βαρέα-και-ανθυγιεινά-ποιοι-κινδυνεύο-398440
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 07.07.2020 | 17:51

Βαρέα και Ανθυγιεινά: Ποιοι κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός

Τον κίνδυνο να τεθούν εκτός Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (ΒΑΕ) οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων επισείουν με ερώτησή τους προς τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, 39 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ,

Όπως τονίζουν, το υπουργείο Εργασίας, μέσω ΕΦΚΑ, απαντώντας σε ερώτημα των εργαζομένων, έκρινε ότι οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων δεν έπρεπε να ασφαλίζονται στα ΒΑΕ, όπως γίνεται από το 2012. Η θέση του υπουργείου Εργασίας, προσθέτουν, μοιάζει φωτογραφική υπέρ ορισμένων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και οδηγεί σε αναδρομική έξοδο από τα ΒΑΕ των οδηγών σχολικών λεωφορείων και χιλιάδων οδηγών άλλων εταιρειών.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν τον κίνδυνο να ξεκινήσει ένα εν κρυπτώ ξήλωμα της λίστας των ΒΑΕ με κατάργηση ασφαλιστικών δικαιωμάτων και αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης. Τις εξελίξεις αυτές, υπογραμμίζουν, έχουν καταγγείλει οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων, ο σύλλογος εργαζομένων στην ιδιωτική εκπαίδευση του νομού Αττικής και συνδικάτα οδηγών.

Οι βουλευτές ρωτούν τι σημαίνει η θέση του υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ, πού βασίστηκε, γιατί διατυπώθηκε τώρα και αν θέτει αναδρομικά εκτός ΒΑΕ τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων καθώς και οδηγούς άλλων εταιρειών. Ζητούν, τέλος, να αποσυρθεί άμεσα η συγκεκριμένη απάντηση-θέση.

Υπενθυμίζεται ότι σε σημερινό ρεπορτάζ της η aftodioikisi.gr τόνιζε ότι με αφορμή την κίνηση της κυβέρνηση να καταθέσει στην Βουλή τροπολογία, που προβλέπει την εκ νέου παράταση μέχρι 31 Οκτωβρίου 2020 (από 30 Ιουνίου που ισχύει), της προθεσμίας για την ολοκλήρωση του έργου της Επιτροπής αξιολόγησης του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας και την υποβολή τελικής γνωμοδότησης στους συναρμόδιους Υπουργούς, ώστε να εκδοθεί η απαιτούμενη Υπουργική Απόφαση με την οποία θα προσδιοριστούν οι δικαιούχοι, το ύψος, οι όροι και οι προϋποθέσεις καταβολής του εν λόγω επιδόματος,  υπάρχει έντονη ανησυχία στις τάξεις των εργαζόμενων.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΕΡΏΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Θέμα: «Οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων κινδυνεύουν να τεθούν

εκτός ΒΑΕ»

Το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργηθεί ένα ιδιαιτέρως σοβαρό ζήτημα σχετικά με την ασφάλιση των οδηγών σχολικών λεωφορείων, οι οποίοι κινδυνεύουν να τεθούν εκτός καθεστώτος Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (ΒΑΕ).

Το υπουργείο Εργασίας, μέσω ΕΦΚΑ, απαντώντας σε ερώτημα των εργαζομένων, έκρινε ότι οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων δεν έπρεπε να ασφαλίζονται στα ΒΑΕ, όπως γίνεται από το 2012. Ο λόγος που οι εργαζόμενοι απευθύνθηκαν στον ΕΦΚΑ ήταν η πρακτική συγκεκριμένων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων να μην τους ασφαλίζουν, ως όφειλαν, στα ΒΑΕ, όπως ορθώς έπρατταν όλα τα άλλα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.

Το υπουργείο Εργασίας αμφισβητεί ότι το επάγγελμα των οδηγών σχολικών λεωφορείων ανήκει στα ΒΑΕ επικαλούμενο γνωμοδότηση που ζήτησε και έλαβε από το αναρμόδιο για θέματα κοινωνικής ασφάλισης υπουργείο Μεταφορών. Σύμφωνα με την απάντηση του ΕΦΚΑ, με βάση κριτήρια ευρωπαϊκού κανονισμού, τα ιδιωτικά σχολεία δεν υπάγονται στις επιχειρήσεις μεταφοράς επιβατών. Εξ αυτού συνάγει, απολύτως αβάσιμα, ότι και οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων δεν ανήκουν στους οδηγούς επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών που υπάγονται στα ΒΑΕ.

Η θέση του υπουργείου Εργασίας, η οποία μοιάζει φωτογραφική υπέρ ορισμένων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, οδηγεί σε αναδρομική έξοδο από τα ΒΑΕ των οδηγών σχολικών λεωφορείων. Ενός επαγγέλματος, δηλαδή, με συνθήκες ιδιαίτερης δυσκολίας και ευθύνης για την ασφαλή μεταφορά παιδιών, το οποίο, εκτός των άλλων, χαρακτηρίζεται από χαμηλούς μισθούς, συμβάσεις ορισμένου χρόνου με τακτικά διαστήματα ανεργίας και από συχνές καταγγελίες παραβίασης ωραρίων.

Η εν λόγω απάντηση ανοίγει, επίσης, τον δρόμο για αναδρομική έξοδο από τα ΒΑΕ χιλιάδων ακόμα οδηγών άλλων εταιρειών οι οποίες δεν είναι επιχειρήσεις μεταφορών. Ο κίνδυνος να ξεκινήσει ένα εν κρυπτώ ξήλωμα της λίστας των ΒΑΕ είναι προφανής, με συνέπειες την κατάργηση ασφαλιστικών δικαιωμάτων και την αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.

Τις εξελίξεις αυτές έχουν καταγγείλει οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων, ο σύλλογος εργαζομένων στην ιδιωτική εκπαίδευση του νομού Αττικής και συνδικάτα οδηγών ζητώντας απόσυρση της απάντησης-θέσης του ΕΦΚΑ και του υπουργείου Εργασίας.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Τίθενται αναδρομικά εκτός ΒΑΕ οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων;
  2. Τίθενται αναδρομικά εκτός ΒΑΕ οι οδηγοί και άλλων εταιρειών;
  3. Τι σημαίνει η θέση του υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ; Πού βασίστηκε και γιατί διατυπώθηκε τώρα;
  4. Προτίθεται να αποσύρει άμεσα τη συγκεκριμένη απάντηση-θέση ή βρισκόμαστε μπροστά σε ξήλωμα της λίστας των ΒΑΕ;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αχτσιόγλου Ευτυχία

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αθανασίου Αθανάσιος

Αμανατίδης Γιάννης

Αναγνωστοπούλου Σία

Αραχωβίτης Σταύρος

Αυγέρη Θεοδώρα

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Γκαρά Νατάσα

Γκιόλας Γιάννης

Ζαχαριάδης Κωνσταντίνος

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Καλαματιανός Διονύσης

Καρασαρλίδου Φρόσω

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Λάππας Σπύρος

Μάλαμα Κυριακή

Μάρκου Κώστας

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μιχαηλίδης Ανδρέας

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μωραΐτης Θάνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Παπαηλιού Γιώργος

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Παπαχριστόπουλος Θανάσης

Πούλου Γιώτα

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σαρακιώτης Ιωάννης

Σκουρολιάκος Παναγιώτης

Τζούφη Μερόπη

Τσίπρας Γεώργιος

Φίλης Νικόλαος

Χαρίτου Δημήτριος

Χατζηγιαννάκης Μίλτος

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος