστικό τις χαμηλές τιμές (value retailing) αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς.

Τα πρώτα 14 καταστήματα Pepco άνοιξαν στην Πολωνία το 2004, ενώ 9 χρόνια αργότερα επεκτάθηκε στην Τσεχία και τη Σλοβακία.

Τη διετία 2015 – 2017 άνοιξε καταστήματα στην Κροατία, την Ουγγαρία, τη Λιθουανία, τη Ρουμανία και τη Σλοβενία.

Ακολούθησαν το 2018 η Λετονία, η Εσθονία, η Βουλγαρία, η Ιταλία, η Σερβία, η Ισπανία, η Αυστρία και η Γερμανία. 

Κατά την οικονομική χρήση του 2022 (ολοκληρώνεται στο τέλος Σεπτεμβρίου κάθε έτους), το δίκτυο της Pepco αριθμούσε 2.910 καταστήματα σε 16 χώρες εκ των οποίων τα 446 άνοιξαν από τον Σεπτέμβριο του 2021 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022.

Ο τζίρος της αλυσίδας έφθασε το 2022 στα 2,71 δισ. ευρώ από 2,16 δισ. ευρώ το 2021, ενώ συνολικά ο κύκλος εργασιών του ομίλου, στον οποίο ανήκει επίσης η αλυσίδα hard discount Poundland στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και η μικρότερη Brand Dealz στην Πολωνία και την Ιρλανδία, ανήλθε στα 4,82 δισ. ευρώ από 4,12 δισ. ευρώ το 2021.

Προστέθηκαν 490 καταστήματα σε 8 μήνες

Στους 8 μήνες από τον Σεπτέμβριο πέρσι μέχρι και σήμερα οι Πολωνοί επεκτάθηκαν εκτός από την Ελλάδα και στην Πορτογαλία, ενώ πρόσθεσαν στο χαρτοφυλάκιό τους συνολικά 490 νέα καταστήματα στις 18 χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται η Pepco.

Πριν 20 ημέρες άνοιξε το πρώτο κατάστημα Pepco στην Πορτογαλία στην πόλη Κοΐμπρα, σηματοδοτώντας το τελευταίο milestone στην επέκταση τoυ δικτύου στη δυτική Ευρώπη. 

Η πλειονότητα των νέων καταστημάτων της Pepco στην Πορτογαλία θα προσφέρει εκτός από την προϊοντική γκάμα της αλυσίδας και ταχυκίνητα καταναλωτικά είδη (FMCG) από την Poundland, όπως απορρυπαντικά, είδη προσωπικής φροντίδας, ζαχαρώδη, τροφές για κατοικίδια ζώα κ.λπ. Όλα σε χαμηλές τιμές. Ανάλογη γκάμα προϊόντων προσφέρεται και στην ισπανική αγορά.

Προς το παρόν το συγκεκριμένο – διευρυμένο – μοντέλο πώλησης δεν ακολουθείται στην εγχώρια αγορά, αλλά στις μπίζνες ποτέ μη λες ποτέ.

Όσον αφορά τα επενδυτικά σχέδια της αλυσίδας, αργότερα εφέτος πρόκειται να επεκταθεί στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, ενώ συνολικά ο όμιλος σχεδιάζει το άνοιγμα τουλάχιστον 550 νέων καταστημάτων το οικονομικό έτος 2023, κυρίως μέσω της μάρκας Pepco, ενώ παράλληλα θα επεκτείνει την παρουσία της μάρκας Dealz στην Πολωνία.

Πηγή: ΟΤ