στον-αέρα-οι-επεκτάσεις-της-αττικής-οδ-226590
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 18.03.2014 | 09:21

Στον αέρα οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Στον αέρα εξακολουθούν να βρίσκονται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού που οραματίστηκε προ επταετίας ο κ. Γιώργος Σουφλιάς και προβλέπει το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας, το οποίο θα πάει σύντομα για ψήφιση στη βουλή από τον υπουργό Περιβάλλοντος κ. Γιάννη Μανιάτη. Ο λόγος που οι νέοι αστικοί αυτοκινητόδρομοι “πελαγοδρομούν” χωρίς να διαφαίνεται άμεσα φως στο τούνελ είναι αφενός η οικονομική κρίση που περιορίζει δραστικά τους πόρους χρηματοδότησης των έργων αυτών, αφετέρου η ανωριμότητα των μελετών που σέρνονται επί χρόνια χωρίς ακόμη να έχουν ολοκληρωθεί. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η επέκταση της Λ. Κύμης από Λ. Ελευσίνας -Σταυρού Σπάτων μέχρι την εθνική οδό και η βελτίωση της σύνδεσης της Λ. Κύμης με την οδό Μεγάλου Αλεξάνδου στους Θρακομακεδόνες. Πρόσφατα ο Γενικός Γραμματέας δημοσίων έργων κ. Στράτος Σιμόπουλος υπέγραψε την έκτη παράταση για την παράδοση της μελέτης συνολικού ύψους 2,6 εκ. ευρώ ως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2014 εξαιτίας της στασιμότητας των εργασιών. Η μελέτη είχε ανατεθεί σε κοινοπραξία μελετητικών γραφείων πριν από πέντε χρόνια! Η πρόσφατη απόφαση επικαλείται την ανάγκη επικαιροποίησης -αναθεώρησης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων που έχει υποβληθεί για το έργο. Όπως αναφέρεται επί τρία χρόνια εκκρεμεί αντίστοιχα στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την σύνδεση της Λ. Κύμης με τους Θρακομακεδόνες, χωρίς μέχρι σήμερα να υπάρχει θετική ή αρνητική εξέλιξη, κάτι που όπως σημειώνεται “επιβάλλεται να ρυθμιστεί άμεσα, έτσι ώστε να ληφθούν αποφάσεις και να μη διαιωνίζεται μια ατελέσφορη διαδικασία”.

Η επικαιροποίηση των μελετών κρίνεται επιβεβλημένη και για ένα πρόσθετο λόγο. Οι συνθήκες από την ανάθεση των μελετών μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει δραματικά και κάποια οικόπεδα στην περιοχή της Λ. Κύμης έχουν στο μεταξύ… χτιστεί, πράγμα που σημαίνει ότι ο δρόμος δεν μπορεί να περάσει μέσα από τις πολυκατοικίες.

Το ρυθμιστικό πάντως της Αθήνας, το οποίο σχεδιάζει σε βάθος δεκαετίας δεν φαίνεται να στέκεται σε αυτές τις λεπτομέρειες, επαναφέροντας το σχεδιασμό του παρελθόντος που προβλέπει τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Μεσόγεια συνδέοντας τον αυτοκινητόδρομο με τη βόρεια είσοδο του αεροδρομίου, την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και σύνδεση μέσω σήραγγας με τα Μεσόγεια και από εκεί με το αεροδρόμιο, την επέκταση μέχρι Ραφήνα και το Λαύριο, την επέκταση της λεωφόρου Κύμης κ.α.

Η εποχή πάντως που η Αττική οδός υπήρξε η χρυσοφόρος όρνιθα για τους εργολάβους έχει παρέλθει χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι διαχειριστές του αυτοκινητοδρόμου βγαίνουν ζημιωμένοι. Η μείωση της κυκλοφορίας κατά 40% από το 2009 έχει επιφέρει πλήγμα στα κέρδη της Αττικής Οδού, αναγκάζοντας την κοινοπραξία να αναθεωρήσει τα μερίσματά της από τον οδικό άξονα του λεκανοπεδίου. Από το 2009 που η κυκλοφορία είχε πιάσει ταβάνι τα 310.000 οχήματα, σήμερα με δυσκολία φτάνει τα 200.000 οχήματα. Στελέχη μάλιστα του ομίλου υποστηρίζουν ότι δύσκολα μπορούν να επαναληφθούν, οι προτάσεις που είχε καταθέσει προ ετών ο κ. Δημήτρης Κούτρας του Άκτωρα να κατασκευαστεί το έργο με πόρους της κοινοπραξίας εξασφαλίζοντας την χρονική επιμήκυνση της παραχώρησης που λήγει το 2024. Τώρα, που η συγκυρία έχει αλλάξει δραματικά και τα δάνεια δίνονται με το σταγονόμετρο, κάποιοι υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να εξασφαλίσει ακόμη και μείωση του διοδίου στα 2 ευρώ (από 2,80 που είναι σήμερα), με αντάλλαγμα την παράταση της σύμβασης.

newmoney.gr