ψηφίζει-την-ελληνική-ναυπηγική-βιομη-46918
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 20.04.2017 | 09:54

Ψηφίζει την Ελληνική ναυπηγική βιομηχανία η Γερμανική «ναυαρχίδα» της δύναμης του ΝΑΤΟ

Σε ελληνικό ναυπηγείο θα γίνει η επιδιόρθωση της μικρής ζημιάς που υπέστη η γερμανική φρεγάτα F215 FGS Brandenburg κλάσης F123 που εκτελεί χρέη πλοίου διοίκησης της μόνιμης ΝΑΤΟϊκής ναυτικής δύναμης SNMG2 (Standing NATO Maritime Group 2). Το πλοίο με βρίσκεται στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος όπου πήγε με την επιτήρηση ρυμουλκών για λόγους ασφάλειας.
Την Πέμπτη μάλιστα αναμένεται να επιλεγεί η δεξαμενή επισκευής για την αριστερή προπέλα και το πηδάλιο του πλοίου. Υποψήφιες δεξαμενές λόγω μεγέθους είναι της Σύρου, του Ναυστάθμου Σαλαμίνος ή του ΟΛΠ  (Δεξαμενή Βασιλειάδη). Σημειώνεται ότι η ζημιά, αντίθετα με ό,τι ακούστηκε, είναι μικρής κλίμακας κι έχει να κάνει με κτύπημα στην αριστερή προπέλα, και σε μια κλίση 18-20 μοιρών στο πηδάλιο. Σε κάθε περίπτωση το πλοίο μπορεί να πλεύσει και βέβαια δεν έχει πάρει κλίση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ατύχημα, σύμφωνα με πληροφορίες, οφείλεται σε κακή εκτίμηση του κυβερνήτη της φρεγάτας. Παρά το ότι είχε ανέλθει στη γέφυρα πλοηγός ο Γερμανός κυβερνήτης θέλησε, ως είχε δικαίωμα, να καθοδηγήσει ο ίδιος την όλη επιχείρηση αναχώρησης από τον προβλήτα.
Ένας λάθος χειρισμός έφερε το πρυμναίο τμήμα της φρεγάτας να προσκρούει στα αβαθή του κόκκινου φαναριού της μπούκας του λιμανιού.
Άμεσα ενημερώθηκε το ΓΕΝ όπου έθεσε τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας σε ετοιμότητα για την υποδοχή του γερμανικού πλοίου και παροχή κάθε δυνατής βοήθειας, ώστε να επισκευαστεί η όποια βλάβη.
Η φρεγάτα των Γερμανών αναμένει ανταλλακτικά για την επιδιόρθωσή της. Σημειώνεται ότι η ασφάλεια των Ελληνικών λιμένων αλλά και η επάρκεια τόσο των εμπλεκόμενων αρχών κι αρμοδίων παραγόντων έχει καταστήσει τα λιμάνια του Πειραιά, της Σούδας, της Θεσαλονικης , του Βολου , των νησιών ιδανικά αγκυροβόλια για των μονάδων της Νατοϊκής δύναμης, συμμαχικών στόλων αλλά και κρουαζιερόπλοιων. Αυτό άλλωστε δείχνουν και τα στατιστικά των προσεγγίσεων.
Το προφίλ της φρεγάτας
Το πλήρωμα στην τυπική σύνθεση ανέρχεται σε 26 αξιωματικούς και 193 υπαξιωματικούς και ναυτοδιόπους (σύνολο: 219 άτομα). Η  FGS Brandenburg F215 είναι η πρώτη από τις τέσσερις φρεγάτες του τύπου που διαθέτει σε υπηρεσία το Ναυτικό της Γερμανίας (Bundesmarine). Η εκτοπίσματος 3.600 τόνων (πλήρες: 4.490 τόνοι) φρεγάτα έχει μήκος 138,85 μέτρα, πλάτος 16,7 μέτρα και βύθισμα 4,35 μέτρα (6,21 στον θόλο του σόναρ).  
Ο οπλισμός της αποτελείται από πρωραίο πυροβόλο OTO Melara Mk. 75 διαμετρήματος 76/62 χλστ., δύο αντιαεροπορικά πυροβόλα RH-202 Mk. 20 (προβλέπεται να αντικατασταθούν από ισάριθμα Mauser BK-27 διαμετρήματος 27 χλστ.), ένα σύστημα κάθετης εκτόξευσης Mk. 41 Mod. 3 με 16 θέσεις εκτόξευσης κατευθυνόμενων βλημάτων επιφανείας αέρος Sea Sparrow / Evolved Sea Sparrow Missile (ESSM).
Επίσης, δύο συστήματα εγγύς αντιβληματικής – αντιαεροπορικής προστασίας RAM (Rolling Airframe Missile, δύο εκτοξευτές Mk. 49 με 21 θέσεις εκτόξευσης έκαστος), τέσσερα κατευθυνόμενα βλήματα επιφανείας – επιφανείας MM38 Exocet (θα αντικατασταθούν από RBS-15 Mk. 3 με δυνατότητα προσβολής και στόχων ξηράς) και τέσσερις τορπιλοσωλήνες διαμετρήματος 324 χλστ. που βάλλουν ανθυποβρυχιακές τορπίλες Mk. 46.
Η φρεγάτα διαθέτει επίσης ελικοδρόμιο και υπόστεγο για την υποστήριξη δύο ελικοπτέρων Sea Lynx τα οποία είναι εξοπλισμένα με βαρύ πολυβόλο και ανθυποβρυχιακές τορπίλες ή εναλλακτικά κατευθυνόμενα βλήματα αέρος – επιφανείας Sea Skua.
Η τοποθέτηση της τρόπιδας της φρεγάτας FGS Brandenburg F215 έγινε στις 11 Φεβρουαρίου 1992, η καθέλκυση της στις 28 Αυγούστου 1992 και η ένταξη της σε υπηρεσία στις 14 Οκτωβρίου 1994.