e-food-προχωρά-σε-αναδίπλωση-μιλά-για-λανθα-942463
ΚΟΙΝΩΝΙΑ | 17.09.2021 | 16:28

E-food: Προχωρά σε αναδίπλωση -Μιλά για λανθασμένη επικοινωνία

Η e-food δίνει εξηγήσεις μετά τον σάλο που ξεσήκωσε στα social media,για τους διανομείς.

Συγκεκριμένα, η Επιτροπής Αγώνα Διανομέων με ανάρτηση στο Facebook κατήγγειλε την e-food για τελεσίγραφο που έλαβαν διανομείς που λήγει η σύμβασή τους.

Σύμφωνα με την καταγγελία η εταιρία ζήτησε από τους εργαζόμενους να εργαστούν ως Freelancer, ενώ σε περίπτωση που αρνηθούν θα δουν την πόρτα της εξόδου, δηλαδή θα απολυθούν.

Το μήνυμα που έστειλε η efood προκάλεσε σάλο. Στο Twitter, στα πρώτα trend, βρίσκεται το hashtag cancel_efood, δείγμα της αίσθησης που προκάλεσε η κίνηση αυτή.

Στο μήνυμα αναφερόταν: «Αγαπητή Rider, στο πλαίσιο της αύξησης της παραγωγικότητας του στόλου και της ευρύτερης στρατηγικής της εταιρείας, θα θέλαμε να σου προτείνουμε να συμμετάσχεις και εσύ στο σχήμα συνεργασίας freelancing. Θέλουμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας αλλά με βάση τα παραπάνω και το batch σου εκτιμούμε ότι θα ήταν καλύτερο να συνεχίσεις να εργάζεσαι ως freelancer… Σε διαφορετική περίπτωση, θα θέλαμε να σε ενημερώσουμε ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ανανέωσης της υπάρχουσας σύμβασης…».

Μετά την παραπάνω καταγγελία οι αντιδράσεις ήταν μαζικές, τόσο από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, όσο και από τους χρήστες των social media, ιδιαίτερα χρηστών της εφαρμογής της e-food.

Χιλιάδες μηνύματα κατέκλυσαν μέσα σε λίγη ώρα το διαδίκτυο και ζήτησαν από την εταιρία να πάρει πίσω την νέα πολιτική της, αλλιώς θα βρεθεί αντιμέτωπη με μαζικό μποϊκοτάζ.

Μάλιστα, ορισμένοι κατάργησαν την συγκεκριμένη εφαρμογή της εταιρείας και παρότρυναν άλλους πελάτες της e-food να πράξουν το ίδιο.

Η ανακοίνωση της e-food

Λίγη ώρα μετά τον σάλο και μπροστά σε ένα ενδεχόμενο μαζικό μποϊκοτάζ, η e-food εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία κάνει λόγο για «λανθασμένη επικοινωνία».

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση:

«Αδιαπραγμάτευτη στάση του efood είναι η διασφάλιση των δικαιωμάτων των διανομέων και των συνεργατών μας. Αποδοκιμάζουμε τη χθεσινή λανθασμένη επικοινωνία καθώς δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας.

To efood αποτελεί εδώ και 10 χρόνια τη Νο1 υπηρεσία delivery, επενδύοντας σε ένα πρότυπο περιβάλλον εργασίας με σταθερές συνεργασίες και αυτή τη στιγμή απασχολεί 3.700 εργαζόμενους εκ των οποίων οι 3.000 είναι διανομείς σε όλη την Ελλάδα.

Δεδομένης της ταχείας ανάπτυξης του κλάδου και των συνεχών επενδύσεων από την εταιρία υπολογίζεται να δημιουργηθούν άλλες 7.500 θέσεις εργασίας εντός του 2022 εκ των οποίων οι 7.000 αφορούν διανομείς. Οι διανομείς αποτελούν θεμέλιο της πλατφόρμας, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρόσωπο της εταιρείας στους καταναλωτές.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τους διανομείς παρέχει συμβάσεις ορισμένου και αορίστου χρόνου, καθώς και τη σύμβαση με πάροχο ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου (freelancer). Στην σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, προσαυξήσεις σε ημέρες και ώρες που προβλέπονται, ασφαλιστικές εισφορές, μηνιαίο bonus απόδοσης, μηνιαία παροχή σε κάρτα καυσίμων, ιδιωτική ασφάλεια, αποζημίωση δικύκλου, πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό, εκπαίδευση και ευκαιρίες εξέλιξης.

Στο μοντέλο ανεξάρτητης συνεργασίας (freelancer), οι συνεργάτες – διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, αμοιβή ανά παραγγελία, πρόσθετη αμοιβή ανάλογα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις, παροχή επαγγελματικού εξοπλισμού, προσωπικό προγραμματισμό στις ώρες και ημέρες εργασίας, απόλυτο έλεγχο των αποδοχών τους και εκπαίδευση.

Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε προς τους διανομείς, συνεργάτες και χρήστες του efood πως η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική.

Ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές.

Το efood τοποθετεί την πετυχημένη επιχειρησιακή του ύπαρξη δίπλα στους διανομείς και τους διαβεβαιώνει πως με βασικές αρχές του τη διαφάνεια, τη συνέπεια και το σεβασμό προς τους συνεργάτες του ουδεμία πρόθεση έχει να μειώσει το στόλο του, αντιθέτως τον αυξάνει διαρκώς».