Κορωνοϊός: Μεγάλη «τρύπα» στα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών

Mεγαλύτερη των 200 εκατομμυρίων ευρώ προβλέπεται για φέτος η επιδότηση για τις αστικές συγκοινωνίες λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας στην επιβατική κίνηση, η οποία θα στερήσει πολύτιμα έσοδα από τους συγκοινωνιακούς φορείς.

Πέρσι, η τακτική επιδότηση των συγκοινωνιών ανήλθε σε 100 εκ. ευρώ, στα οποία προστέθηκαν ως έκτακτη επιχορήγηση 70 εκατομμύρια ευρώ, κονδύλια που κατευθύνθηκαν στην ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ). Φέτος, επιδότηση θα χρειαστεί και η ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός), η οποία από το 2014 λειτουργούσε χωρίς κρατική στήριξη.

Οπως αναφερει το new money με υπουργική απόφαση Μαρτίου 2020 (προ κρίσης), για φέτος είχε υπολογιστεί κρατική επιδότηση ύψους 86,4 εκ. ευρώ για την ΟΣΥ και 9 εκ. ευρώ αντίστοιχα για την ΣΤΑΣΥ με σκοπό την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών (σ.σ η απόφαση αφορά την καταβολή ανά δωδεκατημόριο της κρατικής επιδότησης στον ΟΑΣΑ για τις λειτουργικές δαπάνες των εταιρειών).

Είναι φανερό ότι οι προβλέψεις αυτές θα αναθεωρηθούν από τα νέα δεδομένα που δημιουργεί στα μέσα μεταφοράς, ο Κορωνοϊός.

Ήδη, η απαγόρευση των μετακινήσεων και το κλείσιμο των καταστημάτων έχουν περιορίσει στο ελάχιστο δυνατό το συγκοινωνιακό έργο αφού πλέον τα ΜΜΜ λειτουργούν με μόλις το 10% της συνολικής επιβατικής κίνησης.

«….ενώ τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο ο ΟΑΣΑ είχε επιτύχει έσοδα 10% μεγαλύτερα από πέρσι, αυτή τη στιγμή υφίσταται και αυτός τις βαρύτατες συνέπειες της κρίσης» δήλωσε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.

Ο υπουργός έχει μιλήσει για κατακόρυφη μείωση της κίνησης του επιβατικού κοινού, τονίζοντας ότι τα δρομολόγια των λεωφορείων έχουν συρρικνωθεί τις ώρες αιχμής. Σήμερα, πραγματοποιούνται κανονικά, τις πρωινές ώρες, που πολίτες πρέπει να πάνε στην εργασία τους και τις απογευματινές ώρες, που επιστρέφουν. Επίσης έχουν αυξηθεί οι χρονοαποστάσεις στο μετρό, ακριβώς επειδή το επιβατικό κοινό που το χρησιμοποιεί έχει μειωθεί.

Οι συγκοινωνίες δέχονται ισχυρό πλήγμα από την μείωση της επιβατικής κίνησης που πλήττει τα έσοδα των οργανισμών, τα οποία είχαν αρχίσει να ανακάμπτουν από την χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Σήμερα, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πότε οι συγκοινωνίες θα επιστρέψουν στην κανονικότητα, αφού αυτό θα εξαρτηθεί από το χρόνο άρσης των περιοριστικών μέτρων.

Θεωρείται πάντως σαφές ότι η ανάκαμψη δεν μπορεί παρά να είναι σταδιακή αφού τα ΜΜΜ θα συνεχίσουν να αποτελούν εν δυνάμει «βόμβα» για την μετάδοση του ιού και την επόμενη μέρα.

Υπενθυμίζεται ότι με εγκύκλιο, που εκδόθηκε τις προηγούμενες μέρες από το υπουργείο, ορίζεται ότι πρέπει να είναι μειωμένος κατά το ήμισυ ο αριθμός επιβατών ανά συρμό μετρό ή όχημα λεωφορείου.

Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε χθες ότι η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα και για τους επιβάτες που είχαν εκδώσει κάρτες οι οποίοι, μετά τη λήξη των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων θα δικαιούνται πίστωση ίσης αξίας.

Η πίστωση θα μπορεί να χρησιμοποιείται είτε για την αγορά κάρτας ίδιου τύπου είτε για την αγορά ετήσιας κάρτας.

Ειδικά, για τις αγορές ετήσιων καρτών, μετά τη λήξη των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας και έως το τέλος του 2020, αποφασίστηκε να δοθεί και επιπλέον έκπτωση 10%. Η έκπτωση αυτή θα αφορά όλους τους χρήστες –και τους νέους- και θα μπορεί να συνδυαστεί με την πίστωση.

Για παράδειγμα, ο ίδιος πολίτης που δικαιούται πίστωση 63 ευρώ, δικαιούται και έκπτωση 10% επί της αξίας της ετήσιας κάρτας, δηλαδή άλλα 33 ευρώ. Συνεπώς η νέα ετήσια κάρτα θα κοστίσει 330-63-33=234 ευρώ.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΕΣΟΔΑ, ΤΡΥΠΑ, ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!