αντιπαράθεση-γαβρόγλου-κεραμέως-με-814304
ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ | 25.08.2020 | 23:57

Αντιπαράθεση Γαβρόγλου – Κεραμέως με αναφορές σε σεξιστικά πρότυπα

Σ’ ένα αμφιλεγόμενο σχόλιο προχώρησε ο πρώην υπουργός Παιδείας -επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- Κώστα Γαβρόγλου, σχετικά με τη δήλωση της Νίκης Κεραμέως περί 17 μαθητών κατά μέσο όρο ανά τάξη.

Μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Facebook, o κ. Γαβρόγλου αναφέρει:

«Είναι δεδομένο ότι η κ. Κεραμέως μας κοροϊδεύει. Συνειδητά. Όμως με την ανακοίνωση των 17 μαθητών κατά μέσο όρο ανά τάξη, ενισχύει και το στερεότυπο ότι οι γυναίκες δεν σκαμπάζουν από αριθμητική. Ψιλά γράμματα θα πείτε. Εδώ έστειλαν υφυπουργό της κυβέρνησης σε γιορτή μίσους, η αναπαραγωγή των στερεοτύπων είναι το πρόβλημα; Και, όμως.»

Από την πλευρά της, η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για «αδιανόητη δήλωση, και δη από τέως Υπουργό Παιδείας!».

«Αντί να αγωνιζόμαστε για να εξαλείψουμε σεξιστικά στερεότυπα, κάποιοι (προσπαθούν να) μας πάνε πίσω. Ενδιαφέρον θα είχε η θέση του Τμήματος Ισότητας του ΣΥΡ (σ.σ. ΣΥΡΙΖΑ) επί του θέματος…»

«Αναφορικά δε με τη προπαγάνδα του ΣΥΡ για τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη,τον παραπέμπω στα στοιχεία που αναφέρθηκαν στη Βουλή (μ.ο 17 μαθητές στην Επικράτεια & 20 σε Αττική/Θεσσαλονίκη,εξαιρώντας πάντοτε τα σχολεία ειδικής αγωγής που έχουν εξαιρετικά μικρό αριθμό μαθητών)», καταλήγει η κυρία Κεραμέως.

Ο πρώην υπουργός Παιδείας σε νεότερη ανάρτηση του σημειώνει με νόημα ότι η κ. Κεραμέως κάνει μια δήλωση που πάσχει από μαθηματική άποψη, αναπαράγει αυτό το στερεότυπο, αυτή τη λανθασμένη άποψη ότι οι γυναίκες δεν τα πάνε καλά με τα μαθηματικά.

Η ανάρτηση του πρώην υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στο Facebook:

Μία ανάρτησή μου παρεξηγήθηκε, προφανώς επειδή κάποιοι δεν καταλαβαίνουν τη λέξη στερεότυπο. Κάθε στερεότυπο, λοιπόν, είναι καταδικαστεο.

Υπάρχει ένα στερεότυπο που αναπαράγεται χρόνια τώρα ως προς τη σχέση που έχουν οι γυναίκες με τα μαθηματικά. Υπάρχει και είναι σημαντικό κομμάτι μιας ιδεολογίας που θέλει να υποτιμήσει τις γυναίκες. Κακώς, κάκιστα προφανώς!

Όταν λοιπόν η κ.Κεραμέως κάνει μια δήλωση που πάσχει από μαθηματική άποψη, αναπαράγει αυτό το στερότυπο, αυτή τη λανθασμένη άποψη ότι οι γυναίκες δεν τα πάνε καλά με τα μαθηματικά.