Μπόμπολας εναντίον Βενιάμη: Δικαστική διαμάχη για 4 δεξαμενόπλοια και $40 εκατ.
Μια εμπορική σύμπραξη δύο μεγάλων επιχειρηματικών οικογενειών που εξελίσσεται σε σκληρή διαμάχη και απ’ ό,τι φαίνεται θα καταλήξει σε δικαστικό πόλεμο.
Μπόμπολας εναντίον Βενιάμη με φόντο την αγορά και διαχείριση τεσσάρων δεξαμενόπλοιων αξίας 500 εκατ. δολαρίων. Η υπόθεση αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες εβδομάδες, αφού μετά τα εξώδικα που έστειλε ο κ. Γιώργος Μπόμπολας στον κ. Θεόδωρο Βενιάμη δεν επετεύχθη εξωδικαστικός συμβιβασμός στις μεταξύ τους διαφορές και όλα δείχνουν ότι οι διεκδικήσεις με φόντο εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια θα λυθούν στα δικαστήρια.
Η πλευρά του κ. Μπόμπολα ανέθεσε την υπόθεση στον ποινικολόγο Αλέξη Κούγια, ο οποίος έχει αναλάβει να τρέξει όλο το project, με τις δύο πλευρές απ’ ό,τι φαίνεται να μην είναι διατεθειμένες να κάνουν βήμα πίσω, καθώς τα λεφτά είναι πολλά. Με δεδομένο λοιπόν ότι ο εξωδικαστικός συμβιβασμός δεν έφερε αποτέλεσμα, καθώς οι οικονομικές διαφορές των δύο επιχειρηματιών δεν λύθηκαν, φαντάζει μονόδρομος η προσφυγή στη Δικαιοσύνη, σε μια διαδικασία που θα βγάλει στην επιφάνεια όλο το χρονικό μιας μεγάλης συμφωνίας που ξεκίνησε το 2012 για να ναυαγήσει τελικά οκτώ χρόνια μετά.
Μετά από αυτή την εξέλιξη ξεκίνησε μια προσπάθεια εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης.
Ποιοι, όμως, είναι οι μεγαλοεπιχειρηματίες που θα λύσουν τις διαφορές τους στα δικαστήρια;
Από τη μια μεριά είναι ο πατριάρχης της οικογένειας Μπόμπολα, Γιώργος Μπόμπολας, ο οποίος σε ηλικία 92 ετών διεκδικεί πίσω τα 40 εκατ. ευρώ που είχε επενδύσει και τα οποία χάθηκαν στην κοινή ναυτιλιακή εταιρεία με τον κ. Βενιάμη. Είναι ο ιδρυτής της τεχνικής εταιρείας Ακτωρ (σήμερα κομμάτι της ΕΛΛΑΚΤΩΡ), η οποία τα τελευταία 40 χρόνια διέπρεψε στα δημόσια έργα της χώρας αλλά και στο εξωτερικό, δημιουργώντας μια ισχυρή οικονομική αυτοκρατορία με πολυσχιδείς δραστηριότητες. Η περιουσία που απέκτησε η οικογένειά του όλα τα προηγούμενα χρόνια αποτιμάται σε εκατοντάδες εκατομμύρια.
Παράλληλα, όμως, με την κατασκευαστική δραστηριότητα, η οικογένεια Μπόμπολα απέκτησε μεγάλη πολιτική παρέμβαση λόγω της ενασχόλησής της με τον Τύπο, με τον μιντιακό όμιλο που είχε δημιουργήσει από το 1980 με ναυαρχίδα την εφημερίδα «Εθνος».
Η εν λόγω παρέμβαση ενίσχυε τον ρόλο της κατασκευαστικής εταιρείας στη διεκδίκηση των μεγάλων έργων για τουλάχιστον 3 δεκαετίες. Η κρίση όμως του Τύπου και η κακοδιαχείριση οδήγησαν στην πτώχευση των εκδόσεων του «Εθνους», αφήνοντας μεγάλα χρέη στις τράπεζες. Παράλληλα, οι περιπέτειες της οικογένειας συνεχίστηκαν και στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, με αποτέλεσμα πριν από περίπου δύο χρόνια να χάσουν τον έλεγχο και τη διοίκηση της εταιρείας από τους αδελφούς Καλλιτσάντση, όχι όμως και την τεράστια ρευστότητα που είχαν δημιουργήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Ο για λίγα χρόνια συνεταίρος του Θεόδωρος Βενιάμης είναι πλοιοκτήτης δεύτερης γενιάς και ένας από τους ισχυρότερους Ελληνες στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Γεννήθηκε το 1950 στο Βροντάδο της Χίου και είναι γιος του Χιώτη καπετάνιου Λευτέρη Βενιάμη.
Σε ηλικία 27 ετών και με σπουδές στη Ναυτιλία, έγινε συνιδρυτής της Golden Union, η οποία σήμερα διαχειρίζεται στόλο από 46 φορτηγά πλοία.
Πριν από λίγες ημέρες το όνομά του συμπεριελήφθη για μία ακόμη χρονιά στη λίστα της Lloyd’s List για το 2020 με τις 100 προσωπικότητες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία. Συγκεκριμένα βρίσκεται στην 38η θέση.
Είναι το πρόσωπο της ελληνόκτητης ναυτιλίας και για τον λόγο αυτό η ΕΕΕ τροποποίησε δύο φορές το καταστατικό της ώστε να μπορέσει να παραμείνει στην προεδρία για πάνω από δύο τριετίες, που ήταν το όριο έως τότε. Το 2018 εξελέγη για τέταρτη συνεχόμενη φορά πρόεδρός της. Συνομιλεί απευθείας με τον εκάστοτε πρωθυπουργό, όπως συνέβη με τους κυρίους Αντώνη Σαμαρά, Αλέξη Τσίπρα και Κυριάκο Μητσοτάκη.
πηγή: protothema.gr
Προτεινόμενα άρθρα
19.04.2024 | 20:59
19.04.2024 | 17:10