οασθ-κρατικές-ενισχύσεις-910-εκατ-σπίρ-97246
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 19.08.2016 | 10:17

ΟΑΣΘ: Κρατικές ενισχύσεις 910 εκατ. – Σπίρτζης: «Τέλος στο πάρτι των επιδοτήσεων»

Με το ποσό των 910 εκατομμύριων ευρώ επιδοτήθηκε ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ την επταετία  2007-2013.

Η «Εφημερίδα των Συντακτών» σε δημοσιεύματα της, σημειώνει ότι «άφθονο έρεε το δημόσιο χρήμα στα ταμεία του ‘‘ιδιωτικού’’ ΟΑΣΘ από τις προηγούμενες κυβερνήσεις».

Οι επιδοτήσεις, επισημαίνει η εφημερίσα «ήταν ανάλογες με αυτές του Οργανισμού Συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, ο οποίος υλοποιεί τριπλάσιο έργο».

Μόνο τον Δεκέμβριο του 2014, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης «με νόμο πήρε πρόσθετες επιδοτήσεις 175 εκατ. ευρώ και εξασφάλισε άλλα 114 εκατ. ως το 2017!».

Το πάρτι των επιδοτήσεων τελείωσε

Με αφορμή τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων, οι οποίοι και σήμερα έχουν τραβήξει χειρόφρενο στα λεωφορεία, ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζη, με επιστολή του προς τον πρόεδρο του Συνδικάτου Εργαζομένων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, σημειώνει ότι «υπάρχει αγαστή συνεργασία διοίκησης και του προέδρου των εργαζομένων, καθώς και για εθισμό του Οργανισμού στη χωρίς έλεγχο ικανοποίηση των πρόσθετων διεκδικήσεων του. Ο κ. Σπίρτζης ξεκαθαρίζει ότι έχουν εισπραχθεί από τον ΟΑΣΘ στο ακέραιο όλες οι αντισταθμιστικές καταβολές (επιχορηγήσεις) μέχρι και τον Αύγουστο 2016».

Ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων απευθυνόμενος στον πρόεδρο του συνδικάτου εργαζομένων του ΟΑΣΘ κ. Τσερμενίδη εκφράζει τη στήριξη προς τους εργαζόμενους και τις διεκδικήσεις τους προς την διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Ωστόσο, μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο κ. Σπίρτζης αναφέρει ότι «Ο ΟΑΣΘ δεν ενημερώνει, σε πλήρη ασυμφωνία με τις υποχρεώσεις του, τους αρμόδιους Φορείς ούτε επιδεικνύει αξιόπιστα στοιχεία που να αποδεικνύουν είτε ότι τηρεί το μεταφορικό έργο που είναι υποχρεωμένος είτε τις πρόσθετες αποζημιώσεις που διεκδικεί. Δυστυχώς έχει εθιστεί για δεκαετίες στη χωρίς έλεγχο ικανοποίηση των πρόσθετων διεκδικήσεων».

«Οι ενέργειες της διοίκησης του ΟΑΣΘ δείχνουν ότι είστε σε αγαστή συνεργασία μαζί της, αφού η εκάστοτε εργοδοσία δεν προχώρησε στις συνήθεις νομικές ενέργειες. Φαντάζομαι ότι είναι απόρροια της φιλοεργατικής τακτικής της διοίκησης του ΟΑΣΘ, που όμως δεν συνάδει με τη μη καταβολή των δεδουλευμένων προς εσάς, πράξη που κρίνεται εξόχως αντεργατική» τονίζει ο κ. Σπίρτζης.

Ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων σημειώνει ότι έχουν εισπραχθεί από τον ΟΑΣΘ στο ακέραιο όλες οι αντισταθμιστικές καταβολές (επιχορηγήσεις) μέχρι και τον Αύγουστο 2016, βάσει της συμφωνίας Δημοσίου και ΟΑΣΘ που κυρώθηκε με το ν. 4313/2014.

«Μας κατηγορείτε απαράδεκτα για πολιτικές «μεθοδευμένης πτώχευσης» του ΟΑΣΘ. Οφείλετε να ανακαλέσετε, μιας και οι διεκδικήσεις σας είναι απέναντι στον εργοδότη σας και χρέος μας είναι η διαφύλαξη του δημόσιου συμφέροντος και των χρημάτων του ελληνικού λαού. Καταλαβαίνω τη σύγχυση που έχετε μεταξύ των εννοιών του εργοδότη σας και του ελληνικού δημοσίου, αλλά πρέπει να επιλέξετε αν είστε Πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ ή οιονεί Εκπρόσωπος μετόχων που μετέχει στη Διοίκηση του ΟΑΣΘ» αναφέρει ο κ. Σπίρτζης, απευθυνόμενος στον πρόεδρο των εργαζομένων του Οργανισμού.

Ο κ. Σπίρτζης ζητά μάλιστα τη βοήθεια του Συνδικάτου εργαζομένων του ΟΑΣΘ για την ανεύρεση των συγκεκριμένων αξιόπιστων στοιχείων παροχής κοινωνικής πολιτικής, από όπου προκύπτουν οι πρόσθετες οικονομικές αξιώσεις του ΟΑΣΘ.

«Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και η μισθοδοσία των εργαζομένων του Οργανισμού δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία εντυπώσεων και για μικροκομματικές επιδιώξεις, εκτός και αν αναζητάτε πολιτικό άλλοθι για κομματικά ή άλλα παιχνίδια ενόψει της 81ης ΔΕΘ» τονίζει χαρακτηριστικά.

Ο κ. Σπίρτζης επαναλαμβάνει την στήριξη του στα αιτήματα των εργαζομένων προς την διοίκηση του ΟΑΣΘ, ενώ αναμένει και την επικοινωνία του Συνδικάτου με το γραφείο του, για τον ορισμό της ημερομηνίας συνάντησης τους.