Λεωφόρος: Το ιστορικότερο γήπεδο της Αθήνας UP’ο ψηλά

  • Απο stergios
  • 1 Δεκεμβρίου 2019 - 10:11
  • Comments Off

Όσοι έχουν αγωνιστεί στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας μιλούν για ένα γήπεδο με ψυχή. Οι παίχτες του Παναθηναϊκού πάντα λάτρευαν να αγωνίζονται σε αυτό το γήπεδο και οι αντίπαλοι πάντα δυσκολεύονταν να αντιμετωπίσουν την ομάδα του τριφυλλιού εντός αυτόν τον ιστορικών τεσσάρων γραμμών.

Οι οπαδοί του Παναθηναϊκού πάλι πάντα μόνο μία έδρα υπολόγιζαν ως φυσική και πάντα το ζητούμενο για αυτούς ήταν είναι και θα είναι η επιστροφή σε αυτό. Ένα γήπεδο μικρό μεν αλλά σε σημείο κομβικό στην καρδιά της Αθήνας και με τεράστια ιστορία. Ήταν 23 Οκτωβρίου 1980 όταν το ΔΣ του Παναθηναϊκού αποφάσισε να δώσει το όνομα του Απόστολου Νικολαΐδη στο γήπεδο της Λεωφόρου.

Τα αποκαλυπτήρια της πινακίδας που τοποθετήθηκε στη Λεωφόρο, έγιναν σχεδόν έναν χρόνο αργότερα.

Η ιστορική πορεία της Λεωφόρου

• Το 1924 το γήπεδο του Παναθηναϊκού ήταν το μοναδικό στην Ελλάδα που είχε τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 6.000 θεατές.

• Το 1928 απέκτησε την πρώτη ξύλινη εξέδρα, προς την πλευρά της Λεωφόρου Αλεξάνδρας (χωρητικότητας 1.200 θεατών).

• Το 1931 κατασκευάστηκε η πρώτη εξέδρα από μπετόν, χωρητικότητας 1.500 θεατών. Κάτω από αυτή την εξέδρα, δημιουργήθηκαν αγωνιστικοί χώροι για την πυγμαχία, τη γυμναστική και την ξιφασκία.

• Το 1933 κατασκευάστηκε η σκεπαστή εξέδρα, προς την πλευρά της σημερινής οδού Τσόχα, που διέθετε αριθμημένες θέσεις για 800 θεατές.

•Το 1936 έγινε γενική ανακαίνιση του γηπέδου από τον τότε Δήμαρχο Αθηναίων Κωνσταντίνο Κοτζιά, αλλά στο ξεκίνημα του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου επιτάχτηκε από το Υπουργείο Στρατιωτικών και οι αίθουσες του γηπέδου μετατράπηκαν σε στρατιωτικό νοσοκομείο και χώρους διδασκαλίας του ορφανοτροφείου.

• Το 1942 η «Λεωφόρος» επιτάχτηκε από τους κατακτητές και λίγο αργότερα ένα μέρος του γηπέδου ανατινάχτηκε από τους αντάρτες.

• Μετά τον πόλεμο επιδιορθώθηκαν οι ζημιές και το 1948 η «Λεωφόρος» έγινε το πρώτο ελληνικό γήπεδο που απέκτησε προβολείς, με μηχανήματα που αγοράστηκαν από τις Η.Π.Α., ενώ την ίδια χρονιά ολοκληρώθηκε και η μεγάλη εξέδρα, στην πλευρά της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, χωρητικότητας 8.000 θεατών.

• Το 1950 ξεκίνησε η κατασκευή του πετάλου του Λυκαβηττού (η ιστορική θύρα 13). Τα έργα ολοκληρώθηκαν ένα χρόνο αργότερα και αύξησαν τη χωρητικότητα του γηπέδου σε 13.000 θεατές. Την ίδια χρονιά ξεκίνησε και η κατασκευή του κολυμβητηρίου του Παναθηναϊκού.

• Το 1955 ξεκίνησε η κατασκευή του βορείου πετάλου –οι σημερινές θύρες 7 και 8– κάτω από το οποίο βρίσκεται ο «τάφος του Ινδού». Το ιστορικό κλειστό του «τριφυλλιού» και πρώτο στην ιστορία σε όλη την Ελλάδα, το οποίο σήμερα ονομάζεται «Παύλος Γιαννακόπουλος» προς τιμήν του μεγαλύτερου εν ζωή αθλητικού παράγοντα στη χώρα.

• Το 1958 το γήπεδο του Παναθηναϊκού έγινε το πρώτο ελληνικό που απέκτησε χλοοτάπητα. Το χορτάρι εγκαινιάστηκε στο αθηναϊκό ντέρμπι του Παναθηναϊκού με την ΑΕΚ. Τον αγώνα παρακολούθησαν 15.000 φίλοι του ποδοσφαίρου.

Άντληση πληροφοριών leoforos.gr

Πηγή: Up Stories

ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ, ΓΗΠΕΔΟ, ΛΕΩΦΟΡΟΣ, VIDEO


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!