έρευνα-nielsen-οι-προφορικές-συστάσεις-η-καλ-245858
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 30.09.2013 | 11:36

Έρευνα Nielsen: Οι προφορικές συστάσεις η καλύτερη διαφήμιση για ένα προϊόν

Τις συστάσεις από φίλους και οικογένεια εμπιστεύεται περισσότερο το 84% των καταναλωτών ανά τον κόσμο σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα μέσα διαφήμισης, ποσοστό που αυξήθηκε κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2007, σύμφωνα με τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας της Nielsen για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην διαφήμιση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ενώ οι απόψεις άλλων καταναλωτών παραμένουν οι πιο αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης για ένα προϊόν, η διαφήμιση μέσω των εταιρικών ιστοσελίδων αναδείχθηκε σε δεύτερο πιο έμπιστο μέσο πληροφόρησης για το 2013.

Πιο συγκεκριμένα, ενώ το 2007 οι εταιρικές ιστοσελίδες κατείχαν την τέταρτη θέση με ποσοστό 60%, το ποσοστό τους για το 2013 ανήλθε στο 69%.

Παρά την αυξανόμενη σημασία που έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια οι νέες επικοινωνιακές πλατφόρμες, όπως το διαδίκτυο, όσον αφορά στη διαφήμιση, φαίνεται πως τα παραδοσιακά μέσα, όπως η τηλεόραση, οι εφημερίδες και τα περιοδικά συνεχίζουν να θεωρούνται από τα πιο έμπιστα μέσα διαφήμισης. Συγκεκριμένα, η εμπιστοσύνη στις τηλεοπτικές διαφημίσεις αυξήθηκε από 56% το 2007 σε 62% το 2013, ενώ το 60% των ερωτώμενων σε παγκόσμια κλίμακα εμπιστεύεται την διαφήμιση στα περιοδικά, ποσοστό που παρουσίασε μια αύξηση 4 μονάδων σε σχέση με το 2007. Οι διαφημίσεις στις εφημερίδες είναι το μοναδικό μέσο διαφήμισης, το οποίο παρουσίασε μείωση 2 ποσοστιαίων μονάδων, από 63% σε 61%.

Ιδιαίτερα σημαντική αύξηση 7 ποσοστιαίων μονάδων σημείωσε και η διαφήμιση μέσω e-mails, τα οποία ο καταναλωτής έχε ζητήσει να του αποστέλλονται, με ποσοστό 56%. Για τις λοιπές μορφές online διαφήμισης φαίνεται πως σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (48%) εμπιστεύονται τις διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης, τις διαφημίσεις μέσω online βίντεο, καθώς και μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Επίσης αύξηση σημείωσε και το ποσοστό εκείνων που εμπιστεύονται τα διαδικτυακά banners, από 26% το 2007 σε 42% το 2013.

Τέλος, σχεδόν 4 στους 10 καταναλωτές (37%) φαίνεται να δείχνουν εμπιστοσύνη στις διαφημίσεις μέσω μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα, ποσοστό που αυξήθηκε 19 μονάδες σε σχέση με το 2007.

Ωστόσο το μέσο που μπορεί να επιλέξει σήμερα μια εταιρεία προκειμένου να διαφημιστεί είναι μόνο ένα από τα συστατικά της επικοινωνίας προς τον καταναλωτή. Η επιλογή του κατάλληλου μηνύματος είναι ιδιαίτερα σημαντική για την απήχηση της μάρκας.

Το 47% των ερωτώμενων σε αυτή την παγκόσμια έρευνα της Nielsen συμφώνησε ότι οι χιουμοριστικές διαφημίσεις είναι αυτές που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στους καταναλωτές, ενώ εξίσου μεγάλο αντίκτυπο, με διαφορά 1 ποσοστιαίας μονάδας, έχουν και οι διαφημίσεις, οι οποίες παρουσιάζουν ρεαλιστικές καταστάσεις, με τις οποίες ο καταναλωτής μπορεί να ταυτιστεί. Τέλος, σε ποσοστό 38% φαίνεται να έχουν σημαντική απήχηση οι διαφημίσεις που σχετίζονται με την οικογένεια, τις κοινωνικές αξίες και την υγεία, ενώ οι διαφημίσεις με σεξουαλικό περιεχόμενο σκοράρουν στο 14%.

Η διαδικτυακή έρευνα της Nielsen διεξήχθη από τις 18 Φεβρουαρίου έως τις 8 Μαρτίου 2013, σε 58 διαφορετικές χώρες, και συμμετείχαν πάνω από 29.000 καταναλωτές της Ευρώπης, της Ασίας, της Ωκεανίας, της Αμερικής και της Μέσης Ανατολής.