Ιδού το «μυστικό» των σούπερ μάρκετ Γαλαξίας -Τι συμβαίνει

Αν είναι κάτι που διαφοροποιεί την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας (εταιρεία ΠΕΝΤΕ ΑΕ) από τον ανταγωνισμό, -πέραν από το πολυμετοχικό σχήμα που την ελέγχει, μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα, που ακόμη και εισηγμένες στο ΧΑ εταιρείες δεν έχουν επιτύχει-, είναι ο μηδενικός της δανεισμός, τα υψηλά ταμειακά της διαθέσιμα και αυτό καθ’ αυτό το επιχειρηματικό της μοντέλο.

Όπως σημειώνει το capital.gr (ρεπορτάζ Αλ. Γκίτση), σε μια αγορά στην οποία όλοι οι μεγάλοι παίκτες διαγκωνίζονται για το ποιος θα φτιάξει το πιο high tech κατάστημα σούπερ μάρκετ, ποιος θα «στήσει” τα ράφια καλύτερα για να αυξηθούν οι πωλήσεις και ποιος θα καταφέρει να «εγκλωβίσει” όσο περισσότερη ώρα μπορεί, εντός του καταστήματος του, τους καταναλωτές, τα καταστήματα της Γαλαξίας λες και έχουν βγει από το χρονοντούλαπο της ιστορίας των σούπερ μάρκετ της δεκαετίας του ‘80.

Κι όμως κόντρα σε κάθε εγχειρίδιο marketing, σε κάθε λογική προσέγγισης των … millennials, της Generation Z, X, των baby boomers κ.λπ. και της covid – 19 εποχής που θέλει (;) omnichannel καταναλωτές, η αλυσίδα Γαλαξίας, αν μη τι άλλο έχει καταφέρει σε αυτό τον ανηλεή πόλεμο να διατηρήσει, τουλάχιστον, τις δυνάμεις της.

Διατηρώντας μια vintage εκδοχή του σούπερ μάρκετ που τείνει να χαθεί, παραμένοντας κάτω από το «ραντάρ” του ανταγωνισμού ως «περιφερειακός” παίκτης και αρνούμενοι, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, οι 195 μέτοχοι της να πουλήσουν το «μαγαζί”  τους, η Γαλαξίας συνεχίζει χωρίς δανεισμό, με υψηλά ταμειακά διαθέσιμα 50,9 εκατ. ευρώ, να αποτελεί έναν από τους βασικούς παίκτες του κλάδου.

Κάτι που φαίνεται και από την «κόντρα” της με τον νούμερο 2 παίκτη της αγοράς, τη θυγατρική του βελγο-ολλανδικού ομίλου Ahold Delhaize την ΑΒ Βασιλόπουλος, για το ποια εκ των δύο θα αποκτήσει τοπική αλυσίδα στην Πελοπόννησο η οποία διαθέτει διευρυμένο δίκτυο και παρουσία σε 4 νομούς της περιοχής.

Πέρυσι, ο  τζίρος της Γαλαξίας διατηρήθηκε στα επίπεδα του 2018, ενώ στο δίκτυο της προστέθηκαν μόλις δύο σημεία πώλησης τα οποία εντάχθηκαν στο β’ εξάμηνο και άρα η επίδραση τους είναι οριακή, καθιστώντας το τζίρο της αλυσίδας σταθερό.

Σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό της, οι πωλήσεις της ανήλθαν στα 450,131 εκατ. ευρώ από 449,969 εκατ. ευρώ το 2018, σημειώνοντας οριακή αύξηση  0,04%. Τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 13,057 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 12,521 εκατ. ευρώ προκύπτουν από τη λειτουργία της και τα 535.906,74 ευρώ αφορούν σε αναλογούσες αποσβέσεις επιχορηγήσεων του Ν.3908/2011, όπου στο τέλος της χρήσεως μεταφέρονται σε ιδιαίτερο λογαριασμό Αφορολόγητου Αποθεματικού Ν.3908/2011.

Συγκριτικά, τα λειτουργικά προ φόρων κέρδη παρουσίασαν μείωση κατά 2,19%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη μετά φόρων ανήλθαν στα 9,047 ευρώ έναντι 8,810 εκατ. ευρώ (+2,69%). Ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 50,932 εκατ. ευρώ από 58,418 εκατ. ευρώ που ήταν στη χρήση του 2018.

Πάντως σύμφωνα με τον Ορκωτό ελεγκτή κατά παρέκκλιση των λογιστικών αρχών, που προβλέπονται από τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, δεν σχηματίζεται πρόβλεψη για αποζημίωση προσωπικού λόγω εξόδου από την υπηρεσία.

Κατά την 31η Δεκεμβρίου 2019, το συνολικό ύψος της μη σχηματισθείσας πρόβλεψης ανέρχεται σε 15,799 εκατ. ευρώ, με συνέπεια οι προβλέψεις για παροχές σε εργαζομένους να εμφανίζονται μειωμένες κατά αντίστοιχο ποσό, η καθαρή θέση να εμφανίζεται αυξημένη κατά 15,799 εκατ. ευρώ και τα αποτελέσματα αυξημένα κατά 1,183 εκατ. ευρώ το 2019  και 14,616 εκατ. ευρώ το 2018.

Για την ανάπτυξη του δικτύου της η αλυσίδα προχώρησε πέρυσι σε επενδύσεις 20,148 εκατ. ευρώ, οι δε αποσβέσεις στο ποσό των 9, 249 εκατ. ευρώ.  Το δίκτυο της αλυσίδας αριθμούσε πέρυσι 159 καταστήματα εκ των οποίων τα 81 είναι ιδιόκτητα και τα 78 μισθωμένα.

Το 2019 προστέθηκε ένα νέο ιδιόκτητο κατάστημα στα Μέγαρα και ένα νέο μισθωμένο κατάστημα στο Μενίδι. Εντός του έτους λειτούργησε ένα ακόμη ιδιόκτητο κατάστημα στη Ν. Πέραμο ενώ προβλέπεται να λειτουργήσουν μέχρι το τέλος του έτους τρία νέα ιδιόκτητα καταστήματα (Ξυλόκαστρο, Πάτρα, Αχαρνές).

Στα σχέδια, είναι η ίδρυση Logistics, η ανάπτυξη της μηχανογράφησης της εταιρείας και η δημιουργία ορθολογικού αποθέματος για την άμεση τροφοδοσία των καταστημάτων της.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΓΑΛΑΞΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ, ΣΟΥΠΕΡ, ΜΑΡΚΕΤ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!