Μασούτης: Άνοιξε νέα καταστήματα – Έφτασε στα 333

Μασούτης: Πάταγος, με αντισηπτικά μαντιλάκια σε τιμή - έκπληξη (εικόνα)

Ντεμπούτο έκαναν στις 18 Δεκεμβρίου 2020 άλλα 2 νέα καταστήματα της εταιρείας Μασούτης, στην Πάτρα στην κεντρική πλατεία της Πάτρας, οδός Πλατεία ΒασιλέωςΓεωργίου Α’ & Κανακάρη 138 και στην Παραμυθιά Θεσπρωτίας στην οδό: 49 Προκρίτων 1

Με τήρηση κανόνων προστασίας για την ασφάλεια των εργαζόμενων και των καταναλωτών, όπως αναφέρει η εταιρία, ξεκίνησαν δυναμικά την λειτουργία τους με πολλές προσφορές, δώρα και μοναδικές τιμές αλλά και μεγάλη γκάμα κωδικών, τμήματα φρέσκων και κρατικών.

Το νέο κατάστημα στην Πάτρα, αναπτύσσεται σε 2 επίπεδα σε 410 τ.μ. χώρο πώλησης. Στο κατάστημα λειτουργούν 4 ταμεία και απασχολεί 25 άτομα προσωπικό.Τ ο κατάστημα στην Παραμυθία, αναπτύσσεται σε 650 τ.μ. χώρο πώλησης σε 1επίπεδο και διαθέτει άνετο χώρο πάρκινγκ. Στο κατάστημα λειτουργούν 4 ταμεία και απασχολεί 27 άτομα προσωπικό.

Όπως αναφέρεται αι στα δύο καταστήματα λειτουργεί τμήμα με προϊόντα μαναβικής, τμήμα κρεοπωλείου με ιδιαίτερη ποικιλία κρεατικών και κρεατοσκευασμάτων, τμήμα κοπής αλλαντικών και τυροκομικών με πλούσια ποικιλία.

Στο κατάστημα της Πάτρας λειτουργεί, επιπλέον, αρτοπωλείο με φρεσκοψημένο ψωμί και τμήμα έτοιμου φαγητούμε ξεχωριστές γευστικές προτάσεις.

Τα καταστήματα και το e shop

Σημειώνεται ότι η εταιρία ολοκληρώνει το έτος 2020 με το δίκτυο καταστημάτων της να αριθμεί συνολικά 333 καταστήματα και να απασχολεί 8.900 εργαζόμενους. Αναπτύσσεται στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Αχαΐας, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίο.

Επίσης, η εταιρεία Μασούτης, από το Νοέμβριο σε συνεργασία με την COSMOTE, εισήλθε με το e-shop στην υπηρεσία online παραγγελίας φαγητού ΒΟΧ, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραγγέλνουν -με παράδοση έως και αυθημερόν- όλα τα προϊόντα από τα σούπερ μάρκετ Μασούτης. Η υπηρεσία online delivery του BOX, σε συνεργασία με την εταιρεία Μασούτης, είναι διαθέσιμη σε 45 πόλεις της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, η Λάρισα, η Αλεξανδρούπολη, η Ξάνθη, τα Τρίκαλα, η Μυτιλήνη κ.ά. Οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε περισσότερα από 10.000 προϊόντα και να έχουν τις αγορές τους στο σπίτι τους, την ημέρα και ώρα που επιθυμούν, ακόμη και εντός 2 ή 3 ωρών 1. Η ελάχιστη παραγγελία είναι 40€.

Το σχέδιο

Σημειώνεται ότι η αλυσίδα προγραμμάτιζε την υλοποίηση επενδύσεων 25 εκατ. ευρώ το 2020 για την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων της. Όπως ανέφερε πριν λίγους μήνες η διοίκηση της Μασούτης στις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2019, η διοίκηση της Μασούτης, επενδύει στην πολιτική τιμών, με στόχο την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας των καταστημάτων της. Παράλληλα επιδιώκει τη διατήρηση των προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) σε επίπεδα άνω των 60 εκατ. ευρώ και στην επίτευξη καθαρής κερδοφορίας ώστε να ενισχυθούν τα ίδια κεφάλαια και η ρευστότητα της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι με την επέκτασή της στην Αττική η αλυσίδα έχει εγκαινιάσει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις προσφορές και στις μειώσεις τιμών πέρα από το άνοιγμα νέων σημείων. Με βάση όσα είχε αναφέρει το Δεκέμβριο του 2019 ο επικεφαλής της εταιρείας, Γιάννης Μασούτης, στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου καταστήματος στο Περιστέρι, το πρόγραμμα ανάπτυξης και ενδυνάμωσης του δικτύου θα συνεχισθεί, με έμφαση στην Αττική, και ειδικότερα στα Δυτικά Προάστια. Μάλιστα το 2019 άνοιξαν 4 νέα καταστήματα και έκλεισαν 3 καταστήματα, ενώ το 2020 έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για το άνοιγμα 5 νέων καταστημάτων.

Συνολικά η αλυσίδα εκτός από τα δυο νέα καταστήματα σε Πάτρα και Παραμυθιά έχει 331 καταστήματα, που αναλύονται:

-293 καταστήματα Λιανικής Πώλησης

-16 καταστήματα κατηγορίας Grand

-22 καταστήματα Cash & Carry

Οι ανταγωνιστικές τιμές αποτελούν προτεραιότητα, καθώς όπως αποκάλυψε πέρυσι το Δεκέμβριο ο κ. Μασούτης, μόνο τη διετία 2018-2019 η εταιρεία δαπάνησε 12 εκατ. ευρώ προκειμένου να μειώσει μεσοσταθμικά κατά 1,5% το επίπεδο των τιμών της και να βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τους άλλους μεγάλους παίκτες του κλάδου. Ήδη, δε, κάθε εβδομάδα με όχημα και το πρόγραμμα πιστότητας έχει δυναμική παρουσία στην αγορά.

Πάντως, με βάση όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις η μείωση της ζήτησης λόγω ύφεσης και μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος είναι ένα σημείο που προβληματίζει εν μέσω μιας χρονιάς που αλυσίδα γράφει ανοδική τάση. Όπως αναφέρεται ο τζίρος ήδη πριν την πανδημία 30/01-23/02 παρουσίαζε θετική τάση η οποία ανέβηκε κατακόρυφα μετά το ξέσπασμα της πανδημίας.

Σε σχέση με το 2019 οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 829,817 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 7,7%, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 10,4% στα 198,134 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) διαμορφώθηκαν σε 20,958 εκατ. ευρώ (17,443 εκατ. ευρώ χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16) έναντι 19,058 εκατ. ευρώ. Το χρηματοοικονομικό κόστος αυξήθηκε κατά 4,231 εκατ. ευρώ, στα 9,248 εκατ. ευρώ λόγω της επίδρασης του ΔΠΧΑ 16. Χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16 το χρηματοοικονομικό κόστος στη χρήση διαμορφώθηκε σε 5,733 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά τα Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 57,450 εκατ. ευρώ (39,383 εκατ. ευρώ χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16) έναντι κερδών 39,783 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 44,7%.

Τα κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν στα 8,262 εκατ. ευρώ έναντι 13,640 εκατ. ευρώ και τα συγκεντρωτικά συνολικά έσοδα μετά από φόρους στα 6,409 εκατ. ευρώ από 13,886 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τις ανακοινώσεις τις διοίκησης εν μέσω πανδημίας το 30% των ετήσιων καθαρών κερδών της εταιρείας θα διατεθεί τον Δεκέμβριο ως επιπρόσθετη παροχή, στους εργαζόμενους της πρώτης γραμμής των καταστημάτων: ταμίες, πωλητές, αποθηκάριους και άλλες ειδικότητες που υποστηρίζουν την ομαλή λειτουργία, σε αυτή την δοκιμασία. Το σύνολο του απασχολούμενου προσωπικού της εταιρείας στις 31/12/2019 ήταν 9.612 άτομα από 9.319 άτομα που ήταν στη χρήση που έληξε στις 31/12/2018.

Σε σχέση με τα ταμειακά διαθέσιμα της αλυσίδας, αυτά υποχώρησαν στα 29,793 εκατ. ευρώ από 34,271 εκατ. ευρώ, ενώ για τη χρήση του 2019 το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πρότεινε τη διανομή μερίσματος 5 εκατ. ευρώ και επιπλέον προτείνεται η καταβολή αμοιβών στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου ύψους 2 εκατ. ευρώ, ποσό που είχε διαθέσει και για τη χρήση του 2018.

Γιώργος Αλεξάκης

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ, ΜΑΣΟΥΤΗΣ


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!

[yield_ad_afto_invideo]