απεργία-στα-μμμ-τι-αλλάζει-η-τροπολογί-104186
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 23.02.2020 | 22:33

Απεργία στα ΜΜΜ: Τι αλλάζει η τροπολογία για «βασικά» δρομολόγια & ώρες αιχμής

Την κατάθεση τροπολογίας που θα ρυθμίζεται η ελάχιστη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε ημέρες απεργιών, δρομολογεί το υπουργείο Μεταφορών.

Πιο αναλυτικά, εξετάζεται η κατάρτιση νομοθετικής διάταξης, η οποία θα εξασφαλίζει τη διεξαγωγή ενός ελάχιστου αριθμού δρομολογίων των μέσων σταθερής τροχιάς αλλά και των λεωφορείων σε ημέρες απεργιών, ώστε αυτή να είναι συνεπής με τις επιταγές του Συντάγματος αλλά ταυτόχρονα και εφαρμόσιμη.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος της Κυριακής», η τροπολογία θα περιλαμβάνει εξασφάλιση «ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας», αλλά και αυστηρότερο πλαίσιο έγκαιρης προειδοποίησης, ώστε να μην αιφνιδιάζεται το επιβατικό κοινό.

Ένα πρώτο σχέδιο -όπως επεσήμανε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, έχει ήδη συνταχθεί και έχει αποσταλεί στον υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές που επικαλείται το δημοσίευμα θα προβλέπονται τα εξής:

  • Η έγκαιρη προειδοποίηση για την προκήρυξη της απεργίας, ώστε να δίνεται η δυνατότητα στο επιβατικό κοινό να προγραμματίζει τις μετακινήσεις του και να μην ανακοινώνονται απεργίες και στάσεις εργασίας το προηγούμενο βράδυ.
  • Μέριμνα ώστε να εκτελείται τουλάχιστον ένα μέρος του προγραμματισμένου συγκοινωνιακού έργου τις ώρες αιχμής, με προσωπικό ασφαλείας που θα προβλέπεται στη διάταξη.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αυτό που θεωρείται βέβαιο είναι ότι θα αυστηροποιηθεί το πλαίσιο της έγκαιρης προειδοποίησης για τη διεξαγωγή μιας απεργίας, ώστε να μην υπάρχει αιφνιδιασμός του επιβατικού κοινού.

Επίσης, αναμένεται να εισαχθεί υποχρεωτικότητα ενημέρωσης για την κάθε απεργιακή κινητοποίηση εντός ενός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, το οποίο εξετάζεται να προσδιοριστεί κοντά στη μία εβδομάδα, ώστε δύο ημέρες πριν από την απεργία να έχει γίνει επαναπρογραμματισμός των δρομολογίων του κάθε μέσου μεταφοράς, με το διαθέσιμο προσωπικό «ασφαλείας», με στόχο να μπορεί να εκτελείται συγκεκριμένος αριθμός δρομολογίων.