εργαζόμενοι-οαεδ-εξοικονόμηση-1-εκατ-τ-82998
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 29.10.2016 | 19:53

Εργαζόμενοι ΟΑΕΔ: Εξοικονόμηση 1 εκατ. το χρόνο από την αναβάθμιση πληροφοριακών συστημάτων

Σημαντική εξοικονόμηση δαπανών, που υπολογίζεται ότι μπορεί να ανέλθει σε 1.071.036,60 ευρώ ετησίως, είναι εφικτό να προκύψει από την αναβάθμιση των υπηρεσιών πληροφορικής του ΟΑΕΔ, όπως επισημαίνει ο σύλλογος εργαζομένων του πρώην ΟΕΚ – ΟΕΕ του Οργανισμού.

Σύμφωνα με τον Σύλλογο, οι υπάλληλοι του ΟΑΕΔ που ασχολούνται με την πληροφορική, εργάζονται για την εξοικονόμηση σημαντικών ποσών και για την αναβάθμιση των υπηρεσιών.

Συγκεκριμένα, έχει ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του τρόπου σύνδεσης στο Δίκτυο ΟΑΕΔ των 7 Περ/κων Δ/νσεων μέσω της πλήρους αξιοποίησης του Δικτύου Δημόσιας Διοίκησης ΣΥΖΕΥΞΙΣ, του οποίου τόσο οι Περ/κες Δ/νσεις όσο και η Διοίκηση ΟΑΕΔ είναι κόμβοι.

Στην πλήρη εφαρμογή της ο Οργανισμός, εκτός από τα λοιπά οφέλη (αύξηση των ταχυτήτων διασύνδεσης, συμμόρφωση προς το ισχύον θεσμικό πλαίσιο υποχρεωτικής αξιοποίησης του Δικτύου Δημόσιας Διοίκησης ΣΥΖΕΥΞΙΣ) εξοικονομεί, σύμφωνα με το σύλλογο των εργαζομένων, σε ετήσια βάση 154.242 ευρώ, μόνο από την κατάργηση των παλιών γραμμών σύνδεσης των Περ/κων Δ/νσεων στο Δίκτυο ΟΑΕΔ, που δεν χρησιμοποιούνται πλέον.

Οι αναβαθμίσεις των νέων συνδέσεων – μέσω ΣΥΖΕΥΞΙΣ – των Περ/κων Δ/νσεων έγιναν με ίδια μέσα (υπάλληλοι του Οργανισμού), χωρίς να διαταραχθεί η λειτουργία των υπηρεσιών. Όσον αφορά στην πρόοδο του δεύτερου έργου, έχουν ήδη αναβαθμιστεί οι γραμμές του δικτύου σε ADSL/VDSL μέχρι τις 25/10/16 σε ποσοστό 57% από το σύνολο των υπηρεσιών του Ο.Α.Ε.Δ. (ΚΠΑ2, ΕΠΑΣ).

Συνεπώς, κατά τον σύλλογο των εργαζομένων, επιτυγχάνεται ουσιαστική αναβάθμιση -ανασχεδιασμός της δικτυακής υποδομής όλων των Υπηρεσιών ΟΑΕΔ με μηδενικό ή ελάχιστο (όπου απαιτούνται μετακινήσεις υπαλλήλων) κόστος υλοποίησης για τον Οργανισμό και σημαντικά οικονομικά οφέλη για τον ΟΑΕΔ που ανέρχονται αθροιστικά και από τις δύο Μελέτες – Προτάσεις σε 1.071.036,60 ευρώ ετησίως.

Η εφαρμογή των προτάσεων αυτών δεν αναδεικνύει μόνο την επαρκή κατάρτιση των υπαλλήλων του ΟΑΕΔ, αλλά επαναφέρει στο προσκήνιο για ακόμα μία φορά το αίσθημα ευθύνης τους και την πραγματική διάθεση προσφοράς τους για την επίλυση θεμελιωδών προβλημάτων λειτουργίας του Οργανισμού, αφού και τα δύο έργα πραγματοποιούνται με πρωτοβουλίες τους, επισημαίνει ο σύλλογος των εργαζομένων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν εργαζόμενοι στη Δ/νση Πληροφορικής, οι οποίοι, καθημερινά επιλύουν κάθε πρόβλημα και εκκρεμότητα (portal ΟΑΕΔ, μοριοδότησης προγραμμάτων, Κοινωνικού Τουρισμού κ.α), αλλά και έχουν αναβαθμίσει και εκσυγχρονίσει το εσωτερικό δίκτυο του ΟΑΕΔ, εργαζόμενοι ακόμη και μέχρι αργά τα βράδια.

Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι, σε πλήρη λειτουργία και συντήρηση έχει τεθεί και το σύστημα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού των Υπηρεσιών του Ο.Α.Ε.Δ. το οποίο έχει αποδειχθεί πρακτικά και οικονομικά, ωφέλιμο, με μηδενικό κόστος, το οποίο σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από εργαζόμενο του ΟΑΕΔ, ο οποίος δεν εργάζεται καν στην αρμόδια Δ/νση Πληροφορικής…

Ο Σύλλογος των εργαζομένων, επισημαίνει με βάση όλα τα παραπάνω ότι «η Διοίκηση του ΟΑΕΔ όφειλε να είχε ήδη απαιτήσει από την Κυβέρνηση τη πρόσληψη μονίμων υπαλλήλων με εξειδίκευση στον προγραμματισμό Η/Υ και την επίλυση τεχνικών προβλημάτων έτσι ώστε ο ΟΑΕΔ να αποκτήσει πλήρη ανεξαρτησία και ασφάλεια στην λειτουργία όλων των ηλεκτρονικών του συστημάτων».

Άλλωστε, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά «οι υπάλληλοι του ΟΑΕΔ που ασχολούνται με την πληροφορική στον Οργανισμό έχουν επανειλημμένα αποδείξει τόσο την τεχνική τους κατάρτιση όσο και την υπομονή απέναντι σε αήθεις επιθέσεις με απαράδεκτους λεκτικούς όρους από τους συνεργάτες των ιδιωτικών εταιρειών».